2009-05-29, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalLiberal
Fakta: Jag sa förut att jag hade uppfattningen att den HrGrand som nu är ordf., och "Skatt är stöld" (som sade sig vara ordf. för 2 år sedan), var samma person, och bad HrGrand verifiera detta, vilket han inte kommenterade. Så om detta är en missuppfattning så är det partiordföraren som står för den, inte jag.

Aha, du vet inte vem som är vem och p.g.a. av att HrGrand inte sa något, så har du ändå koll på vad du pratar om. Solklart.
Citera
2009-05-29, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tur-Budda
Alla håller med om att skatt är stöld. Det vi andra pratar om är hur man bäst når fram med det liberala budskapet till en bredare grupp människor. Har du verkligen missat det?

Ja, och ännu tidigare i tråden så sa ju jag, att om man lägger till en disclaimer under parollen "Skatt är stöld", så minskar risken att den bredare gruppen människor missförstår budskapet, och tror att KLP inte vill ha skatt alls, eller hur ni nu befarar att de ska tolka det.
Citera
2009-05-29, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daemon3.14
Aha, du vet inte vem som är vem och p.g.a. av att HrGrand inte sa något, så har du ändå koll på vad du pratar om. Solklart.

Nej, jag påstår inte att jag har koll på vem som egentligen är ordförande. Tvärtom påstår jag att nästan allt i KLP verkar väldigt flummigt och hemligt, och att detta inte verkar bra för liberalismens framtid.
Citera
2009-05-29, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Är retoriken "skatt är slaveri" också något man bör hålla sig borta från i partiets namn? Jag föredrar nämligen "skatt är slaveri" framför "skatt är stöld/rån".
Är inte slaveri och skatt samma sak? Om di inte äger 100% av resultatet av ditt arbete är du då inte en slav?
Citera
2009-05-29, 23:37
Medlem
Supersmurfens avatar
Citat:
Nej, jag påstår inte att jag har koll på vem som egentligen är ordförande. Tvärtom påstår jag att nästan allt i KLP verkar väldigt flummigt och hemligt, och att detta inte verkar bra för liberalismens framtid.

Och framförallt så är dem inte värdeneutrala
Citera
2009-05-29, 23:47
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ptja, en rörelse som bara är tre år gammal och dessutom inte börjat ha ambitioner förrän nu har jag svårt att ta på riktigt stort allvar. Vi ser däremot bara nu de senaste månaderna att saker börjar hända: fler hemsideuppdateringar sen årsmötet än i partiets övriga historia, ett öppnat forum med drygt 100 registrerade användare och dessutom säger flera källor att hemsidan just nu genomgår en ansiktslyftning. Mer har alltså hänt på bara två månader än vad som hänt på tre år. Partiet arrangerar också träffar i Göteborg och jag ska se om inte jag kan styra något i Lund till hösten. Mig veterligen finns där flera medlemmar som även hänger på flashback så det borde inte bli så svårt. Hjulet har börjat rulla och visst går det trögt, men det gör det alltid i början.
Citera
2009-05-29, 23:50
Medlem
Supersmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Ptja, en rörelse som bara är tre år gammal och dessutom inte börjat ha ambitioner förrän nu har jag svårt att ta på riktigt stort allvar. Vi ser däremot bara nu de senaste månaderna att saker börjar hända: fler hemsideuppdateringar sen årsmötet än i partiets övriga historia, ett öppnat forum med drygt 100 registrerade användare och dessutom säger flera källor att hemsidan just nu genomgår en ansiktslyftning. Mer har alltså hänt på bara två månader än vad som hänt på tre år. Partiet arrangerar också träffar i Göteborg och jag ska se om inte jag kan styra något i Lund till hösten. Mig veterligen finns där flera medlemmar som även hänger på flashback så det borde inte bli så svårt. Hjulet har börjat rulla och visst går det trögt, men det gör det alltid i början.

Det är något speciellt med GBG, det är där den liberala rörelsen kommer starta, tro mig.
Citera
2009-05-30, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyMS
Jag respekterar din pragmatiska hållning men jag ser några problem med den.
1 : I ena skedet skall vi argumentera får empiriska bevis och logik från . men när vi kommer till skatt är stöld skall vi inte göra det.
2 : Kommer vi inte framstå som hycklare när någon pressar oss på våran ideologi? Dvs om någon frågar rätt ut om vi anser att skatt är stöld.
3 : Genom att inte angripa metodiken som leder fram till att skatt är moraliskt bra har vi accepterat den metodiken, dvs vi har redan förlorat.
4 : Genom att diskutera resultatet av skatt och inte det faktum att det är omoraliskt har vi också förlorat.
Klart ni kan säga "skatt är stöld", om ni tycker det ger framgång. Däremot har jag själv stött på problem när jag sagt till folk att skatt är stöld. Om jag bara byter ut de orden mot exempelvis "inte okej att ta ut skatt", och förklarar att den tas ut mot min vilja, går det bättre. Alla har sina sätt att diskutera.
Citat:
Exempel #23 på att TL inte har en aning vad han snackar om. Varför ska man ta dig på allvar, egentligen? Varför gör ni andra det?
Ja, det kan man fråga sig. Maken till argumentationsfel har jag sällan skådat. IMO gränsar Totalliberal till att vara troll.
Citat:
Ursprungligen postat av frasseFloyd
Ja, det händer saker bara man gör något. Mitt mål som ordförande är att bekämpa någon-annan-ismen (meh, kan inte någon annan göra det??) som satt sina klor i partiet och bygga upp lokala föreningar.
Jag har inga ambitioner att bedriva stor opinion, är ingen mästardebattör direkt. Jag tycker det är roligare att organisera.
Kul att det märks, dock. Det uppskattas!
Citera
2009-05-30, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HrGrand
Ja, det kan man fråga sig. Maken till argumentationsfel har jag sällan skådat.

