2013-05-13, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Om du vill ha respons från partiet får du nog fråga partiet istället för att skriva i Flashback-trådar.

Men är inte det lite dåligt av er att inte ha någon som aktivt svarar på frågor om partiet och dess politik? SVP har flertalet medlemmar (inklusive en styrelsemedlem) som diskuterar deras politik både med nationalister och med icke-nationalister. I tråden om Hanif Bali (M) så har han skapat ett eget konto och besvarat på frågor om sig själv åtminstone. Hon i PP som jag inte kommer ihåg namnet på hade en egen tråd om henne och Piratpartiets politik där det var mkt trafik.

Känns för mig udda att KLP som på FB kan nå en mkt bredare publik än på troligtvis något annat sätt (om inte Zlatan, Carola eller annan känd person kommer ut som mink/anka) inte satsar mer här. Både PP och SVP har/hade mkt aktivitet om respektive parti här och då är de båda partierna mkt större och mer kända än vad KLP är och ska inte behöva det lika mkt (speciellt inte PP) som KLP behöver. Känns som ett litet misslyckande från eran sida.
Citera
2013-05-13, 16:09
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Om du vill ha respons från partiet får du nog fråga partiet istället för att skriva i Flashback-trådar.
Jaha, okej. Fick för mig att du var med i partiet eftersom du postade partiprogrammet. Lite märklig inställning du har till opinionsbildning och till Flashback med tanke på att du själv skriver här. Nu var det förvisso inte nödvändigtvis du som tvunget skulle svara på frågor, jag antog att det fanns folk från partiet som var angelägna om att föra ut sina budskap och kommunicera med folk som är intresserade av dom frågor ni tagit upp. Fördomarna om trista insnöade sekteristiska autistliberaler verkar ju tyvärr stämma rätt bra i det här fallet och kanske är anledningen till att det saknas stöd och intresse för er verksamhet. En uppriktig synpunkt i all välmening bara
Citera
2013-05-13, 18:38
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Men är inte det lite dåligt av er att inte ha någon som aktivt svarar på frågor om partiet och dess politik?
Det finns folk som aktivt svarar på frågor, men då får man ställa dem till partiet och inte i en tråd på Flashback. Det finns kontaktinformation till ledamöter på partiets hemsida, eller så kan man skriva på dess Facebook-sida eller -grupp.

Även om Flashback når ut till många människor är det, som jag ser på saken, inte en lämplig kontaktyta. Det är ett diskussionsforum illa anpassat efter Q&A-format, och på grund av den allmänt låga nivån borde aktiva medlemmar kunna investera tiden bättre.
Citera
2013-05-13, 23:09
Medlem
JBugsters avatar
Jag gråter tårar av blod varje gång jag påminns om liberalers problem genom alla tider: De kan inte tala till folket på folkets vis, och ofta inte ens på folkets arenor.

Vänstern är lysande på att göra detta, de använder enkla (men intetsägande) ord istället för komplexa och svåra begrepp som ofta rör sig om rena hårklyverier. De ser dessutom till att synas i alla offentliga sammanhang, medans Liberala Partiet anser sig vara för fina för att besvara frågor på Flashback.

Vi behöver ett nytt liberalt parti i Sverige, ett parti som kan tala till folket.
Citera
2013-05-14, 14:03
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Liberala Partiet anser sig vara för fina för att besvara frågor på Flashback.
Vänstern kan synas i alla möjliga sammanhang för att de har fler än två dussin aktiva medlemmar i hela landet. Liberala partiet är ett litet parti med mycket begränsade resurser. Om de investerar tid i att skriva på Flashback måste de lägga mindre tid på att ta fram partiprogrammet, ordna inför extrakongressen, förbereda inför valet nästa år, etc. Och då kommer någon som du klaga på att de hänger på Flashback istället för att jobba med dessa andra saker. Om en talesperson på Flashback är något viktigt för dig kan du väl själv bli en? Bli själv den aktiva medlem du ser att partiet har för få av.
Citera
2013-05-14, 14:14
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Vänstern kan synas i alla möjliga sammanhang för att de har fler än två dussin aktiva medlemmar i hela landet. Liberala partiet är ett litet parti med mycket begränsade resurser. Om de investerar tid i att skriva på Flashback måste de lägga mindre tid på att ta fram partiprogrammet, ordna inför extrakongressen, förbereda inför valet nästa år, etc. Och då kommer någon som du klaga på att de hänger på Flashback istället för att jobba med dessa andra saker. Om en talesperson på Flashback är något viktigt för dig kan du väl själv bli en? Bli själv den aktiva medlem du ser att partiet har för få av.
Fast nu har du ju skrivit femtielva metainlägg om hur jobbigt det är att skriva på Flashback, då kunde du lika gärna ha svarat på frågor om partiets politik istället.
Citera
2013-05-14, 14:30
Medlem
discardeds avatar
Det borde verkligen utses nån som aktivt kan tala för Lp här på forumet. Hur svårt kan det vara!?
Citera
2013-05-14, 14:38
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Fast nu har du ju skrivit femtielva metainlägg om hur jobbigt det är att skriva på Flashback, då kunde du lika gärna ha svarat på frågor om partiets politik istället.
Jag skriver periodvis efter tid och lust, och jag skriver som privatperson. Vad man söker är väl någon som i princip dagligen bevakar Flashback, och vars inlägg man kan betrakta som en officiell partiröst?
Citera
2013-05-14, 16:01
Medlem
Hayeks avatar
För er som bor i Uppsala kommer vi hålla ett pubmöte på Palermo nu på torsdag den 16e maj!

