2011-01-11, 20:12
Medlem
fick reda på att ja va posetiv.. men har inga utslag eller nått som tyder på att jag har det.

Men män kanske inte får utslag?
Citera
2011-01-12, 00:22
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkaN7893
fick reda på att ja va posetiv.. men har inga utslag eller nått som tyder på att jag har det.

Män får inte utslag, inte kvinnor heller för den delen. När du känner en smärta du aldrig upplevt tidigare när du kissar, alternativt en vindpust på din (bi)testikel får dina öron att flaxa värre än Dumbo på speed - då vet du att infektionen är på gång
Citera
2011-01-12, 00:28
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkaN7893

Massor med frågor om symtom hit och dit. När ska folk lära sig att det allra vanligaste är att inte ha några symtom alls vid klamydia? Det är det lömska med klamydia, många går omkring ovetandes och spider smittan vidare.
Citera
2011-01-13, 13:06
Medlem
TwentyTwos avatar
Nu är troligen jag också med i den prestigefyllda klamydia-klubben! Hann med 30 brudar innan man stötte på de så har väl haft tur ändå Sänkte en oskuld för nån månad sen så hon har förmodligen fått det också, så hon hade ju inte samma tur men va fan!

Men det är väl inget att nojja över eller? Man har ju hört skräckhistorier om att man kan bli steril osv. Men var MAX 2 månader sen jag fick det så det är väl bara att käka piller så är man "all set" efter det va?
Citera
2011-01-13, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwentyTwo
Nu är troligen jag också med i den prestigefyllda klamydia-klubben! Hann med 30 brudar innan man stötte på de så har väl haft tur ändå Sänkte en oskuld för nån månad sen så hon har förmodligen fått det också, så hon hade ju inte samma tur men va fan!

Men det är väl inget att nojja över eller? Man har ju hört skräckhistorier om att man kan bli steril osv. Men var MAX 2 månader sen jag fick det så det är väl bara att käka piller så är man "all set" efter det va?

haha då är det som mig, säga till läkaren när han tar upp ett papper för skriva upp dina partners; "Nä du, ta fram hela blocket för detta kommer ta ett tag" Jevulskt pinsamt.

Allt är okej ja, men som sagt, ju fler gånger du får det ju mer och hårdare smällar får dina kulor ta. Sedan är det ju inte så bra att käka antibiotika hela tiden pga resistens.. Bäst att göra som mig, googla på vad kondom är för nånting
Citera
2011-01-13, 22:52
Medlem
distanss avatar
Citat:
Sänkte en oskuld för nån månad sen så hon har förmodligen fått det också, så hon hade ju inte samma tur men va fan!

Det kan ju du fortsätta tro att hon var

Citat:

Man kan ju säga att det är farligare för tjejer, men inte ofarligt för killar. Var nu schysst mot dina tidigare lägrade kvinnor och upplys dom om möjligheten att dom blivit smittade.
Citera
2011-01-14, 11:44
Medlem
TwentyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Det kan ju du fortsätta tro att hon var

Man kan ju säga att det är farligare för tjejer, men inte ofarligt för killar. Var nu schysst mot dina tidigare lägrade kvinnor och upplys dom om möjligheten att dom blivit smittade.

Ovanligt trång och vaknade upp med en blodig kuk dagen efter gör mig ganska säker på att hon var oskuld, bor även i en ganska liten stad så man vet vilka som är oskulder och inte

Självklart kommer jag säga till dom på ungdomsmottagningen vilka andra som potentiellt kan ha de
Citera
2011-01-17, 12:59
Medlem
TwentyTwos avatar
Kom och tänka på en grej, om man har klamydia, runkar och sedan fingerbangar en brud, då borde det väl finnas risk att hon får det?
Citera
2011-01-17, 13:28
Medlem
Citat:
Kom och tänka på en grej, om man har klamydia, runkar och sedan fingerbangar en brud, då borde det väl finnas risk att hon får det?

Japp, väldigt smittsamt.
Citera
2011-01-17, 21:59
Medlem
Har testat mig efter att blivit informerad om att ett tidigare ligg haft klamydia, har gått en vecka nu utan att de hört av sig från VEN-avdelningen. När kan man vara säker på att provsvaret är negativt? De sa att de skulle höra av sig inom en vecka om det var positivt så man undrar om det är grönt nu.
Citera
2011-01-18, 08:19
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocksteadybeat
Har testat mig efter att blivit informerad om att ett tidigare ligg haft klamydia, har gått en vecka nu utan att de hört av sig från VEN-avdelningen. När kan man vara säker på att provsvaret är negativt? De sa att de skulle höra av sig inom en vecka om det var positivt så man undrar om det är grönt nu.
Ta inget för givet. Ring och hör.
Citera
2011-01-18, 11:18
Medlem
TwentyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocksteadybeat
2 veckor har alltid riktlinjen vart i min stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in