2008-05-06, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarianen
Varför?

Det fanns (åtminstone fram till senaste årsmötet och den nya styrelsen) en enormt konstig attityd inom KLP, som gick ut på att all aktivism skulle detaljgranskas innan den kunde genomföras (vilket aldrig inträffade, alla förslag hamnade i soptunnan).

KLP har hittills inte lyckats med mer än Ung Vänster Rättvik klämmer ur sig på en dag. Och det beror inte på att det är få medlemmar, utan på KLP:s image om att allt ska vara så polerat och lättsmält för Svensson. Hur ska man kunna sälja libertarianismen om den måste vara sockrad?
Citera
2008-05-06, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneArneArneArn
Har de ingen chans till att få ett mandat har man ju bara kastat bort sin röst.
Liberala partiet fick 202 röster, de olika Kalle Anka-partier fick 230 röster.

Jag håller inte riktigt med. Många libertarianer röstade på moderaterna på grund av att "KLP hade ingen chans att få mandat". Men hur ska man kunna veta om de har någon chans om ingen röstar på dem från början? Ett riksdagsval för ett så litet parti är ju snarast som en opinionsundersökning.
Citera
2008-05-06, 06:07
Medlem
iddqds avatar
Troligtvis.
Citera
2008-05-06, 06:37
Medlem
Läskigs avatar
Tvivlar, röstade på dem förra valet, men tycker inte det verkar hända så mycket mer än slutna diskussioner inom parti-toppen, de har ju dessutom knappt bemödat sig med att skapa en hemsida senaste året. Så om det inte sker någon radikal ändring innan nästa val kommer jag nog lägga min röst på något annat parti.
Citera
2008-05-06, 08:08
Medlem
Fan ocksås avatar
Finns det något annat konsekvent pro-kapitalistiskt parti att rösta på? Då finns inget annat alternativ än KLP för mig. Jag skulle hellre avstå från att rösta överhuvudtaget än att rösta på något annat.
Citera
2008-05-06, 08:36
Medlem
Prometeuss avatar
Antingen en röst på dem eller ingen röst alls, troligtvis det senare.
Citera
2008-05-06, 09:36
Medlem
discardeds avatar
Är själv medlem i partiet. En stor anledning till att det inte händer så mycket är för att de flesta liberaler inte orkar vara aktiva, har jobb och i vissa fall familj. Det behövs fler aktiva helt enkelt. Många är nöjda med att diskutera på forum och vägra betala tv-licens. Liksom vafan!
Citera
2008-05-06, 09:47
Medlem
Supersmurfens avatar
Supersmurfens nattväktarparti!

Jag kommer givetvis rösta på Supersmurfens nattväktarparti!

Måste trycka upp valsedlar och registrera partiet hos någon vrenskande byråkrat först.
Citera
2008-05-06, 10:35
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notmrspoq
Det fanns (åtminstone fram till senaste årsmötet och den nya styrelsen) en enormt konstig attityd inom KLP, som gick ut på att all aktivism skulle detaljgranskas innan den kunde genomföras (vilket aldrig inträffade, alla förslag hamnade i soptunnan).

KLP har hittills inte lyckats med mer än Ung Vänster Rättvik klämmer ur sig på en dag. Och det beror inte på att det är få medlemmar, utan på KLP:s image om att allt ska vara så polerat och lättsmält för Svensson. Hur ska man kunna sälja libertarianismen om den måste vara sockrad?

Precis därför måste de skärpa till sig om de skall få min röst. Annars blir det ingen röst alls från min sida.
Citera
2008-05-06, 10:47
Medlem
Fan ocksås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notmrspoq

Det där lät inte så bra. Har de uttryckligen gått ut med att deras kampanj ska gå ut på att dumma ned sig och virra in ord i sockervadd p.g.a. dagens terminologiska sosseklimat? I så fall blir jag besviken... Det är just sådant jag inte vill se.
Citera
2008-05-06, 11:42
Medlem
Absolut inte. Om vi öht ska kunna bli av med staten så kan vi ju inte gå med och legitimisera den. Gör enbart det staten tvingar dig till att göra, men inte mer.

Demokrati! Pfft... Sånt vansinne. Mig kan de inte lura. Folk tror nu för tiden att det är de som bestämmer iom att de går och röstar. Men det är ju inte sant. Staten har ju lyckats tillskansa sig _enorm_ makt pga av detta.

Hellre en aristokrati än demokrati! Så gå inte och rösta på KLP för vad ni än gör!
Citera
2008-05-06, 12:32
Medlem
Fan ocksås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtjrs
Absolut inte. Om vi öht ska kunna bli av med staten så kan vi ju inte gå med och legitimisera den. Gör enbart det staten tvingar dig till att göra, men inte mer.

Demokrati! Pfft... Sånt vansinne. Mig kan de inte lura. Folk tror nu för tiden att det är de som bestämmer iom att de går och röstar. Men det är ju inte sant. Staten har ju lyckats tillskansa sig _enorm_ makt pga av detta.

Hellre en aristokrati än demokrati! Så gå inte och rösta på KLP för vad ni än gör!
KLP är minarkister och inte "anarkokapitalister"!! Staten skall inte avvecklas, utan reduceras till en nattväktarstat.

Du låter som en Hoppeansk "anarkokapitalist", har jag rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in