2022-11-10, 07:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vaniljcreme
Men får börja med 10mg. Kan man få typ inderal mot hjärtklappningen? Brukar ta mammas men tänkte om man kan få de av läkaren
Inderal + attentin (/elvanse) går bra att kombinera.

Antagligen har du fått tid för uppföljning och de kommer öka dosen mot 40 mg/dag. Det finns ingen annan CS än dexamfetamin el metylfenidat men man kan ta ett annat som heter strattera. Men CS fungerar egentligen bättre, det är mest ett andrahandsval för de som inte tål CS.
Senast redigerad av Roxic 2022-11-10 kl. 07:29.
Citera
2022-11-12, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
10mg är en låg dos. Själv hade jag 20+20+10mg när jag hade den. Bra dos men hög tror jag?

De funkar utmärkt att snorta till en början sen blir det för jävla massa pulver när man har tolerans. Brukar tugga eller snusa dom för optimalast effekt.

Hur lång tid tar de för effekten att komma när man snortat? Snorta 10mg för 10 min sen känner inget spec
Citera
2022-11-13, 03:10
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaniljcreme
Hur lång tid tar de för effekten att komma när man snortat? Snorta 10mg för 10 min sen känner inget spec

Effekten kommer ganska omgående men 10mg är lite lite..
Citera
2022-11-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Enligt FASS så är den högst rekommenderade dosen 20 mg vilket egentligen är skevt då det bara motsvarar 50 mg Elvanse.
Men läkare skriver ut högre doser än de, 30 mg är rimligt.

Det är nog mycket för att medicinen riktar sig till barn när man läser om den, då är nog 20mg tillräckligt
Citera
2022-11-25, 13:13
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Var på apoteket nyss och tydligen är attentin slut hos tillverkaren och ska tas bort helt från läkemedelslistan. Är det någon som hört mer om det här? Vad fan finns det för alternativ om det är så? Det är just attentin som fungerat bäst på mig. Elvanse är ok men blir för slö. Står på båda.
Citera
2022-11-30, 10:08
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelmissbruket
Var på apoteket nyss och tydligen är attentin slut hos tillverkaren och ska tas bort helt från läkemedelslistan. Är det någon som hört mer om det här? Vad fan finns det för alternativ om det är så? Det är just attentin som fungerat bäst på mig. Elvanse är ok men blir för slö. Står på båda.

OBS: Rättelse på detta nedan!

Kvinnan som sa att det råder brist på Attentin hade fel. Detta enligt information från annan apotekare som verkade betydligt mer kunnig. Däremot är det strul med Concerta på vissa håll.

Det är alltså inga problem med Attentin i nuläget.
Citera
2022-12-13, 20:30
Medlem
Tydligen så råder det stopp för Attentin för alla nya patienter i Stockholms området. Tydligen en dispyt mellan mottagningar där vissa har ordinerat mer än FASS:s ordinerade 40 mg om dagen, så frågan är om Attentin kanske försvinner till slut.
Citera
2022-12-13, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelmissbruket
OBS: Rättelse på detta nedan!

Kvinnan som sa att det råder brist på Attentin hade fel. Detta enligt information från annan apotekare som verkade betydligt mer kunnig. Däremot är det strul med Concerta på vissa håll.

Det är alltså inga problem med Attentin i nuläget.

På amerikanska forum kan man läsa om att det råder brist på Adderall, dock ett helt annat preparat än både Attentin och Concerta.
Citera
2022-12-18, 15:47
Medlem
Hej jag har försökt med olika mediciner provade nu sist elevanse men mådde skit och fick ångest och en känsla som en avtändning på amfetamin. Jag har varit ren från droger i 10 år så vill inte ha den känslan i kroppen provar Attentin just nu på 15 mg några dagar peppar peppar känner jag ingenting hoppas att denna medicinen ska fungera 💪🏻
Citera
2023-01-05, 17:51
Medlem
Är det vanligt att få ångest när Attentin 5 mg går ur kroppen?
Citera
2023-01-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparisss
Är det vanligt att få ångest när Attentin 5 mg går ur kroppen?
Är väldigt individuellt...
Jag fick bland annat ångest på medikinet (Methylfenidat) när effekten gick ur.
Hos attentin har jag ingen ångest när effekten går ur.

Som sagt, väldigt individuellt.
Citera
2023-01-05, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilemore
Är väldigt individuellt...
Jag fick bland annat ångest på medikinet (Methylfenidat) när effekten gick ur.
Hos attentin har jag ingen ångest när effekten går ur.

Som sagt, väldigt individuellt.
Känner du nåt när den går ur? Hur länge håller effekten i sig? ( fast du kanske tar annan dos )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in