2020-03-22, 15:04
Medlem
Trenbologneses avatar
Jag har lite frågor angående Attentin.

Varför står det på fass att Attentin inte är godkänt för användning hos vuxna? Förstår inte riktigt, varför skulle det vara bättre att sätta in dexamfetamin just för barn?
Kan det bero på att det är amerikanska studier som är gjorda på barn för att pusha läkemedel på folk som ännu inte har kapacitet att välja själv?

Jag tänkte iallafall be min läkare om att få två eftermiddagsdoser med attentin för att komplettera min Elvanse. Hur lång tid känner man av effekten utav Attentin?
Min effekt på elvansen försvinner runt 14.00, så hade varit optimalt att få 5mg attentin kl 14 och kl 17 typ.
Ni som har elvanse och attentin, hur ser erat dos-schema ut?

Mvh
Citera
2020-03-23, 08:16
Medlem
snusaren92s avatar
Jag har missbrukat riktgt hårt.
Jag äter elvanse 100mg ska höja till 120 nu i veckan.
Asså ja känner inte ett smack min läkare påstår att lisdexamfetamin är exakt samma sak som dexamfetamin.
Men grejen är den att jag får ingen effekt av elvanse.
Ja får ångest om jag tar för mycket men det är i stort sätt allt.
Jag vill ha attentin men min läkare vägrar skriva ut det??
Varje gång ja föreslår det säger han att lisdex. Är en despot variant av dex visst är det lite sanning i det men.
Det blir ju en helt annan effekt oavset.
Jag fattar inte vad han är rädd för att ja ska slå i mig dom kanske ??
Hur tycker ni jag ska argumentera!
Blir så trött på läkare som påstår saker som inte stämmer.
:/
Citera
2020-03-24, 07:33
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trenbolognese
Jag har lite frågor angående Attentin.

Varför står det på fass att Attentin inte är godkänt för användning hos vuxna? Förstår inte riktigt, varför skulle det vara bättre att sätta in dexamfetamin just för barn?
Kan det bero på att det är amerikanska studier som är gjorda på barn för att pusha läkemedel på folk som ännu inte har kapacitet att välja själv?

Jag tänkte iallafall be min läkare om att få två eftermiddagsdoser med attentin för att komplettera min Elvanse. Hur lång tid känner man av effekten utav Attentin?
Min effekt på elvansen försvinner runt 14.00, så hade varit optimalt att få 5mg attentin kl 14 och kl 17 typ.
Ni som har elvanse och attentin, hur ser erat dos-schema ut?
Jag tar Elvanse runt 06-07 och Attentin mellan 13-16. För mig sitter effekten av Attentin i fyra timmar.

Men går den ur redan 14 varje dag kan du ta Elvanse två gånger istället?

Sen är det väl inte svårare än att det bara är officiellt godkänt för barn. Mediciner brukar bara godkännas för vissa ändamål sen är det upp till läkare att använda för annat också.
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
Jag har missbrukat riktgt hårt.
Jag äter elvanse 100mg ska höja till 120 nu i veckan.
Asså ja känner inte ett smack min läkare påstår att lisdexamfetamin är exakt samma sak som dexamfetamin.
Men grejen är den att jag får ingen effekt av elvanse.
Det är väldigt troligt att du inte får någon bra effekt av Attentin heller.
Citera
2020-03-24, 12:29
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Jag tar Elvanse runt 06-07 och Attentin mellan 13-16. För mig sitter effekten av Attentin i fyra timmar.

