2012-03-30, 11:15
Medlem
Kheperas avatar
Filmklipp från manifestationen 10/3: http://www.youtube.com/watch?v=5bV2CXHaUok
Citera
2012-04-18, 08:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Filmklipp från manifestationen 10/3: http://www.youtube.com/watch?v=5bV2CXHaUok

Hur gick det med identifikationen av de som misshandlade er partimedlem? Fick de fast någon?

Varför filmas manifestationen med en i-phone med knasigt ljud, finns det ingen bättre film?
Senast redigerad av Straybullet 2012-04-18 kl. 08:36.
Citera
2012-04-25, 12:19
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Hur gick det med identifikationen av de som misshandlade er partimedlem? Fick de fast någon?
Är också nyfiken över detta!

Citat:
Varför filmas manifestationen med en i-phone med knasigt ljud, finns det ingen bättre film?
Står i informationen att det inte var planerat att filma. Men ja, det kanske kan vara något att tänka på till nästan gång det ska manifesteras.
Citera
2012-04-25, 14:41
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Skulle tro att det inte leder någonvart p.g.a. brist på bevis. Och det var två partimedlemmar som misshandlades, samt en (undertecknad) som mottog handskrivet hotbrev några dagar senare.
Citera
2012-04-25, 14:48
Bannlyst
Citat:
Skulle tro att det inte leder någonvart p.g.a. brist på bevis. Och det var två partimedlemmar som misshandlades, samt en (undertecknad) som mottog handskrivet hotbrev några dagar senare.
Ojdå. Vill du avslöja vad som stod i hotbrevet? Var det typ "Liberaler är inte välkomna i ****, sluta upp med er politiska verksamhet, för ert eget bästa"?

Från videon:
"Kom hit så ska jag visa er vad fysiskt våld är, era jävla snorungar"
Jag gillar't
Senast redigerad av Straybullet 2012-04-25 kl. 14:54.
Citera
2012-04-25, 14:52
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ojdå. Vill du avslöja vad som stod i hotbrevet? Var det typ "Liberaler är inte välkomna i ****, sluta upp med er politiska verksamhet, för ert eget bästa"?
Händelserna, samt hela hotbrevet, finns återgivna här: http://perolofsamuelsson.wordpress.com/2012/01/12/antifascistiska-fascister/
Citera
2012-04-25, 14:59
Bannlyst
Citat:
Händelserna, samt hela hotbrevet, finns återgivna här: http://perolofsamuelsson.wordpress.com/2012/01/12/antifascistiska-fascister/

Citat:
Som du antagligen vet så misshandlades två medlemmar i ditt parti efter torsdagens distriktsmöte. Detta var endast en liten försmak på vad som kommer att hända om ni gör några fler försök att etablera er i Eskilstuna. Vi kommer aldrig att acceptera liberal politik eller andra angrepp på arbetarklassen, och detta kommer inte att passera er obemärkt förbi.

Vi ger er nu en chans att lägga ner all politisk verksamhet. Om ni inte gör detta kanske just du blir nästa person att bli fysiskt påmind om konsekvenserna av att bedriva en arbetarfientlig politik.

Antifascistisk Aktion

Ah. En klassiker. Så hur tacklade du det då? Är du fortfarande politiskt aktiv?
Så länge ni inte försvarar er så kommer ni nog att fortsätta vara ett tacksamt mål är jag rädd. Det finns anledningar till att våldsvänstern inte längre ger sig på vissa nationalistiska grupperingar och personer.
Senast redigerad av Straybullet 2012-04-25 kl. 15:01.
Citera
2012-04-25, 15:10
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ah. En klassiker. Så hur tacklade du det då? Är du fortfarande politiskt aktiv?
Så länge ni inte försvarar er så kommer ni nog att fortsätta vara ett tacksamt mål är jag rädd. Det finns anledningar till att våldsvänstern inte längre ger sig på vissa nationalistiska grupperingar och personer.
Tja, blev en polisanmälan och så. Det lustiga är att jag aldrig varit speciellt aktiv inom partiet mer än att jag besökt ölträffar och liknande när det passat in. Jag var inte ens medlem förrän strax innan händelserna. Så jag har ingen direkt politisk aktivitet att lägga ner ens om jag velat... De flesta träffar jag besöker är dessutom i Stockholm.

Var med när partiet hade manifestation + årsmöte i Eskilstuna i mars, och då var det ingen som gick till angrepp.
Citera
2012-04-25, 21:53
Medlem
Bockstensmannens avatar
Är det inte dax att komma ut som anti-EU snart? Skulle tro att det kan ge mycket till nästa val... Bara två år kvar, på tiden att etablera sig som ett riktigt alternativ tycker jag

Btw någon aktiv i partiet som kan berätta lite vad ni sysslar med för tillfället och hur ni arbetar? Var i landet är ni mest aktiva? Någon strategi för riksdagsvalet?
Citera
2012-04-26, 09:48
Medlem
Imperators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Är det inte dax att komma ut som anti-EU snart? Skulle tro att det kan ge mycket till nästa val... Bara två år kvar, på tiden att etablera sig som ett riktigt alternativ tycker jag

Btw någon aktiv i partiet som kan berätta lite vad ni sysslar med för tillfället och hur ni arbetar? Var i landet är ni mest aktiva? Någon strategi för riksdagsvalet?
Enligt manifestet är LP emot EU.
Citat:
Vårt medlemsskap i EU bör omprövas på
grund av överbyråkratisering, stora transfereringssystem samt en förödande jordbrukspolitik.
Medlemsskapet medför också positiva saker som fri rörlighet för människor, varor och tjänster,
en samverkan för fred i Europa och samarbete kring brottsbekämpning. Detta kan dock uppnås
även utanför unionen. Lp verkar för att Sverige ska lämna EU, om inte en genomgripande
liberalisering sker.

