2009-05-20, 10:43
Medlem
FrasseFloyds avatar
Jag är alltså tråkig för att jag inte ser en poäng med att klistra upp buskapet "skatt är stöld"? (Korrekt är visserligen att skatt är rån. ) Jag har provat olika metoder när jag ska övertyga människor och att inleda en diskussion med att hävda att skatt är rån leder till att den som är tänkt att övertygas istället låser sig.

Jag kan däremot helhjärtat ställa upp på tanken med radikala klisterlappar. Det kan t o m räcka med en referens till brottsbalken. https://lagen.nu/1962:700#K8P5

Jag är förbi stadiet där jag tror på 100% agitation för utan ordentliga argument är det aldrig någon som lyssnar. Med argument, om än så litet, är jag med.
Citera
2009-05-20, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyMS
Klokaste jag läst på FB på länge

kan du utveckla jag fårstör inte vad du menar.

KLP verkar ha väldigt svårt att enas kring hur marknadsföring skulle kunna se ut. Ett av få marknadsföringskampanjer som KLP dock väldigt lätt kunde enas kring, var dock att man skulle gå i Pride-paraden. Alltså inte bara att man skulle dela ut reklam till homosexuella under Pride-veckan, utan att man skulle delta i själva paraden.

(Observera nu att jag absolut inte har något emot homosexuella, tvärtom. Däremot anser jag att det inte passar för ett parti som ska förespråka individualism, att hoppa på en "bandwagon". Samt att den normativa och vänstervridna homolobby som ligger bakom Pride-paraden motarbetar många homosexuellas egentliga intressen, genom att fokusera på normativa homosexuella (typ transa med plym som lyssnar på Kicki Danielsson, eller korthårig neurotisk piercad manshatarfeminist).

Att KLP grundades av homosexuella knarkare borde inte behöva ligga dem i fatet, men sålänge icke-homosexuella förslag är ovälkomna i partiet har det ingen framtid.
Senast redigerad av TotalLiberal 2009-05-20 kl. 12:09.
Citera
2009-05-20, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Jag är alltså tråkig för att jag inte ser en poäng med att klistra upp buskapet "skatt är stöld"? (Korrekt är visserligen att skatt är rån. ) Jag har provat olika metoder när jag ska övertyga människor och att inleda en diskussion med att hävda att skatt är rån leder till att den som är tänkt att övertygas istället låser sig.

Jag kan däremot helhjärtat ställa upp på tanken med radikala klisterlappar. Det kan t o m räcka med en referens till brottsbalken. https://lagen.nu/1962:700#K8P5

Jag är förbi stadiet där jag tror på 100% agitation för utan ordentliga argument är det aldrig någon som lyssnar. Med argument, om än så litet, är jag med.

Du skrev förut att du egentligen förespråkar heroinlegalisering. Mot den bakgrunden är det märkligt att du inte ens vågar säga "skatt är stöld" så folk hör. "Skatt är stöld" är egentligen inte speciellt kontroversiellt, iallafall inte tillsammans med den disclaimer som jag föreslog.

Den sortens samförstånd du får genom att använda trevliga ord, är knappast den sortens samförstånd som vinner väljare för din heroinlegaliserande politik.
Citera
2009-05-20, 12:15
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalLiberal
Du skrev förut att du egentligen förespråkar heroinlegalisering. Mot den bakgrunden är det märkligt att du inte ens vågar säga "skatt är stöld" så folk hör. "Skatt är stöld" är egentligen inte speciellt kontroversiellt, iallafall inte tillsammans med den disclaimer som jag föreslog.

Den sortens samförstånd du får genom att använda trevliga ord, är knappast den sortens samförstånd som vinner väljare för din heroinlegaliserande politik.
Jag säger både högt och tydligt vad jag tycker om både skatt och annat. Jag tror däremot att man, om man vill slå sig in på den parlamentariska banan, ska tänka igenom hur man säger saker en extra gång. Jag ser nu i efterhand att jag var otydlig så låt mig förtydliga. Det finns (grovt sett) två lägen hos mig när jag diskuterar. Det ena är agitatorn som å det bestämdaste hävdar att skatteverket bedriver illegitim verksamhet, att knark borde avkriminaliseras, att politiker är äckliga bidragstagare och liknande. Den använder jag när jag är övertygad om att jag kommer någonstans med den typen av argumentation, som t ex när jag möter såna jag vet är politiskt ointresserade, okunniga eller redan nyfikna på vad jag har att säga.

Möter jag däremot såna som är belästa, kunniga och faktiskt vet vad de snackar om så kommer jag ingenvart med att agitera. Typexemplet är mina föräldrar som båda två kan många gånger mer än vad jag är i närheten av att kunna. De är inte intresserade av att höra på varför heroin ska avkriminaliseras eftersom det är så långt ifrån deras vildaste fantasier att det fungerar så med dem pratar jag istället om varför monopol bör slopas, varför övervakning är värdelöst liknande.

Eftersom det finns en hel del politiskt intresserade människor i Sverige som skulle sparka bakut om det enda de fick veta att skatt var likställt med rån tror jag som sagt inte att man kommer särskilt långt med det. Inför en disclaimer och saken blir en helt annan - då argumenterar vi helt plötsligt!
Citera
2009-05-20, 12:26
Bannlyst
Menar du att KLP inte behöver någon klistermärkesagitation alls? Alla partier tillåter väl sig emellanåt att sammanfatta sina tankar i några få ord.

