2014-03-13, 07:11
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choegoup
Jag resonerade i exakt likadana banor, även om jag brydde mig betydligt mindre om konsekvenserna. För mig spelade rätt princip roll. En vän delade dock med sig av en länk som var av nytta. Sektionen under "Arbitrary Cutoffs" hjälpte mig att tänka på det hela lite annorlunda. Rekommenderar dock hela, då det är väl formulerade argument. http://truthsite.org/WhyAbortionIsntMurder.html

Resonemanget är ju på pricken som mitt. Och jag nådde inte riktigt i mål här heller känner jag – vem är att avgöra gränsen för abort? Domstol? Läkare? Kanske ska det göras en individuell medicinsk bedömning?

Var bör gränsen dras för att man inte ska ta livet av en individ?

Edit: Jag får be om ursäkt. Det är ju så jävla off topic för denna tråden så det är nästan inte sant. Om det är intressant kanske mod kan lyfta det till en mer aktuell tråd, annars avbryter jag diskussionen här.
Senast redigerad av blown 2014-03-13 kl. 07:33.
Citera
2014-03-25, 21:59
Medlem
Hur mycket skulle det kosta att åstadkomma partiregistreringen?
Citera
2014-03-25, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokofilen

Jag är inte riktigt säker, men gissningsvis en hög tusenlappar. Hade nog egentligen tyckt att vi kunde kostat på oss det men nu när det ändå inte gäller för valåret (deadline för en månad sedan) tror jag vi väntar och lägger det på nästa års budget istället för att kunna beställa mer valmaterial och dylikt.

Vi kan antagligen hitta det billigare om vi har mer tid att leta också.
Citera
2014-03-25, 23:32
Medlem
GanjahSmokes avatar
Borde ni inte starta en ny tråd med namnet klassiska liberala partiet.
För man måste väll skriva klassiska innan om ni inte ska räknas som folkpartiets röst ?
Citera
2014-03-25, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Borde ni inte starta en ny tråd med namnet klassiska liberala partiet.
För man måste väll skriva klassiska innan om ni inte ska räknas som folkpartiets röst ?

Inte bara det, du måste skriva exakt som de har registrerat. Skriver du stor bokstav när det ska vara liten blir det röst på annat parti.
Citera
2014-03-26, 08:48
Medlem
Rätt säker på att vi kan claima dem även om de är lite lätt felstavade, men det är alltid en risk att någon surar ihop och krånglar och dessutom blir det mer jobb.
Citera
2014-03-26, 13:20
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokofilen

Jag trodde att detta partiet var registrerat.

Det kostar väll inget. Man behöver bara lämna in 1500 underskrifter.
Citera
2014-03-26, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Jag trodde att detta partiet var registrerat.

Det kostar väll inget. Man behöver bara lämna in 1500 underskrifter.

Tydligen måste du betala någon Notarius publicus till att gå igenom samtliga namnunderskrifter också enligt Josefdenfemte.
Citera
2014-03-26, 14:39
Medlem
GanjahSmokes avatar
Kan ett parti beställa röstsedlar även fast dom inte är registrerade ?
Kommer ni har färdiga röstsedlar ?
Citera
2014-03-26, 16:17
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simcon
Tydligen måste du betala någon Notarius publicus till att gå igenom samtliga namnunderskrifter också enligt Josefdenfemte.

Läs här http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/partier/registrera_partibeteckning/index.html
Citera
2014-03-26, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Läs här http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/partier/registrera_partibeteckning/index.html

Citat:
Anmälan är en offentlig handling

Hela anmälan, inklusive dokumenten med uppgifter från de som stödjer anmälan, blir en offentlig handling när den kommer in till Valmyndigheten.

Om partiet inte önskar att dokumenten med uppgifter från de som stödjer anmälan ska bli offentliga kan dokumenten istället visas upp för en notarius nublicus. Notarius publicus skriver ett intyg om att uppgifterna visats upp och har rätt att ta betalt för denna tjänst.

Vad är en notarius publicus?

Notarius publicus är en enskild person med juristexamen som har i uppdrag att hjälpa allmänheten med att kontrollera och intyga riktigheten i olika uppgifter. Notaris publicus utses av länsstyrelsen. Kontakta länsstyrelsen för mer information.

Antar att det är där det ligger, helt enkelt inte vill att allt ska vara offentlig handling? För annars läser jag inte något om att det skulle kosta något.
Citera
2014-04-04, 21:05
Bannlyst
I ett tillägsprotokoll från en FUP mot individer i Revolutionära fronten erkänner en Linus Soinjoki Wallin att han, Nick Staffas och en Felix (sannolikt Felix Wännerdahl) att det var de som misshandlade era medlemmar när ni hade hållit något möte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in