Citat:
Ursprungligen postat av HrGrand
Så vad föreslås? Revolution?
Revolution? Nej inte en våldsam sådan. Kanske en likt den indiska revolutionen mot Storbritanniens kolonial välde, de gjorde "revolution" genom att helt enkelt sluta jobba för sina förtryckare. Kanske en framkomlig väg, dock svårt när 50% av befolkningen är direkt (bidrag) eller indirekt (statligt anställda) beroende av staten.
Nej snarare en djupare analys av varför våra argument avvisas, att sluta gräva vid sosse indoktrinering är inte bra utan hindrar oss från att förstå varför. För att förstå måste vi även studera både psykologiska och filosofiska anledningarna till att våra argument avvisas.
Varför kan man ibland tyckas se panik i ögonen på någon när man pressar argumentet skatt är stöld. Vad är det som utlöser sådan ångest hos vederbörande att han praktiserar dubbeltänk.
Citat:
Ursprungligen postat av http://sv.wikipedia.org/wiki/1984_(roman)
Dubbeltänk innebär att kunna hålla två motsägande trossatser i huvudet samtidigt och att dessutom acceptera båda som sanna, att kunna ljuga medvetet och ändå vara fullständigt övertygad om att man talar sanning.
Motsägelserna ifråga är : Stöld är fel, Skatt är rätt.
Men nej jag har inga konkreta förslag på hur vi går vidare, vad jag dock att metodiken vi använder nu har inte och kommer inte fungera.
Dock uppmanar jag alla att INTE rösta då man ger legitimitet till ett korrupt och ondskefullt system.