Sen är det väl inte svårare än att det bara är officiellt godkänt för barn. Mediciner brukar bara godkännas för vissa ändamål sen är det upp till läkare att använda för annat också.
Hmm ah varför e det så eller snarare har ja brist på något annat då kanske ??
Som gör att min kropp inte tar upp amfetaminet eller vad beror det hela på??
Vanligt gatu tjack i bland när ja fått en hiss batch fungerar ja bra på alla plan.
Men ska börja lämna för körkortet då kan man inte ta Gatu tjack liksom
Citera
2020-03-24, 14:33
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Hmm ah varför e det så eller snarare har ja brist på något annat då kanske ??
Som gör att min kropp inte tar upp amfetaminet eller vad beror det hela på??
Vanligt gatu tjack i bland när ja fått en hiss batch fungerar ja bra på alla plan.
Men ska börja lämna för körkortet då kan man inte ta Gatu tjack liksom
Det är inte så att du redan har hög tolerans mot amfetamin? Måste du ha jättedoser ska det nog skötas via en beroendemottagning.
Citera
2020-03-25, 09:40
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Det är inte så att du redan har hög tolerans mot amfetamin? Måste du ha jättedoser ska det nog skötas via en beroendemottagning.
Jag går redan på en beroende mottagningen intaget 700mg elvanse klockan 07:30 fan jag mår rätt okej inte speciellt hjätte bra men inget hyper aktiv är i gång min läs flrståelse är dock väldigt mycket högre.
Känner mig rätt trött men ett väldigt lugn.
Jag skulle aldrig få den dosen prisis he he.
Men ska höja från 100 till 120 till en början.
Asså jag är rätt stor 203 cm rätt bred väger 123 kg.
Min läkare vägrar byta elvanse till något som tex attentin har blivit erbjuden Concerta Ritalin men fan ja får såna nojor samt ångest av de dära.
Jag har dock alltid överdoserat dom samt snortat dom förut när ja hade dom.
Kunde inte låta bli att ta dom på fel sätt heller.
Så ja chansar inte på de igen.
Ah de finns väl inga genvägar i detta liv för att må bra.
Ja har ju även testat metadon Subutex men jag tappar sex lust ja blir latt sen nöjer ja mig fan inte med livet i alal fall då ja inte känner nåt när ja e ingåd
Citera
2020-03-25, 18:35
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Jag går redan på en beroende mottagningen intaget 700mg elvanse klockan 07:30 fan jag mår rätt okej inte speciellt hjätte bra men inget hyper aktiv är i gång min läs flrståelse är dock väldigt mycket högre.
Känner mig rätt trött men ett väldigt lugn.
Jag skulle aldrig få den dosen prisis he he.
Men ska höja från 100 till 120 till en början.
Asså jag är rätt stor 203 cm rätt bred väger 123 kg.
Min läkare vägrar byta elvanse till något som tex attentin har blivit erbjuden Concerta Ritalin men fan ja får såna nojor samt ångest av de dära.
Jag har dock alltid överdoserat dom samt snortat dom förut när ja hade dom.
Kunde inte låta bli att ta dom på fel sätt heller.
Så ja chansar inte på de igen.
Ah de finns väl inga genvägar i detta liv för att må bra.
Ja har ju även testat metadon Subutex men jag tappar sex lust ja blir latt sen nöjer ja mig fan inte med livet i alal fall då ja inte känner nåt när ja e ingåd
Fast du överdoserar ju Elvanse nu också. Du får nog erkänna för dig själv att du skulle missbruka Attentin ännu mer än dina gamla mediciner.

Du borde prova Strattera och Intuniv för din egen skull.
Citera
2020-03-25, 20:51
Medlem
Trenbologneses avatar
Okej. Min läkare sa att de bara doserar elvanse en gång per dag, jag hade verkligen behövt förlängd medicinsk effekt för att vardagen ska fungera. Jag tycker lisdexamfetaminet passar mig 100 gånger bättre än metylfenidat.
Har läkartid på måndag igen, ska bli intressant och se vad de säger.
Får jag lov att fråga vilken dos du har på elvansen och attentinet?

