Citat:
Ursprungligen postat av
Sdl89
Det stämmer inte, jag har ätit ALLA adhd mediciner. Fick metylfwnidat redan som 12 åring ( inte konstigt att man levt i ett tungt missbruk i nästan 18 år) är 32år nu. Jag har ätit attentin nu i några månader efter ha ätit elevens. Stooor skillnad! Av elvanse fick jag nästan samma biverkningar som av concerta, tom i skallen osv. Åt 70mg 3 ggr om dagen. Slutade äta dom för det drev mig tillbaka till gatutjacket ( spårade ju totalt givetvist ).. fick träffa en ny läkare som frågade vad jag ville och vad jag verkligen kände. Var ärlig att det elefanten får mig att må skit och den lilla positia effekten jag hade gick ur efter max 3 timmar ( är snabb metaboliserande visade det sig efter provtagningar ). Hon sa direkt att hon ville sätta in attentin
Äter 10+10+5+5 och är nöjd med det!
Proppa på att effekten ej håller hela dagen och att du får tomhetskänslor. Och sen ska man ju ha tur med wn vettig läkare också
Skönt att det fungerar för dig, jag har både attentin och elvanse, väljer elvanse alla dagar i veckan, så sjukt grymt preparat.
Börja inte poppa 100mg attentin bara för då blir de tillbaka till elvansen för dig, om du har tur 😁
Citat:
Ursprungligen postat av
mfmx
Då var nog din Elvanse-dos alldeles för hög, du borde tagit 20mg eller 30mg.
Håller med, 70 + 70 + 70 är ingen normaldos, klart som fan man inte mår bra på den. De där är mer rekreationellt bruk.
OnT; Händer det att ni dygnar? Hur mår ni dagen efter? Har märkt att ju mindre sömn man får, ju mkt sämre effekt får man också, antar att dopamin receptorerna inte hinner återhämta sig.