2020-05-14, 00:28
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Det är för att Attentin bara är godkänt för barn. Maxdos har till skillnad mot för vad många tror nästan inget med vikt eller ålder att göra utan är väldigt individuellt.

Du tar alltså 10 mg vid ett tillfälle och då räcker det i 2-3 timmar? Eller tar du 5+5 mg vid två tillfällen?

Attentin räcker som längst 4-6 timmar så att man måste ta det flera gånger om dagen är självklart.

Jag tar 5mg som jag får full effekt av i 2-3 timmar sen en avtagen effekt en timma till. Sen måste jag fylla på 5mg till.

Så ja om vi säger att jag börjar 8 på morgonen så har jag effekt till kanske 15.00 därefter måste jag ta mig genom dagen utan medicin. Inte superskoj. Märker också att effekten på 5mg blir mindre ju oftare jag tar det.

Dom långverkande medicinerna (både metylfenidat och dexamfetamin) pajar min sömn totalt så det känns som Attentin är mitt enda alternativ. Därför är jag nyfiken på vad för maxdoser läkarna kan sträcka sig till.
Citera
2020-05-14, 14:10
Medlem
Stämmer det att C-vitamin, säg en brustablett, dämpar effekterna av elvansen? Typ ett glas mot kvällen.

Sen undrar jag lite hur man ska äta för att ha så stor chans som möjligt att somna på kvällen. Har såklart märkt att det är mycket svårare när man ätit för lite och för sent.

Sen en sista fråga: Hur mycket stryk tar hjärnan av att man ibland dygnar med 90 mg?
Citera
2020-05-14, 18:36
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelmissbruket
Jag tar 5mg som jag får full effekt av i 2-3 timmar sen en avtagen effekt en timma till. Sen måste jag fylla på 5mg till.

Så ja om vi säger att jag börjar 8 på morgonen så har jag effekt till kanske 15.00 därefter måste jag ta mig genom dagen utan medicin. Inte superskoj. Märker också att effekten på 5mg blir mindre ju oftare jag tar det.

Dom långverkande medicinerna (både metylfenidat och dexamfetamin) pajar min sömn totalt så det känns som Attentin är mitt enda alternativ. Därför är jag nyfiken på vad för maxdoser läkarna kan sträcka sig till.
Varför ska du ta mer om du får full effekt på 5mg? Eller menar du att du inte få ta fler per dag? Tar du en för sent så kommer du får samma sömnproblem som de långverkande varianterna ändå.
Citera
2020-05-15, 19:57
Avstängd
Hur är det att knulla på attentin?
Citera
2020-05-16, 01:59
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
Hur är det att knulla på attentin?

Nyligen börjat medicinera med dessa och kan säga att min sexdrift är sämre om inte obefintlig om jag inte "tvingar fram det". Är nervös över när det är dags att knulla, har undvikt sånt ett tag nu. Känns som kuken inte är lika lätt att få upp men dom gångerna man dragit en tralla så har det ju funkat efter lite om och men.
Citera
2020-05-16, 02:01
Avstängd
Citat:
Nyligen börjat medicinera med dessa och kan säga att min sexdrift är sämre om inte obefintlig om jag inte "tvingar fram det". Är nervös över när det är dags att knulla, har undvikt sånt ett tag nu. Känns som kuken inte är lika lätt att få upp men dom gångerna man dragit en tralla så har det ju funkat efter lite om och men.

Okok, knullulade precis med min kk och den blev halvslak då och då. Om jag väljer att runka däremot är jag alltid kåt som fan när jag glor porr och har inga problem att hålla den vid liv
Citera
2020-05-16, 02:19
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Okok, knullulade precis med min kk och den blev halvslak då och då. Om jag väljer att runka däremot är jag alltid kåt som fan när jag glor porr och har inga problem att hålla den vid liv

Ofta är nog sånt psykiskt, du är rädd för att den ska slakna då gör den det. Sätt på en bra p-rulle medan ni ligger?
Citera
2020-07-06, 08:24
Medlem
Någon som kombinerar attentin med cbd olja? Funkar?
Citera
2020-07-06, 19:29
Medlem
krinkos avatar
Citat:
Köp en ordentlig penisring
Citera
2020-07-08, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thamann2000
Någon som kombinerar attentin med cbd olja? Funkar?
Till vilket syfte tänkte du?
Citera
2020-07-17, 22:45
Medlem
Jag har haft Medikenett korttidsverkande 10 mg i 2 år. Dessa gav mig ångest när de slutat verka.
I våras föreslog min läkare att jag skulle prova Attentin i stället. SÅ mycket bättre och ingen ångest vid tillbakagång heller.

Någon som har tips om hur man kan öka effekten ytterliggare med Attentin, och då menar jag inga flumtips som att t ex sniffa eller liknande, utan kombination med vissa livsmedel eller drycker.
Citera
2020-07-21, 02:20
Medlem
Citat:
Jag har 10mg attentin per dag just nu och har försökt googla mig fram till maxdos och detta verkar bara röra barn som medicineras. Jag är 29, ungefär 1.80cm och väger 65kg. Känner att attentin fungerar bra på mig men effekten avtar efter 2-3 timmar. Läst att maxdos är 40mg per dag vid undantagsfall men detta gäller ju barn.

Vad tror ni en vuxen kan hamna på för doser efter ett tag?

Var bland de första att pröva Attentin för många år sedan och titrerade upp till 80 mg per dag. Är 40+ och väger 100 kg ca.
Min läkare kollade någonstans att man kunde räkna 1 mg per kg kroppsvikt men det var nog Metamina han läste om då. De är iofs sak samma. Men som någon annan skrev så är doseringen väldigt individuell. Jag har precis börjat med den igen efter flera års uppehåll. Har 10mg tabletter. Jag tar 3 tabletter på morgonen och 2 efter 4 timmar sen 2 till efter 4 timmar men jag har nu börjat få problem med för högt blodtryck och puls. Dessa problemen hade jag inte tidigare. Min husläkare skrev ut metapropolol som är en betablockerare. Den verkar inte hjälpa alls när jag tar Attentin. Är det någon som får blodtryckssänkande pga Attentin ochim kanske vet någon bättre än metapropolol?
Senast redigerad av HMKonungen 2020-07-21 kl. 02:21. Anledning: Glömde skriva storlek på tabletter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in