Citat:

Citera
2020-03-26, 07:31
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trenbolognese
Okej. Min läkare sa att de bara doserar elvanse en gång per dag, jag hade verkligen behövt förlängd medicinsk effekt för att vardagen ska fungera. Jag tycker lisdexamfetaminet passar mig 100 gånger bättre än metylfenidat.
Har läkartid på måndag igen, ska bli intressant och se vad de säger.
Får jag lov att fråga vilken dos du har på elvansen och attentinet?
OK, mina läkare har inget problem med Elvanse (eller Concerta) två gånger om dagen. Attentin är de nog inte så glada i men men...

Har 40mg Elvanse sen 5mg Attentin. Men jag är känslig för alla mediciner som påverkar hjärnan.
Citera
2020-03-26, 08:08
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Fast du överdoserar ju Elvanse nu också. Du får nog erkänna för dig själv att du skulle missbruka Attentin ännu mer än dina gamla mediciner.

Du borde prova Strattera och Intuniv för din egen skull.
Jag söker medecinen som gör att ja får alla mina projekt att bli klara. Höga doser elvanse ger mig ångest sån satans ångest också.
Men ja får saker gjort samt så kan ja förra konversationer med mäniskor på ett lugnare sätt och ja utrycker mig väldigt bra asså de är det här ja behöver men ångesten pallar ja inte med.
Tog klockan 07:20 i dag vanligt amfetamin det var en Sten ja fick av en polare dosen va 0,8 g
Ja är lugn och känner välbefinnande ingen direkt ångest!
Så nu har ja tagit tag i städning hos mor och far har massa grejer i ett förråd ja sorterar allt lägger allt snyggt i normala fall har ja liksom
Inte tid för det.
Umm det kanske är kört med en medecin. Som har dessa egenskaper.
Jag har aldrig provat attentin men det är en helt annan sak om man jämn för med elvanse.
Min läkare säger nej ingen skillnad elvanse är en despot variant av attentin!!!!
Ha ha kolla kemiska strukturen.
Klart den påverkar än anurlunda liksom mvh ha en hjätte fin dag
Citera
2020-03-26, 10:12
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Jag söker medecinen som gör att ja får alla mina projekt att bli klara. Höga doser elvanse ger mig ångest sån satans ångest också.
Men ja får saker gjort samt så kan ja förra konversationer med mäniskor på ett lugnare sätt och ja utrycker mig väldigt bra asså de är det här ja behöver men ångesten pallar ja inte med.
Tog klockan 07:20 i dag vanligt amfetamin det var en Sten ja fick av en polare dosen va 0,8 g
Ja är lugn och känner välbefinnande ingen direkt ångest!
Så nu har ja tagit tag i städning hos mor och far har massa grejer i ett förråd ja sorterar allt lägger allt snyggt i normala fall har ja liksom
Inte tid för det.
Umm det kanske är kört med en medecin. Som har dessa egenskaper.
Jag har aldrig provat attentin men det är en helt annan sak om man jämn för med elvanse.
Min läkare säger nej ingen skillnad elvanse är en despot variant av attentin!!!!
Ha ha kolla kemiska strukturen.
Klart den påverkar än anurlunda liksom mvh ha en hjätte fin dag
Men du kan inte fortsätta ta stora doser gatuamfetamin och samtidigt hoppas att små terapeutiska doser medicinskt dexamfetamin ska hjälpa dig. Du får ju hög tolerans, varken Elvanse eller Attentin kommer fungera.

Det är väl troligt att 400 mg Attentin kommer fungera lika bra som gatuamfetaminet men det finns ingen läkare som kommer skriva ut sådana doser, det är nästan ett helt paket med 100 st 5mg-tabletter!

Som sagt, det bästa är nog om du slutar med CS helt och gör seriösa försök med Strattera och Intuniv. Båda förbättrar ADHD-problem som koncentration och att få saker gjorda osv men de ger ingen kick och tar lång tid innan de hjälper (upp till två månader).
Citera
2020-03-26, 14:41
Medlem
Drugsmart100s avatar
Tjena, har attentin 20mg utskrivet, hur många skulle jag behöva för ett rus, jag väger runt 53 och är typ 170 lång. Har grov adhd hur många skulle ni säga för ett rus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in