2015-01-19, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillepille
Har utskrivet Metamina och har en ordinerad dos på 4st 4ggr om dagen, Brukar även ta 3st innan jag ska sova samt en kopp kaffe. Metamina ger ingen eufori alls när det gäller mig, det som sker är att jag får mer fokus och orkar ta in alla intryck som vardagen kastar över en.

Innan kunde jag gå igenom ett större köpcentrum för att sedan nästan somna på grund av alla sinnes intryck. Nu kan jag ex: sortera alla ljud var för sig, föra en dialog där jag på riktigt lyssnar och förstår vad personen pratar om även om det är totalt ointressant ( iallafall bättre än innan ) utan att jag står och nickar när jag egentligen i tankarna surfar på nån våg i Hawaii.

Har även börjat prova Elvanse. Min åsikt är att skillnaden mellan dessa två är för mig väldigt stor när det kommer till positiva effekter.

Elvanse ger mig enbart kardiovaskulära bi-effekter, med andra ord högt blodtryck samt hjärtrusning med påföljd en hemsk ångest. Den har en viss effekt i likhet med metamina men jag tål den inte.

Att Metamina skulle tas bort har jag väldigt svårt att tro men det skulle inte förvåna mig då Svenska läkemedelsstyrelsen samt licensverket är så enormt korkade i många fall.

Alla är vi olika.
Haha först säger du att du tar 3 för att sova, sedan anklagar du läkemedelssytrelsen för att vara korkad Man har läst mycket dumt på denna forumsdel genom åren men ditt inlägg tar priset. Seriöst amfetamin för att sova
Citera
2015-01-22, 16:43
Medlem
Bullsquids avatar
testar för första ggn nu.
snortat 2 tabs på 5mg st

hur stor effekt får man och är det bäst att ta nasalt?
när går effekten över och när kan man sova?

vill mest uppnå pigghet och behöver ej känna nåt starkt rus....bara nog för att ta bort morgontrötthet
Citera
2015-01-22, 16:52
Morgontrötthet? Det är ju tidig kväll för tusan!

3 timmar typ. Du kommer kanske inte somna 21, men sova ikväll borde inte vara några problem.
Citera
2015-01-22, 16:59
Medlem
Bullsquids avatar
alltså jag testar de idag för att se om det ger tillräcklig effekt då jag ska ta det ca 7 på morgonen för att vakna till (är otroligt seg då)

skulle det visa sig att jag tagit för stor eller för liten dos då är det redan försent eftersom jag måste iväg ganska omgående på morronen
Citera
2015-01-31, 11:39
Medlem
Aerosol-s avatar
Jag fick inte denna när jag frågade om den. Läkaren sa att den kommer tas bort från sverige? Stämmer det? :/
Citera
2015-01-31, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aerosol-
Jag fick inte denna när jag frågade om den. Läkaren sa att den kommer tas bort från sverige? Stämmer det? :/
Finns bara på licens.
Citera
2015-01-31, 13:49
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Finns bara på licens.

Enligt läkarn jag pratade med sa att det inte ens går att söka licens mer :/ Hoppas det bara är bullshit..
Citera
2015-01-31, 20:16
Bannlyst
Citat:
Enligt läkarn jag pratade med sa att det inte ens går att söka licens mer :/ Hoppas det bara är bullshit..
Jag har inte så bra koll på just detta, men Lisdexamfetamin har väl börjat användas mer och mer vad jag förstått. Kanske blir första licensval sas. Det är synd. Många gillar Metamina!
Citera
2015-01-31, 20:22
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jag har inte så bra koll på just detta, men Lisdexamfetamin har väl börjat användas mer och mer vad jag förstått. Kanske blir första licensval sas. Det är synd. Många gillar Metamina!

Yep, läkaren sade att metamina skulle försvinna heelt och ersättas med Elvanse/Yvanse.. :/
Citera
2015-02-01, 14:00
Medlem
Citat:
Yep, läkaren sade att metamina skulle försvinna heelt och ersättas med Elvanse/Yvanse.. :/

Jag fick med det svaret. Att det inte går att ansöka om metamina på licens längre pga Elvanse.
Citera
2015-02-01, 14:28
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adhd4life
Jag fick med det svaret. Att det inte går att ansöka om metamina på licens längre pga Elvanse.

Drygt att det ska bli så faktiskt. Gillar metamina jäkligt mycket.
Citera
2015-02-09, 19:18
Medlem
Citat:
Drygt att det ska bli så faktiskt. Gillar metamina jäkligt mycket.
Har stått på Metamina i många år och var en av de första som fick licens i Sverige. Det ges fortfarande licenser men sökande läkare är tvungen att prova de nya preparaten och läkemedelsverket är mycket restriktiva med licenser på Metamina idag. Trist för Er så att säga men denna typ av trådar underlättar precis inte utskrivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in