2012-06-22, 00:33
Medlem
spokplumpenFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejTja
Tack för infon!
Men återigen, utan att verka tjatig. Är det någon som haft kvar sina symptom några dagar efter behandling, för att ytterligare några dagar senare bli symptom fri och sedan visa ett negativt resultat?

Jag var till läkarn för någon dag sedan, just för att mina klamydiasymptom var kvar trots att behandlingen var över. Tanten jag pratade med (som bara jobbar med just STD) sa att symptomen kan hålla i sig flera veckor efter att behandlingen är avslutad. Det behöver inte betyda att klamydian är kvar.

Så man får helt enkelt ha tålamod och vänta på att få göra testet igen.
Citera
2012-06-26, 19:12
Medlem
Jag undrar vad det är för skillnad på dessa två läkemedel :

http://www.euroclinix.se/doxycycline.html

och

http://www.euroclinix.se/doxycycline-malaria.html

Den senare är mot malaria och är mycket billigare om man tänker på hur många piller man får. Men annars verkar det vara samma, eller ?
Citera
2012-07-06, 13:34
Medlem
Otrogen mot tjejen, fick klamydia!!

Ni som gick in här för att skriva hur dålig människa jag är och att jag förtjänar klamydian på grund av otroheten kan bara dra. Ni kan dra och predika någon annan stans för tro mig jag kommer inte ta åt mig.

Nu var det såhär att jag hade lite vänsterprassel med en tjej jag snackat med. Hon säger att hon hade testat sig och var fri från könssjukdomar. Dock nu en vecka efter så hade hon gått och testat sig och hade då fått klamydia. Jag var den sista hon låg med innan testet.
Det är nästintill omöjligt för henne att få det då jag förlorade oskulden till min flickvän och har aldrig legat med någon under vår tid tillsammans - tills nu.
Alltså har antingen flickvännen varit otrogen, vilket jag har mycket svårt att tro. Eller så ljuger tjejen jag låg med.

Jag utgår från att tjejen jag låg med ljuger och att hon var smittad från början.
Har jag då stor chans att ha blivit smittad under 30 minuter samlag med kyssar och avsugning? Jag pissade 10-15 minuter efter samlaget.
Citera
2012-07-06, 13:36
Medlem
hundsatans avatar
Enligt smittskyddslagen är du skyldig att testa dig om du misstänker att du har blivit smittad av klamydia.

Info om Klamydia
Citera
2012-07-06, 13:37
Medlem
beavertands avatar
http://klamydiabehandling.se/hur-smittar-klamydia

Citat:
Klamydia smittar genom vaginalt, oralt och analt sex utan kondom. Klamydia orsakas av en bakterien Chlamydia trachomatis som finns i urinröret och slidan hos kvinnor. Bakterien finns även i ändtarm och svalg. Det är alltså fullt möjligt att bli smittad vid oralsex.
Citera
2012-07-06, 13:37
Medlem
missmadnesss avatar
Gå och testa dig?
Citera
2012-07-06, 13:38
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiltu
Ni som gick in här för att skriva hur dålig människa jag är och att jag förtjänar klamydian på grund av otroheten kan bara dra. Ni kan dra och predika någon annan stans för tro mig jag kommer inte ta åt mig.

Nu var det såhär att jag hade lite vänsterprassel med en tjej jag snackat med. Hon säger att hon hade testat sig och var fri från könssjukdomar. Dock nu en vecka efter så hade hon gått och testat sig och hade då fått klamydia. Jag var den sista hon låg med innan testet.
Det är nästintill omöjligt för henne att få det då jag förlorade oskulden till min flickvän och har aldrig legat med någon under vår tid tillsammans - tills nu.
Alltså har antingen flickvännen varit otrogen, vilket jag har mycket svårt att tro. Eller så ljuger tjejen jag låg med.

Jag utgår från att tjejen jag låg med ljuger och att hon var smittad från början.
Har jag då stor chans att ha blivit smittad under 30 minuter samlag med kyssar och avsugning? Jag pissade 10-15 minuter efter samlaget.

Garvbröl...

Gå o kolla direkt.. Är ett urinprov. Om du har det så får du piller i 10 dagar sen borta.
Citera
2012-07-06, 13:39
Medlem
ensockerbagares avatar
74,4%.

Eller så undviker du att ligga med ordinarie pök och inväntar svar på provtagningen.
Citera
2012-07-06, 13:39
Avstängd
ICA-muppens avatar
Jag klandrar dig inte. Bara att gå till doktorn nu och få penicillin. Till flickvännen säger du bara att du åkt på halsfluss.

Gör ingen stor affär av det
Citera
2012-07-06, 13:43
Bannlyst
Jag hoppas att du i sin tur smittat din tjej....
Citera
2012-07-06, 13:47
Medlem
Napis avatar
Förlåt mig, men topic fick mig att börja skratta helt okontrollerat.
Som tur är är det lätt ordnat gå pissa på vc sen får du en pencilin kur =)
Citera
2012-07-06, 13:52
Medlem
NitGrits avatar
Haha, klassiker!

Var med om en sjuk grej på jobbet för nåt år sen. Vi var 8 kollegor beställde 8 tester för klamydia för att (var precis efter sommaren) testa oss. När vi sedan fått provsvaren satt vi samlat för att gå igenom detta och 1 av oss hade klamydia. Klart det var killen som hade förhållande som var smittad och det visade sig även att han smittat sin flickvän.

Hoppas du gjort likadant. Gör slut med din flickvän
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in