Ahaa, så det är "argumentationsfel" att undra vem som är partiledare eller fråga om det stämmer att folk blivit bannlysta ur partiet? Jamen det förklarar ju varför jag inte fick svar på dessa frågor! Varför sa du inte det tidigare?
Citera
2009-05-30, 11:58
Medlem
Citat:
Ahaa, så det är "argumentationsfel" att undra vem som är partiledare eller fråga om det stämmer att folk blivit bannlysta ur partiet?

Att undra något brukar innebära att man frågar hur saker ligger till, inte att man, som du gjorde i det här fallet, kommer med påstående. Men det här har tagits upp för många gånger nu, och frågan är inte alls viktig, men att du fortsätter att hävda att du inte gjort något argumentationsfel visar bara att du är oemottaglig för kritik. Så, återigen, varför ska man ta dig på allvar?
Citera
2009-05-30, 12:06
Bannlyst
Citat:
Att undra något brukar innebära att man frågar hur saker ligger till, inte att man, som du gjorde i det här fallet, kommer med påstående. Men det här har tagits upp för många gånger nu, och frågan är inte alls viktig, men att du fortsätter att hävda att du inte gjort något argumentationsfel visar bara att du är oemottaglig för kritik.

Varför tjafsa? Kan jag inte få svar istället? Härmed ställs en enkel fråga:

Hej HrGrand! Vem är det egentligen som är partiledare? För två år sen var det nån med nicknamet "Skatt är stöld", är det du? Om inte, varifrån har jag fått det? Har ni bytt partiledare? Mot bakgrund av att du inte redde ut partiledarskapet förut när det framkom att jag var osäker, kan man få intryck av att det är nåt hemligt med vem som leder partiet. Är det så?

Jag tar en till när jag ändå håller på.

Hej HrGrand! För två år sedan ska folk ha uteslutits ur Liberala Partiet. Då mailade jag den som var ordförande och frågade vad detta berodde på. Var detta du? Isåfall, fick du det mailet? Och isåfall, varför svarade du inte på det?

Och en annan undring jag har.

Hej HrGrand! Förut skrev du att du gillar knark. Då kan man ju ana att du knarkar, vilket för övrigt andra har vidimerat. Då undrar jag vad det är för drog och hur ofta du tar den? Ursäkta att behöva ställa en privat fråga men nu när du har gått ut med det, och eftersom du är partiledare, ligger det i potentiella väljares intresse att veta såna fundamentala detaljer kring dess ledare, då det kan påverka hur partiet leds.
Senast redigerad av TotalLiberal 2009-05-30 kl. 12:28.
Citera
2009-05-30, 17:03
Medlem
Citat:
Hej HrGrand! Vem är det egentligen som är partiledare? För två år sen var det nån med nicknamet "Skatt är stöld", är det du? Om inte, varifrån har jag fått det? Har ni bytt partiledare? Mot bakgrund av att du inte redde ut partiledarskapet förut när det framkom att jag var osäker, kan man få intryck av att det är nåt hemligt med vem som leder partiet. Är det så?
Jag kan inte dra mig till minnes att du frågat det tidigare, men det framgår tydligt på hemsidan att jag är ordförande. Vi har hunnit haft två partiledare efter "Skatt är stöld", och jag är den tredje. Jag är alltså inte "Skatt är stöld".

Citat:
Hej HrGrand! För två år sedan ska folk ha uteslutits ur Liberala Partiet. Då mailade jag den som var ordförande och frågade vad detta berodde på. Var detta du? Isåfall, fick du det mailet? Och isåfall, varför svarade du inte på det?
Eftersom jag inte ens var engagerad i partiet då kan jag inte svara på hur det låg till. Det enda jag kan säga är att jag inte vet om att en uteslutning ägt rum. Det var inte mig du mailade till.

Citat:
Hej HrGrand! Förut skrev du att du gillar knark. Då kan man ju ana att du knarkar, vilket för övrigt andra har vidimerat. Då undrar jag vad det är för drog och hur ofta du tar den? Ursäkta att behöva ställa en privat fråga men nu när du har gått ut med det, och eftersom du är partiledare, ligger det i potentiella väljares intresse att veta såna fundamentala detaljer kring dess ledare, då det kan påverka hur partiet leds.
Nej, du lade tidigare ord i min mun. Jag skrev "positiv till knark och bögar". När du blev batshit crazy och såg det som en fantastisk sensation förtydligade jag vad jag menade, men ändå fortsatte du att tro på din egna definition, vilket är otroligt oärligt.
Du har redan innan inlägg #670 påstått att LP inte är något annat än ett knarkparti. När jag frågar vad som lett dig till den slutsatsen hänvisar du till någon otydlig mening som skrevs efter dina anklagelser. Jag anar att du har problem att hantera verkligheten.
Den starkaste olagliga drogen jag har använt är cannabis, och försöker inte skyla det på något sätt. Har inga regelbundna vanor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in