Citat:
Ursprungligen postat av
ImovaneKungen
Ja men vad säger detta om det här i Sverige, nu pratar vi om det klagandet som började härja på hösten 23 och som verkligen drog igång nu i februari? När köpte takeda upp shire, var inte det 2019? Folk sa ju att på hösten 2023 så hände något. Det sägs att Takeda pharma tog över produktionen av Elvanse. Det jag undrar över är vart det kan framgå att det är något fel på läkemedlet. Om miljoner människor som går på elvanse skulle vara drabbade så skulle det blivit så uppmärksammat att det inte skulle gå att missa. Att en kommunist tidning skriver ett repotage och några batikhäxor & blandmissbrukare hakar på säger egentligen nada om det verkligen är något problem. Man skulle enkelt kunnat skicka in kapslarna på analys och jämföra. Och det hade gjorts om det verkligen varit ett problem.
De va ett jätte stort problem för ett tag sedan som ingen kunde missa.Det började innan 2023. Skrevs på massa forum oberoende av varandra, familjeliv osv inte bara flashback. Om du inte va där och kunde jämföra med en defekt burk kan du inte säga så mycket egentligen. Jag förstår inte riktig varför du säger emot andras upplevelser men va glad att din medicin fungerar som den ska. Då finns det inget att klaga på eller hur.
Takeda är för övrigt inte ett svenskt företag och jag tror att all världens Elvanse tillverkades på samma ställe en period innan Elvanse blev generisk. Du kan säkert hitta artiklar om detta i utländska tidningar också. Takeda blev stämda för just detta tror jag men inget hände.