2020-03-26, 17:15
Medlem
Trenbologneses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
OK, mina läkare har inget problem med Elvanse (eller Concerta) två gånger om dagen. Attentin är de nog inte så glada i men men...

Har 40mg Elvanse sen 5mg Attentin. Men jag är känslig för alla mediciner som påverkar hjärnan.

Okej. Ja, ifall de inte går med på två insättningar av elvanse per dag så får man ju kolla över vilka alternativ man har.
Jag vill verkligen inte ha metylfenidat i min kropp efter jag har fått prova Elvanse.
Då har min läkare två val; sätta in en extra dos Elvanse, eller sätta in Attentin.
Återkommer här i tråden nästa vecka!
Må väl
Citera
2020-03-31, 10:32
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Men du kan inte fortsätta ta stora doser gatuamfetamin och samtidigt hoppas att små terapeutiska doser medicinskt dexamfetamin ska hjälpa dig. Du får ju hög tolerans, varken Elvanse eller Attentin kommer fungera.

Det är väl troligt att 400 mg Attentin kommer fungera lika bra som gatuamfetaminet men det finns ingen läkare som kommer skriva ut sådana doser, det är nästan ett helt paket med 100 st 5mg-tabletter!

Som sagt, det bästa är nog om du slutar med CS helt och gör seriösa försök med Strattera och Intuniv. Båda förbättrar ADHD-problem som koncentration och att få saker gjorda osv men de ger ingen kick och tar lång tid innan de hjälper (upp till två månader).
Ja vill uppnå en starkare ork att orka med allt i detta liv.
Men jag tror ja kan. Ha hittat en tjej som kommer göra underverk för mig
Citera
2020-03-31, 19:36
Medlem
Drugsmart100s avatar
vetefan fall jag känner nått nu men borde tog nyss 80mg attentin
Citera
2020-03-31, 19:51
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugsmart100
vetefan fall jag känner nått nu men borde tog nyss 80mg attentin

Är det första gången?
Citera
2020-04-04, 20:05
Medlem
Trenbologneses avatar
Efter att jag köpt 30st 10mg attentin så har jag ändrat mig. Jag ska fan nöja mig med elvanse.

Min plan var att ta 1-2st per dag för att utvärdera medicinen ordentligt, men det tog mindre än 20h så hade jag sopat i mig alla 30.
1200 kronor kostade denna gamingnatt.
Min missbrukarhjärna är fortfarande aktiv, så attentin kommer bara att skapa problem för mig. Jahapp, nu vet jag det iallafall.

Får hoppas att jag får en dos elvanse att ta runt lunch utöver min morgondos så blir det nog bra tillslut.
Citera
2020-04-16, 22:40
Avstängd
Om man söker på attentin på google dyker amfetamin upp? Hört att om man har attentin på recept, (fick det i dag), så kan man snorta vanlig amfetamin och inte oroa sig över urinprov.
Citera
2020-04-17, 03:45
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
Om man söker på attentin på google dyker amfetamin upp? Hört att om man har attentin på recept, (fick det i dag), så kan man snorta vanlig amfetamin och inte oroa sig över urinprov.

Nej, nej, risky as fuck. Känner själv personer som trott att dom tagit tjack, men sen har dom torskat på urinprov när dessa visat positivt för metamfetamin.

Skickas det på analys så torskar du med största säkerhet, oavsett om tjacket innehåller meta eller ej.
Citera
2020-04-23, 02:04
Medlem
Min intuition gjorde att jag "svart" testade Elvanse först. Älskade elvanse direkt, så nästa drag var att prova metamina...älskade dem oxå. Så intuitionen var alltså att skita i Concerta och Ritalin. Provade aldrig dem nästa drag blev gatu tjack..älskade det oxå. Har inga planer på att prova dem 2 resterande ADHD medicinerna.
Citera
2020-04-25, 02:50
Medlem
Nä skit i Ritalin och Concerta och vad de kan tänkas heta för metylfenidat är ju rena skiten, ett derivat som läkare lurar på de oerfarna. Attentin är väl det bästa de har i Sverige än så länge och det självklara valet.
Citera
2020-04-26, 15:56
Avstängd
pastregretss avatar
Hur mycket attentin behöver ni för att återfå fokus, (inte rus)?
Provade 10 mg i dag och det känns som att hjärndimman lagt sig en aning.
Citera
2020-05-13, 01:24
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Jag har 10mg attentin per dag just nu och har försökt googla mig fram till maxdos och detta verkar bara röra barn som medicineras. Jag är 29, ungefär 1.80cm och väger 65kg. Känner att attentin fungerar bra på mig men effekten avtar efter 2-3 timmar. Läst att maxdos är 40mg per dag vid undantagsfall men detta gäller ju barn.

Vad tror ni en vuxen kan hamna på för doser efter ett tag?
Citera
2020-05-13, 07:35
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelmissbruket
Jag har 10mg attentin per dag just nu och har försökt googla mig fram till maxdos och detta verkar bara röra barn som medicineras. Jag är 29, ungefär 1.80cm och väger 65kg. Känner att attentin fungerar bra på mig men effekten avtar efter 2-3 timmar. Läst att maxdos är 40mg per dag vid undantagsfall men detta gäller ju barn.

Vad tror ni en vuxen kan hamna på för doser efter ett tag?
Det är för att Attentin bara är godkänt för barn. Maxdos har till skillnad mot för vad många tror nästan inget med vikt eller ålder att göra utan är väldigt individuellt.

Du tar alltså 10 mg vid ett tillfälle och då räcker det i 2-3 timmar? Eller tar du 5+5 mg vid två tillfällen?

Attentin räcker som längst 4-6 timmar så att man måste ta det flera gånger om dagen är självklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in