2011-09-06, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Din dildo kan inte ha klamydia. Men tvätta den bör du ju göra ändå.

Jaja, självklart. Läste någonstans bara att bakterierna kan sätta sig på den med, vore ju ingen höjdare att smitta sig själv liksom..
Citera
2011-09-15, 17:01
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brun-7
Jaja, självklart. Läste någonstans bara att bakterierna kan sätta sig på den med, vore ju ingen höjdare att smitta sig själv liksom..

Haha det hade varit kung det......
Citera
2011-09-22, 17:30
Medlem
Hur är det om man har Klamydia och skall och tävla (är löpare) äter inte penicillin ennu men hur går det sen om jag hamnar att börja behandlingen redan? (skall tävla om några dar)
Citera
2011-09-23, 00:51
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azbra
Hur är det om man har Klamydia och skall och tävla (är löpare) äter inte penicillin ennu men hur går det sen om jag hamnar att börja behandlingen redan? (skall tävla om några dar)

Du orkar tävla i löpning men inte googla?

http://www.rf.se/
Citera
2011-09-26, 12:09
Medlem
Hur lång tid tar det innan man får symtom för klamydia om man ens får några symtom överhuvudtaget !

Tack på förhand
Citera
2011-09-26, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av koskenkurva
Hur lång tid tar det innan man får symtom för klamydia om man ens får några symtom överhuvudtaget !

Tack på förhand
Inkubationstiden kan ligga på bara några dygn.
Citera
2011-09-27, 00:51
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koskenkurva

Tack på förhand

Första träffen på Google ger dig svaret. Attans att det ska vara så svårt!
Citera
2011-09-29, 12:03
Medlem
Kesslers avatar
Lugnt att kröka medan man tar medicinen?

Hört att det ska minska effekten. Men ska ju inte dricka hela veckan, utan en-två dagar.
Citera
2011-09-29, 14:33
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Lugnt att kröka medan man tar medicinen?

Hört att det ska minska effekten. Men ska ju inte dricka hela veckan, utan en-två dagar.

Du ska inte dricka när du tar medicin mot klamydia. Precis som du säger minskar det effekten. Har du inte blivit informerad om det av apotekspersonalen eller läkaren?

Hur som helst så står det säkert i FASS också (bipacksedeln). Läs den.
Citera
2011-09-29, 14:44
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Du ska inte dricka när du tar medicin mot klamydia. Precis som du säger minskar det effekten. Har du inte blivit informerad om det av apotekspersonalen eller läkaren?

Hur som helst så står det säkert i FASS också (bipacksedeln). Läs den.
Nej läkaren sa inget om det. Men kom på det själv. Grejen är den att jag kommer dricka åtminstone en gång i helgen. Funderar om man ska börja behandlingen då på söndag istället. Effekten minskas ju inte alla dagar? Man borde väl kunna bli botad efter typ fyra dagar men man ska ta piller i nio för säkerhets skull? På bipackssedeln står det "Effekten av Doxyferm kan påverkas vid samtidigt intag av alkohol" Det står inte att alkohol är ett absolut måste. Förstår att det kanske inte botar om du krökar varje dag medan du tar tabletterna, men en liten kväll borde ju vara lugnt? Du kan ju klara dig tom. om du råkar missa att ta en tablett en gång?
Citera
2011-09-29, 15:26
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Nej läkaren sa inget om det. Men kom på det själv. Grejen är den att jag kommer dricka åtminstone en gång i helgen. Funderar om man ska börja behandlingen då på söndag istället. Effekten minskas ju inte alla dagar? Man borde väl kunna bli botad efter typ fyra dagar men man ska ta piller i nio för säkerhets skull? På bipackssedeln står det "Effekten av Doxyferm kan påverkas vid samtidigt intag av alkohol" Det står inte att alkohol är ett absolut måste. Förstår att det kanske inte botar om du krökar varje dag medan du tar tabletterna, men en liten kväll borde ju vara lugnt? Du kan ju klara dig tom. om du råkar missa att ta en tablett en gång?

Ja, du gör ju som du vill. Jag skulle i alla fall ha skippat alkoholen.
I värsta fall får du ju helt enkelt ta en kur igen om klamydian inte försvunnit vid återkollen.
Citera
2011-10-03, 17:11
Medlem
Halloj!

Hur stor är risken att få klamydia i svalget efter att ha slickat en tjej egentligen?
Och om jag får klamydia i svalget, innebär det att jag smittar klamydia genom vanligt sex också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in