Resten har jag ingen koll på.
Citera
2012-04-26, 13:07
Medlem
GÖR EN ROLIG VIDEO SOM GÖR SARKASM AV SVERIGES POLITIK OCH DESS RIKSDAGSPARTIER!

Gör en rolig video om staten i Sverige och riksdagspartierna, som direkt hånar dess politik, som alla personer i princip skulle vilja se p.g.a den är så "rolig", som kanske nämner Liberala Partiet i slutet, eller inbäddad i filmen. Kanske kan dra hårda skämt extremvänstern, och sedan nämna att Liberala partiet minsann inte är höger Den kanske kan innehålla skatteslöseriet bland alla de olika myndigheterna, politikerna vi har. Kritisera "jantelagen", "solidaritet" och de sedvanliga åsikterna. Och framför allt, dra extrema, men roliga skämt om vänstern, deras ologiska politik och kanske i slutet plötsligt få springa då "AFA kommer med klubbor". Gör en hel parodi på svensk politik, riksdagspartier, vanliga åsikter ifrån båda höger och vänster på ett roligt sätt.

Majoriteten pallar inte med politik, men de ser gärna en rolig kortfilm, speciellt om den har blivit tipsad av en kompis. Därför, lägg därför primärt tid på att skapa en riktigt bra video och sprid den, desto roligare desto bättre! Glöm dock bara inte att klä ut er, annars kanske "AFA hittar er"
Citera
2012-04-26, 14:43
Medlem
Wuornoss avatar
Hur tråkigt den än låter så kommer inte Lp att vara ett seriöst alternativ om 2 år, det eftersom de inte är ett seriöst alternativ idag. De saknar kompetensen att växa, de har för få partipolitiskt kunniga inom partiet och de har heller ingen ekonomi att tala om. Marknadsföringen är fortfarande katastrofal, de har inte ens tillgång till en ordentlig filmkamera som de kunde använda under sin senaste manifestation. Lp fick strax över 700 röster vid förra valet och ett flertal högt uppsatta medlemmar har valt att lämpa sina poster pgd av missnöje med partiet det senaste året. Framför allt i Stockholm och i Göteborg har det varit en hel del interna problem. De som har lämnat har i en del fall varit de personer som har utgjort en större mångfald i partiet, det vill säga de med högre utbildning, annan etnicitet än svensk eller av kvinnligt kön m.m. Det ses alltid som ett problem när ett parti bara lyckas dra till sig en enda grupp av anhängare och i Lp:s fall så är det unga svenska killar/män från arbetarklassen med liknande idéer och värderingar. De får inte tillgång till nytt blod, dvs nya idéer och möjligheter att nå ut till en större massa. Lp har samma problem som SD i detta fall, eller snarare ännu större problem eftersom många hävdar att det inte är ett problem att de inte lockar till sig en bredare massa. Det har varit svårt för "andra" att känna sig välkomna eller accepterade eftersom olikheter inte ses som positivt utan som ett problem i partiet. De som klagar över detta ignoreras eller hånas.

Lp:s problem är rätt välkända bland övriga högerpartier (dvs alliansen) men även bland övriga liberaler utan partitillhörighet. Lp fungerar inte som ett parti utan som en intressegrupp för likasinnade och när jag säger likasinnade så räcker det inte med att man har klassiskt liberala åsikter (vilket det borde göra). I alla andra partier (som jag känner till) så vill man ha en blandning av olika människor eftersom man ser fördelar med detta. Lp är inte bara som SD på vissa fronter de är även som en icke religiös sekt där man rabblar gamla citat av Ayn Rand och 1800-tals liberaler, där man inte får ha "andra gudar", där man inte får tycka och tänka som man vill för då är man "fienden" och helt dum i huvudet.

Det bästa för oss som kallar oss för liberaler, nyliberaler, klassiskt liberala eller libertarianer är om Lp försvinner. De får oss att se dåliga ut. Det jag skriver är inte bara min åsikt, den delas av ett flertal personer, både medlemmar, ex-medlemmar och de som varit smarta nog och aldrig beblandat sig med Lp på ett djupare plan.

Vill man göra en insats för liberalismen så rekommenderar jag att man antingen söker sig till andra partier där man kan försöka påverka eller att man helt enkelt jobbar på egen hand genom att skriva insändare, artiklar, böcker och forskar kring ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in