2021-12-11, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Sorry, såg inte ens att du skrivit detta. Ingen idé att bli sur vi är alla massa ADHD människor i denna tråd med uppmärksamhetsproblem. Det är därför vi är här xD

Hur ska vi veta om du kan få attentin? Metamina är avreggat men same shit antar jag.

Jag tror att du kan få attentin om du har t. ex studier eller har kört på elvanse ett tag och dom ser att du har skött det bra men att du behöver längre effekt men att elvanse kanske inte duger för att du ska fylla på. Att bara fråga direkt om det kan du nog fetglömma.

Varför vill du bara ha attentin? Elvansen var ju god?
Nej, Elvansen var bara skit, därför behöver jag et annat preparat nu när jag ska ut och jobba, tänker jag.
Citera
2021-12-11, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffertzon
Nej, Elvansen var bara skit, därför behöver jag et annat preparat nu när jag ska ut och jobba, tänker jag.
Varför var den skit för? Hur länge gick du på det?
Första gångerna jag testade det så var det extremt jävla dåligt för mig med, men efter 1-2 månader när kroppen blir van så blir det guldvärt.

Det är tydligen extremt svårt att få ut attentin, självklart beror det ju på läkare osv. Jag skulle dock tippa på att de som frågar om attentin innan läkaren kommer med förslaget, aldrig någonsin lär få se röken av det.
Citera
2021-12-11, 21:27
Bannlyst
Citat:
Varför var den skit för? Hur länge gick du på det?
Första gångerna jag testade det så var det extremt jävla dåligt för mig med, men efter 1-2 månader när kroppen blir van så blir det guldvärt.

Det är tydligen extremt svårt att få ut attentin, självklart beror det ju på läkare osv. Jag skulle dock tippa på att de som frågar om attentin innan läkaren kommer med förslaget, aldrig någonsin lär få se röken av det.
Men jag tog den 1-2 månader. Började på 30 mg, ingen effekt. Gick upp till 40 och då jävlar fick jag effekt, i form av biverkningar endast. Elvanse brukar vara den man får senare än Metamina och jag får mer eller mindre vad jag vill, men frågan återstår, bör jag ta Metamina?
Citera
2021-12-11, 21:30
Medlem
Citat:
Men jag tog den 1-2 månader. Började på 30 mg, ingen effekt. Gick upp till 40 och då jävlar fick jag effekt, i form av biverkningar endast. Elvanse brukar vara den man får senare än Metamina och jag får mer eller mindre vad jag vill, men frågan återstår, bör jag ta Metamina?

Nej de bör du nog inte, var elvanse så hemskt o bara biverkningar lär du få samma skit om inte värre på attentinet. Det är min gissning iallafall, jag är ingen doktor dock och vet inte vissa människor hävdar att de är stor skillnad på attentinet och elvansen. Har du testat concerta o sånt med? Kanske de fungerar bättre. Har du införskattat dig dina varor svart eller har du läkare? Isådanafall vad säger denne?

Edit: Efter att ha läst dina inlägg där du verkar missbruka frekvent ska du absolut inte ha attentin. Det kommer inte sluta bra för dig lol. Jag tror du ska sikta på gammalt hederligt weed ett par år, Vad är det du vill få ut av attentinet? Hur fungerar gatutjack för dig?
Citera
2021-12-11, 21:46
Bannlyst
Citat:
Nej de bör du nog inte, var elvanse så hemskt o bara biverkningar lär du få samma skit om inte värre på attentinet. Det är min gissning iallafall, jag är ingen doktor dock och vet inte vissa människor hävdar att de är stor skillnad på attentinet och elvansen. Har du testat concerta o sånt med? Kanske de fungerar bättre. Har du införskattat dig dina varor svart eller har du läkare? Isådanafall vad säger denne?

Edit: Efter att ha läst dina inlägg där du verkar missbruka frekvent ska du absolut inte ha attentin. Det kommer inte sluta bra för dig lol. Jag tror du ska sikta på gammalt hederligt weed ett par år, Vad är det du vill få ut av attentinet? Hur fungerar gatutjack för dig?
Hej, tacl för svaret. Jag har tagit metamina (dextroamfetamin) som jag köpt svart och mått utmärkt på, likaså voxra (recept). Elvanse var dock kass som fan. Jag mår finejävlamang på amfetamin 5 mg recip också, kan tilläggas.
Citera
2021-12-12, 13:02
Medlem
Citat:
Hej, tacl för svaret. Jag har tagit metamina (dextroamfetamin) som jag köpt svart och mått utmärkt på, likaså voxra (recept). Elvanse var dock kass som fan. Jag mår finejävlamang på amfetamin 5 mg recip också, kan tilläggas.
Varför frågar du flertalet gånger då om du ska ta det? Självklart mår du bra på amfetamin, de gör majoriteten av människor. Har du det på recept och fått det ordinerat av läkare så kör på, annars så ska du inte ha det tycker jag.
Citera
2021-12-20, 19:09
Medlem
Citat:

Det stämmer inte, jag har ätit ALLA adhd mediciner. Fick metylfwnidat redan som 12 åring ( inte konstigt att man levt i ett tungt missbruk i nästan 18 år) är 32år nu. Jag har ätit attentin nu i några månader efter ha ätit elevens. Stooor skillnad! Av elvanse fick jag nästan samma biverkningar som av concerta, tom i skallen osv. Åt 70mg 3 ggr om dagen. Slutade äta dom för det drev mig tillbaka till gatutjacket ( spårade ju totalt givetvist ).. fick träffa en ny läkare som frågade vad jag ville och vad jag verkligen kände. Var ärlig att det elefanten får mig att må skit och den lilla positia effekten jag hade gick ur efter max 3 timmar ( är snabb metaboliserande visade det sig efter provtagningar ). Hon sa direkt att hon ville sätta in attentin
Äter 10+10+5+5 och är nöjd med det!

Proppa på att effekten ej håller hela dagen och att du får tomhetskänslor. Och sen ska man ju ha tur med wn vettig läkare också
Citera
2021-12-21, 09:19
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdl89
Åt 70mg 3 ggr om dagen. [...]
Då var nog din Elvanse-dos alldeles för hög, du borde tagit 20mg eller 30mg.
Citera
2021-12-21, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sdl89
Det stämmer inte, jag har ätit ALLA adhd mediciner. Fick metylfwnidat redan som 12 åring ( inte konstigt att man levt i ett tungt missbruk i nästan 18 år) är 32år nu. Jag har ätit attentin nu i några månader efter ha ätit elevens. Stooor skillnad! Av elvanse fick jag nästan samma biverkningar som av concerta, tom i skallen osv. Åt 70mg 3 ggr om dagen. Slutade äta dom för det drev mig tillbaka till gatutjacket ( spårade ju totalt givetvist ).. fick träffa en ny läkare som frågade vad jag ville och vad jag verkligen kände. Var ärlig att det elefanten får mig att må skit och den lilla positia effekten jag hade gick ur efter max 3 timmar ( är snabb metaboliserande visade det sig efter provtagningar ). Hon sa direkt att hon ville sätta in attentin

Proppa på att effekten ej håller hela dagen och att du får tomhetskänslor. Och sen ska man ju ha tur med wn vettig läkare också
Skönt att det fungerar för dig, jag har både attentin och elvanse, väljer elvanse alla dagar i veckan, så sjukt grymt preparat.
Börja inte poppa 100mg attentin bara för då blir de tillbaka till elvansen för dig, om du har tur 😁

Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Då var nog din Elvanse-dos alldeles för hög, du borde tagit 20mg eller 30mg.
Håller med, 70 + 70 + 70 är ingen normaldos, klart som fan man inte mår bra på den. De där är mer rekreationellt bruk.

OnT; Händer det att ni dygnar? Hur mår ni dagen efter? Har märkt att ju mindre sömn man får, ju mkt sämre effekt får man också, antar att dopamin receptorerna inte hinner återhämta sig.
Citera
2021-12-21, 18:19
Medlem
Någon av er som fått smärtor på vänster sida av revben pga medicineringen?
Insåg att jag blivit väldigt bra på att dricka kaffe och väldigt dålig på att dricka vatten. Pinkat som en galning idag helt utan anledning, ont i magen på lite olika ställen. Hur vet man om man är dehydrated?
Citera
2021-12-25, 23:19
Medlem
Citat:
Någon av er som fått smärtor på vänster sida av revben pga medicineringen?
Insåg att jag blivit väldigt bra på att dricka kaffe och väldigt dålig på att dricka vatten. Pinkat som en galning idag helt utan anledning, ont i magen på lite olika ställen. Hur vet man om man är dehydrated?

Uppsök läkare.
Citera
2021-12-25, 23:21
Medlem
Jag har ätit attentin i flera år.
Väldigt viktigt att dricka mkt vatten, ta medicinen vid måltid och minska ner på kaffe.
Då slipper ivarjefall jag downers.
Provat alla adhdmeds.
Attentin är bäst tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in