Tack för att du äntligen svarade på frågorna. Tänk i fortsättningen på att en bra ledare tydliggör såna här saker direkt, och undviker därmed onödiga missförstånd och konfrontationer. Och en bra ledare undviker vidare att referera till potentiella väljare såsom "batshit crazy", "problem att hantera verkligheten", utan försöker istället förstå vad de menar och vad de vill, och bemöter dessa behov skickligt och produktivt, på ett sätt som slutar med samförstånd. Du har tyvärr tidigare hanterat detta på det motsatta sättet, dragit den paranoida slutsatsen att folk verkar vara fiender, går på defensiven, lägger locket på, etc. Varför skulle jag som identifierar mig som liberal vilja bråka med det enda nyliberala partiet? Det vill jag inte. Det finns ingen saklig grund till din paranoida inställning. Visste du förresten att paranoia kan vara relaterat till droganvändning? Den absolut vanligaste förklaringen till paranoidt beteende är att man knarkar, vilket säkert Supersmurfen som jobbar i psykvården kan intyga.
Det enda som får mig att ge upp förhoppningen om konstruktivitet, är när ett parti censurerar medlemmar, för eftersom jag är liberal gillar jag inte censur. Jag tycker det t.ex. ska vara en öppen och konstruktiv debatt om huruvida liberalismen ska vara dogmatisk eller om den ska få vara konsekvensmotiverad, huruvida man ska få vara motståndare till islam, huruvida man ska få tycka att det finns bättre sätt att gynna de homosexuella än att stötta just organisationen RFSL, och så vidare.
Om du inte känner till historien med bannlysningen av medlemmar, så kan du fråga den killen som jag tror heter Fredrick och som jag vill minnas bodde i Bromma, jobbade med fastigheter om jag minns rätt, eventuellt som mäklare. Homosexuell. Det var iallafall han som förde fram meddelandet.
Det enda som får mig att ge upp förhoppningen om konstruktivitet, är när ett parti censurerar medlemmar, för eftersom jag är liberal gillar jag inte censur. Jag tycker det t.ex. ska vara en öppen och konstruktiv debatt om huruvida liberalismen ska vara dogmatisk eller om den ska få vara konsekvensmotiverad, huruvida man ska få vara motståndare till islam, huruvida man ska få tycka att det finns bättre sätt att gynna de homosexuella än att stötta just organisationen RFSL, och så vidare.
Om du inte känner till historien med bannlysningen av medlemmar, så kan du fråga den killen som jag tror heter Fredrick och som jag vill minnas bodde i Bromma, jobbade med fastigheter om jag minns rätt, eventuellt som mäklare. Homosexuell. Det var iallafall han som förde fram meddelandet.