2008-12-20, 18:31
Medlem
bernankes avatar
Måste ni snacka så mycket onödigt trams i den här tråden? Låt oss istället prata om partiet. Hur många medlemmar finns? Finns det någon verksamhet att tala om?
Citera
2008-12-21, 00:03
Medlem
Realizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Måste ni snacka så mycket onödigt trams i den här tråden? Låt oss istället prata om partiet. Hur många medlemmar finns? Finns det någon verksamhet att tala om?
Eh... Svaren på de frågorna är nog sådana att vi bör fortsätta med det onödiga tramset istället!
Citera
2008-12-22, 02:03
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Eh... Svaren på de frågorna är nog sådana att vi bör fortsätta med det onödiga tramset istället!
Nu ska vi väl inte vara såna? De uppdaterade sin hemsida i slutet av november. De har ett par grabbar aktiva här på fb. De har dessutom ett vettigt partiprogram som 2006 lockade 202 väljare. Förhoppningsvis får de ett par hundra procent fler 2010 om de fortsätter uppdatera sidan i den här takten.
Citera
2008-12-22, 03:08
Medlem
MonkeyPlas avatar
Har KLP några planer att ställa upp i Universitetens val? Visserligen är studenter i regel benägna att rösta på diverse vänsteralternativ men mig veterligen är valdeltagandet i dessa val pinsamt lågt (5-10% är nog inte ovanligt) och ett flertal pajaspartier väljs in på regelbunden basis. Skulle inte det kunna vara en vettig språngbräda för att få lite mediauppmärksamhet?
Citera
2008-12-22, 03:46
Medlem
Realizts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla
Har KLP några planer att ställa upp i Universitetens val?
Låter som en mycket bra ide! Mycket bra.

Som småparti har ju Sverigedemokraterna gjort visst väsen av sig i massmedia för sina "kyrkoval". Vilket är ganska passande för dem, tycker jag.

När på året brukar de där studentkårvalen äga rum?
Och är det per termin eller per läsår?
Citera
2008-12-22, 13:11
Medlem
Jag har faktiskt tänkt tanken på att ställa upp och "avskaffa" kåravgiften. Det vill säga man tar endast betalt för kostnaden att tillverka legitimationen.
Citera
2008-12-22, 14:38
Medlem
volkovs avatar
Räcker det med att vara medlem i ett parti för att ställa upp i valet till kommunfullmäktige, och måste partiet godkänna ens kanditatur?
Citera
2008-12-22, 15:14
Medlem
Herr Jernkroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Jag har faktiskt tänkt tanken på att ställa upp och "avskaffa" kåravgiften. Det vill säga man tar endast betalt för kostnaden att tillverka legitimationen.

Befinner du dig i Uppsala så hjälper jag gärna till.
Citera
2008-12-22, 20:51
Medlem
bernankes avatar
Vad partiet skulle behöva är att någon kändispolitiker, typ Federley, öppet meddelar att han lämnar (c) för Liberala Partiet, eller nåt.
Citera
2008-12-22, 21:05
Medlem
iddqds avatar
Citat:
Vad partiet skulle behöva är att någon kändispolitiker, typ Federley, öppet meddelar att han lämnar (c) för Liberala Partiet, eller nåt.
Äh, Federley vill jag inte bli förknippad med. Hellre Lindberg.
Citera
2008-12-22, 23:18
Medlem
Deeecs avatar
Citat:
Nej ve och fasa, Federley får gärna stanna i (S)enterpartiet.
Citera
2008-12-23, 10:50
Medlem
BushwickBills avatar
Den där tjommen som var med i snacka om nyheter är liberal, kommer inte ihåg vad han heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in