Citat:
Välkommen medliberaler!
Kom och träffa gamla och nya vänner över en bägare kraftigt beskattad öl. Vi träffas i källaren på Palermo. Temat för kvällen kommer att vara Wiki Weapon, en numera fullt fungerande pistol i plast som kan skrivas ut m.h.a. en 3d-skrivare och en cad-fil (som är open source), och den senaste tidens intressanta händelseutveckling kring denna. Man är dock såklart inte begränsad till detta, utan ordet är fritt (som sig bör!).

* BBC's reportage om den första avfyrningen av mänsklig hand: http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-22421185

Fördjupning:
* Lyckad smuggling:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2323158/How-Mail-On-Sunday-printed-plastic-gun-UK--took-board-Eurostar-stopped-security-scandal.html
* KOBRA-dokumentär (på svenska):
http://www.youtube.com/watch?v=kmZAaxYwhOo
* Vice-dokumentär:
http://www.youtube.com/watch?v=DconsfGsXyA
* Filen för nedladdning (ta bort stjärnorna):
ht*tp://the*piratebay.*sx/torrent/8449468/Liberator_-_First_3D_Printable_Gun

Partimedlemskap är självfallet inte nödvändigt.
Alla frihetsvänner är välkomna!

Det är bara att dyka upp vid intresse och möjlighet. Jag kan sägas representera det snart grundade Lp Uppsala (jag är blivande orförande här), så det är bara fråga på så ska jag göra mitt bästa för att ge tillfredsställande svar.

Tycker att mycket av kritiken här är befogad, flashback är en mycket bra plattform för att sprida politiska budskap och nå ut. Jag är själv liberal tack vare flashback, och hade inte heller vetat om Lp's existens utan forumet.
Citera
2013-05-14, 16:04
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hayek
Det är bara att dyka upp vid intresse och möjlighet.
Grattis till ditt första inlägg efter 1½ år som medlem Jag kommer kanske, med kursivering.
Citera
2013-05-14, 16:21
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Jag skriver periodvis efter tid och lust, och jag skriver som privatperson. Vad man söker är väl någon som i princip dagligen bevakar Flashback, och vars inlägg man kan betrakta som en officiell partiröst?
Jag har inga krav överhuvudtaget, tycker bara det är intressant, givande och roligt att diskutera. Jag tror inte heller att någon efterfrågar en motivationsförstörande tvingande dialog där man måste logga in varenda jävla dag och mekaniskt beta av massa frågor. När det gäller andra partier på FB så förekommer både ledande företrädare och vanliga medlemmar och sympatisörer som deltar på olika sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Hayek
Jag kan sägas representera det snart grundade Lp Uppsala (jag är blivande orförande här), så det är bara fråga på så ska jag göra mitt bästa för att ge tillfredsställande svar.
Kul! Jag ställde några frågor en sida bakåt.
Citera
2013-05-14, 16:23
Medlem
Hayeks avatar
Citat:
Grattis till ditt första inlägg efter 1½ år som medlem Jag kommer kanske, med kursivering.

Man tackar.

Det är vårt hittils mest uppstyrda möte, och sannolikt det med flest deltagare. Men vi kommer att vara regelbundna med dessa så det är bara att komma på ett senare om du inte kan nu (och detta gäller såklart er andra med).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in