2009-10-23, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla
Men visst, partiets ställning i vissa kontroversiella frågor såsom narkotikapolitik och prostitution gör det rätt lurigt att inte sablas ned av media om partiet väl börjar växa till sig.

Ja det är just därför att man måste behandla dessa frågor på ett professionellt sätt. Man måste alltid komma ihåg att syftet är att vinna anhängare, inte att tala ur hjärtat. Det går faktiskt att formulera liberalismens ståndpunkt även i kontroversiella frågor, men om en talesman bara en enda gång formulerar sig på ett sätt som journalisterna kan vinkla till sin fördel, då har man förlorat jättemycket, för då börjar folk tänka "jaha, liberaler, det är bara såna där som kräver att kvinnan ska lägga upp sig för dem så fort de tar fram plånboken!" eller något dylikt missförstånd. Få människor tänker 100% vettigt, och därför är det viktigt att anpassa sig till det. Tänka innan man talar.
Citera
2009-10-23, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritagning
Enligt Skatt är Stöld var detta LPs officiella forum innan LP skaffade ett eget.

Var inte del av partiet på den tiden, men vad jag vet så uppläts en del av forumet á partiets räkning, men övriga delar var inte kontrollerade av LP.
Citera
2009-10-23, 02:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LordRaven
Var inte del av partiet på den tiden, men vad jag vet så uppläts en del av forumet á partiets räkning, men övriga delar var inte kontrollerade av LP.

Han som äger Liberal Debatt var ju med och startade partiet!

http://www.birthday.se/sok/?f=Fredrik&l=Nilsson&y=1979&m=2&d=5

Sedan finns det ett mystiskt internt forum för LP på Liberal Debatt, som man behöver lösenord till för att kunna se:

http://forum.liberaldebatt.com/showthread.php?t=15326

Så jag förstår inte varför du försöker förneka den här kopplingen?
Citera
2009-10-23, 08:55
Medlem
(Kanske gammalt)
Citat:
Ursprungligen postat av http://www.liberalapartiet.se/node/46
Liberala partiet applåderar givetvis detta, men liksom en stor del av svenska folket är vi tveksamma till att skattesänkningen finansieras med ökad belåning.
Känns ju som ni liberaler bör söka alternativ till LP då det uppenbarligen inte kan analysera eller förstå verkligheten.

Verkligheten är att en skattesänkning INTE är en utgift det är en minskning av rån bytet, det är endast UTGIFTER som staten lånar till inte skattesänkningar.
Citera
2009-10-23, 08:59
Medlem
Vad är Liberala Partiet för samling idioter? Kan ni inte ens skriva en debattartikel på Newmill till stöd för SD i debatten som domineras av en politisk hegemoni och samtidigt visa på kärnan i debatten; fri invandring kontra bidragsförsörjning av invandrare.

Liberala Partiet kan gå och dö, ni har fan inte gjort ett endaste skit på tre år.
Citera
2009-10-23, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Oops,

Glömde ställa frågorna jag gick in i tråden för.

Hur går det med partiet? Valrörelsen börjar om ett halvår. Hur ser planerna ut? Hur många medlemmar har anmält sig som resurser för olika aktiviteter? Vilka kampanjer har planerats? Finns det en mediestrategi?

Finns det planer på att inte ställa upp alls om resultatet riskerar att bli lika dåligt som förra gången?
Vi hade nyss extra årsmöte där vi ändrade i stadgarna så att föreningar kan startas på lokal nivå.
I övrigt tänker vi syssla med klassiskt valrörelsearbete kombinerat med skoldebatter samt internetaktivism. En gôttig blandning!
Citera
2009-10-23, 11:32
Medlem
Det känns som om det vore väldigt bra med ett någorlunda "känt" ansikte utåt faktiskt.

Borde väl finnas ett par "äkta" liberaler bland dom linslöss som syns i TV och tidningar titt som tätt?

Den första som poppar upp i min lilla hjärna är Magnus Betnér, kul kille och liberal så vitt jag förstått.

Finns det några planer i partiledningen att lansera nån "officiell" talesperson från egna leden? Annars kan det ju vara värt att iaf höra runt bland redan synliga liberaler.
Citera
2009-10-23, 12:19
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Varför det, skulle det vara osant att LP tillämpade en väldigt godtycklig censur på det forum som på den tiden var deras? Eller något av det andra jag påpekat? Isåfall borde det väl bara vara att presentera motbevis. Vad försöker du dölja? Är bilden fejk också?
Vilka är herrarna på bilden och vad är sammanhanget i vilken den är tagen?
Citera
2009-10-23, 12:28
Medlem
Tur-Buddas avatar
Citat:
Varför det, skulle det vara osant att LP tillämpade en väldigt godtycklig censur på det forum som på den tiden var deras? Eller något av det andra jag påpekat? Isåfall borde det väl bara vara att presentera motbevis. Vad försöker du dölja? Är bilden fejk också?
Det är den som påstår något som har bevisbördan. LP har dementerat.
Visa tydligt att påståendet håller, eller lägg ner.
Citera
2009-10-23, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Vilka är herrarna på bilden och vad är sammanhanget i vilken den är tagen?
Det undrar jag också.
Citera
2009-10-23, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somsovjet
Borde väl finnas ett par "äkta" liberaler bland dom linslöss som syns i TV och tidningar titt som tätt?
http://www.newsmill.se/user/henrikunne ?
Citera
2009-10-23, 18:04
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordhem
http://www.newsmill.se/user/henrikunne ?
Henrik Unné är väl knappast särskilt känd, annat än bland i en smal krets redan invigda?

Vågar också påstå att han inte direkt är retorikens okrönte mästare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in