Citat:
Här råder det delade meningar inom partiet, men jag håller med. Däremot är bla Migrationens Kraft på min lista över böcker att läsa, och jag vet inte hur den behandlar ämnet.
Ursprungligen postat av DieRetards
Jag tänker rösta på liberala partiet. Dock tycker jag att den fria invandringen borde inrättas efter att välfärdssystemet avskaffats. Jaja... Tur att man inte är skattebetalare 

Citat:
Så många som möjligt, inget mål är uppsatt såvitt jag vet.
Ursprungligen postat av Ignatius94
Hur många röster siktar ni på till valet 2014?
Citat:
Den statliga välfärden bör försvinna ja.
Ursprungligen postat av DieRetards
Omstruktureras? Snarare försvinna. Fast en sådan förändring kommer ta tid. Vilket gör att den fria invandringen kommer kosta massor av pengar under tiden.
Citat:
Många bra synpunkter. Här håller jag med, men är i minoritet inom partiet (som anser att inriktningen bör vara på ekonomin, invandringen osv). Vi vill inte profilera oss som ett "knark och horor"-parti.
Ursprungligen postat av Sumsarr
Kan inte göra annat än att hålla med.
Något som jag tror är viktigt att understryka är hur viktigt det är med modern kommunikationsteknologi. Jag tror inte att man kommer att vinna mer än ett tiotal röster, på sin höjd, genom flyers och affischer. Även radio känns aningen förlegat.
De få som är villiga att inse att välfärdssamhälle är ohållbart är antingen redan liberaler eller under 30 år gamla. Dessa personer finns på Twitter, Facebook, Youtube och TV och det är fritt fram att nå ut till dem. Med en tillräckligt bra debatt, informationsfilm eller debattartikel kan man konvertera tusentals ungdomar.
Jag tror att nyckelkorten att spela är de stora tabufrågorna som andra partier aldrig vågar röra vid: drogpolitik (med fokus på cannabis) och prostitution.
Jag skulle tro att minst 50% av alla ungdomar tycker det är aningen underligt att det är helt olagligt att köpa sex, medan det är ok att spela in porrfilm eller sälja sex. Det är en öppning in till liberalism.
Samma sak med drogpolitiken: En drog som idag kostar Sverige stora summor pengar, aldrig dödat en enda person, rankas längre ner på listan över farliga droger än medicin och har potential att stärka vår ekonomi - cannabis. Det är en nyckel in i debatten.
Något som jag tror är viktigt att understryka är hur viktigt det är med modern kommunikationsteknologi. Jag tror inte att man kommer att vinna mer än ett tiotal röster, på sin höjd, genom flyers och affischer. Även radio känns aningen förlegat.
De få som är villiga att inse att välfärdssamhälle är ohållbart är antingen redan liberaler eller under 30 år gamla. Dessa personer finns på Twitter, Facebook, Youtube och TV och det är fritt fram att nå ut till dem. Med en tillräckligt bra debatt, informationsfilm eller debattartikel kan man konvertera tusentals ungdomar.
Jag tror att nyckelkorten att spela är de stora tabufrågorna som andra partier aldrig vågar röra vid: drogpolitik (med fokus på cannabis) och prostitution.
Jag skulle tro att minst 50% av alla ungdomar tycker det är aningen underligt att det är helt olagligt att köpa sex, medan det är ok att spela in porrfilm eller sälja sex. Det är en öppning in till liberalism.
Samma sak med drogpolitiken: En drog som idag kostar Sverige stora summor pengar, aldrig dödat en enda person, rankas längre ner på listan över farliga droger än medicin och har potential att stärka vår ekonomi - cannabis. Det är en nyckel in i debatten.
Citat:
Det kan jag inte svara på, kanske. Man kan eventuellt titta på HK som exempel, och de har ju haft en mycket stabil befolkningsökning.
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Det ironiska är väl att med dagens system har man snart proppat in två miljoner invandrare i landet, till största delen på grund av att välfärdssystemet är attraktivt för negrer och araber och att det är oerhört enkelt att få både uppehållstillstånd och medborgarskap i Sverige. Så värst begränsad är rörligheten knappast, det är hur enkelt som helst att ta sig in illegalt och sen leva gott på gratis välfärd. Man undrar om det hade kommit två miljoner människor till Sverige under samma tidsperiod om gränserna varit öppna och välfärdsstaten avskaffad?
Citat:
Den benämningen är inget som vi identifierar oss med.
Varför det obefogade och i sak felaktiga påhoppet på svenskar? Är ni nåt slags svenskfientliga etnicitetsnihilister?
Citat:
Numera har ju Somalia en stat, men under tiden landet var statslöst förbättrades förhållandena faktiskt, vilket är intressant.
Nej, välfärdssystemet klarar inte av att hantera miljontals negrer och araber. Faktum är att inget system eller samhälle överhuvudtaget gör det. Det enda som i dagsläget förhindrar ett inbördeskrig är att negrerna och araberna har det bra med sina bidrag. När dessa bidrag dras in och dom måste konkurrera med högutbildade svenskar på arbetsmarknaden så kommer helvetet braka lös. Det statslösa Somalia är väl ett bra exempel på ungefär hur det kommer att se ut.
Citat:
Nu är detta en laddad fråga så jag väljer att inte svara på den.
Lite verklighetsförankrade kunskaper i antropologi, historia och kultur hade väl inte skadat för ert parti? Eller tror ni på allvar att välståndet hade blomstrat och fred rått i ett negerarabiskt IQ-75-"samhälle"?
Citat:
Som tidigare nämnt, att det bör vara lagligt.
Ursprungligen postat av JBugster
Vad anser Liberala Partiet om koppleriverksamheter?
En affärsrörelse som bygger på att flera prostituerade går ihop under en chef/organisatör, och att denne person sedan har hand om och bokar upp kundkontakter åt de prostituerade mot att endel av pengarna stannar hos honom/henne?
Jag har svårt för att se det oetiska i det såvida de prostituerade väljer det fritt, vilket vi förutsätter när vi pratar om att legalisera sexköp, men det verkar väcka starka och negativa känslor när man talar om koppleri. Antagligen eftersom det är så starkt förknippat med män som utnyttjar svaga kvinnor i nuläget - men så hade det förstås inte alls behövt se ut om fenomenet drogs ut i ljuset.
En affärsrörelse som bygger på att flera prostituerade går ihop under en chef/organisatör, och att denne person sedan har hand om och bokar upp kundkontakter åt de prostituerade mot att endel av pengarna stannar hos honom/henne?
Jag har svårt för att se det oetiska i det såvida de prostituerade väljer det fritt, vilket vi förutsätter när vi pratar om att legalisera sexköp, men det verkar väcka starka och negativa känslor när man talar om koppleri. Antagligen eftersom det är så starkt förknippat med män som utnyttjar svaga kvinnor i nuläget - men så hade det förstås inte alls behövt se ut om fenomenet drogs ut i ljuset.