Eller menar du att "skatt är stöld" inte ens är lämpligt för klistermärkesagitation?

Citat:
tror jag som sagt inte att man kommer särskilt långt med det. Inför en disclaimer och saken blir en helt annan - då argumenterar vi helt plötsligt!

Delar du därmed min uppfattning att ett "skatt är stöld"-klistermärke, tillsammans med några förtydligande rader disclaimer som jag föreslog, skulle kunna vara godtagbart?
Citera
2009-05-20, 12:30
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
sålänge icke-homosexuella förslag är ovälkomna i partiet har det ingen framtid.
Hoppas Tommie Gran lyssnar på mig trots att jag är tråkigt heterosexuell Gör du det, Tommie? Svara jakande och var med om att avliva den här myten!
Citera
2009-05-20, 12:50
Medlem
haskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Att donera minst 2,1% av din månadsinkomst till Liberala Partiet.

Jag har inte ens kommit så långt att jag betalat medlemsavgiften ännu

Först när sjukvården privatiseras och man får marknadsmässiga löner kan jag ens börja fundera på 2,1%-målet.
Citera
2009-05-20, 13:04
Medlem
Tur-Buddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haskan
Jag har inte ens kommit så långt att jag betalat medlemsavgiften ännu

Först när sjukvården privatiseras och man får marknadsmässiga löner kan jag ens börja fundera på 2,1%-målet.
Att vara medlem är inget krav. Tvärt om så kan du ju alltid skicka med ett meddelande där du säger här får ni en slant för sakens skull, men vill ni ha in en medlemsavgift så får ni banne mig.... (tex ta bort bron på hemsidan).

Har du taskig lön så räcker det ju att panta några burkar för att nå målet.

Fast jag skall inte säga något, för jag har pröjsat exakt lika lite som alla andra noll-donerare.
Citera
2009-05-20, 13:14
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Menar du att KLP inte behöver någon klistermärkesagitation alls? Alla partier tillåter väl sig emellanåt att sammanfatta sina tankar i några få ord.

Eller menar du att "skatt är stöld" inte ens är lämpligt för klistermärkesagitation?

Delar du därmed min uppfattning att ett "skatt är stöld"-klistermärke, tillsammans med några förtydligande rader disclaimer som jag föreslog, skulle kunna vara godtagbart?
Nej, med en disclaimer är det inga problem för mig. Tvärtom är det en utomordentlig idé.

Citat:
Ursprungligen postat av Tur-Budda
(tex ta bort bron på hemsidan)
Om de inte tar bort den där satans bron får de aldrig mer en medlemsavgift av mig, det är ett som är säkert. Så jävla svårt kan det väl inte vara att fotografera en skog och lägga in istället och hänvisa till att naturens vilda och fria tillstånd är något att sträva efter. Då får man dessutom med en symbol som har med Sverige att göra. Varför sker det inget på den här fronten, HrGrand? Eller finns det på allvar medlemmar som tycker att bron är en bra idé?
Senast redigerad av FrasseFloyd 2009-05-20 kl. 13:18.
Citera
2009-05-20, 13:35
Medlem
Supersmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tur-Budda
Att vara medlem är inget krav. Tvärt om så kan du ju alltid skicka med ett meddelande där du säger här får ni en slant för sakens skull, men vill ni ha in en medlemsavgift så får ni banne mig.... (tex ta bort bron på hemsidan).

Har du taskig lön så räcker det ju att panta några burkar för att nå målet.

Fast jag skall inte säga något, för jag har pröjsat exakt lika lite som alla andra noll-donerare.

Citat:
Om de inte tar bort den där satans bron får de aldrig mer en medlemsavgift av mig, det är ett som är säkert. Så jävla svårt kan det väl inte vara att fotografera en skog och lägga in istället och hänvisa till att naturens vilda och fria tillstånd är något att sträva efter. Då får man dessutom med en symbol som har med Sverige att göra. Varför sker det inget på den här fronten, HrGrand? Eller finns det på allvar medlemmar som tycker att bron är en bra idé?

Jag älskar San Francisco, har varit där tre gånger, skulle gärna återvända eller flytta dit, men jag håller med föregående talare: Bort med brojäveln!

Varför inte en bild på den gode Chydenius?
Citera
2009-05-20, 13:39
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Så jävla svårt kan det väl inte vara att fotografera en skog och lägga in istället och hänvisa till att naturens vilda och fria tillstånd är något att sträva efter.
Håller med om att bron är kass, men jag skulle nog föredra t.o.m. den över en skogsbild. Det för snarast tankarna till "djungelns lag" och "den ädle vilden" - koncept som LP inte bör ge en bild av att förespråka.
Citera
2009-05-20, 13:45
Bannlyst
Citat:
Nej, med en disclaimer är det inga problem för mig. Tvärtom är det en utomordentlig idé.

Bra, kan vi då enas om att KLP ska framställa ett klistermärke, som medlemmarna kan placera vid bankomater, med rubriken "skatt är stöld" och med en finstilt förklaring med betydelsen att det som åsyftas med detta är inte att KLP räknar med att i praktiken avskaffa all skatt, utan att det som åsyftas att all inskränkning av äganderätten är problematisk, och att sådan inskränkning bör användas med större måtta än idag.

Fast helst med bättre ord.

/TotalLiberal
(Självutnämnd KLP-talesman) :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in