2009-03-23, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Flitig och flitig, den 25:e tänkte jag iaf gå med.

Hehe, det är dig man ska fjäska för alltså?

Förövrigt undrar jag varför det står "...brygger frihet" på hemsidan? Vad fan menar ni?
LP är ett idébryggeri. Slutprodukten är frihet, om jag fattat saken rätt.
Citera
2009-03-23, 18:00
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HrGrand

Öhh, det är fortfarande retarded. Aldrig hört någon använda bryggeri om det inte handlat om vätska, frihet är inte en sjuttis aquavit(om den inte är hembränd!). Nu har jag iaf lokaliserat min hjärtefråga inom partiet, nämligen byta ut skyltjäveln.
Citera
2009-03-23, 18:00
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HrGrand

Vi får anta att du har rätt, du är ju ändå ordförande^^
Citera
2009-03-23, 18:07
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Öhh, det är fortfarande retarded. Aldrig hört någon använda bryggeri om det inte handlat om vätska, frihet är inte en sjuttis aquavit(om den inte är hembränd!). Nu har jag iaf lokaliserat min hjärtefråga inom partiet, nämligen byta ut skyltjäveln.
Jag har inget emot termen "brygger frihet". Tvärtom. Det är en lite ovanlig formulering och drar uppmärksamheten till sig - det är bra! Däremot tycker jag fortfarande det är otaktiskt att ha The Golden Gate Bridge som banner. Främst för att LP är ett svenskt parti och borde ha svenska (eller nationsmässigt obundna) symboler. Att flörta för mycket med USA är nog otaktiskt, även med tanke på den utbredda anti-amerikanismen. Sedan är (som jag sagt förut) den där bron allmänt förknippad med självmord. Kanske inte riktigt den mentala sinnebild som LP vill ge upphov till.
Citera
2009-03-23, 18:09
Medlem
Tur-Buddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Jag har inget emot termen "brygger frihet". Tvärtom. Det är en lite ovanlig formulering och drar uppmärksamheten till sig - det är bra! Däremot tycker jag fortfarande det är otaktiskt att ha The Golden Gate Bridge som banner. Främst för att LP är ett svenskt parti och borde ha svenska (eller nationsmässigt obundna) symboler. Att flörta för mycket med USA är nog otaktiskt, även med tanke på den utbredda anti-amerikanismen. Sedan är (som jag sagt förut) den där bron allmänt förknippad med självmord. Kanske inte riktigt den mentala sinnebild som LP vill ge upphov till.
Jepp, när bron åker bort... åker medlemsavgiften in.
"Det är dom små, små detaljerna som gör det"
Citera
2009-03-23, 22:22
Medlem
discardeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Hur många av dom flitiga debattörerna i L&L forumet är medlemmar i Partiet?

Jag är medlem! =) Och aktiv!
Citera
2009-03-23, 22:28
Medlem
discardeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tur-Budda
Jepp, när bron åker bort... åker medlemsavgiften in.
"Det är dom små, små detaljerna som gör det"

Att jag glömde säga det på årsmötet. Bron är ju hemsk! Måste dit något vettigare. Och att loggan borde bytas. Västtrafiks logga lockar inte så mycket folk.
Citera
2009-03-24, 02:09
Medlem
Ja något annat än Golden gate bron hade vart bra.

Tänkte först på Anders Chydenius som ju är Svensk (eller i alla fall då det begav sig) och stor tänkare, men sen kom jag på att det kanske inte är så kul med en gammal präst som symbol. Inte det sexigaste och mest tilltalande precis.

Men gärna att det finns lite mer att läsa på sidan om bland annat om Liberalismens historia och gärna en hel del om den Svenska historien och gärna porträtt med olika personligheter.

Men framförallt med saker som Liberalismen har bidragit med i vårat samhälle.
Som till exempel Tryckfrihetsförordningen och offentlighetsprincipen.

Sådant måste man trycka hårt på.
Citera
2009-03-24, 07:11
Medlem
Tur-Buddas avatar
*Bild på Jesus*
"Den här snubben förespråkade frivillida lösningar"

(... kanske inte så bra, men bättre än bron.)
Citera
2009-03-24, 07:22
Medlem
smartypantss avatar
JAAAAAAAaaag tycker att ni skall ha en bild på barnsex på framsidan. För det har vi ju fått lära oss här på flashback att om man är nyliberal då MÅSTE man vara för pedofili. Joho.
Citera
2009-03-24, 07:35
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartypants
JAAAAAAAaaag tycker att ni skall ha en bild på barnsex på framsidan. För det har vi ju fått lära oss här på flashback att om man är nyliberal då MÅSTE man vara för pedofili. Joho.

Tycker vi sparar det tunga artilleriet till en direktsänd debatt mellan HrGrand och Mona.
Citera
2009-03-24, 12:16
Medlem
BTW! Märkte precis att vasttrafiks logga och liberala partiets logga är väldigt lika =).

www.vasttrafik.se

www.liberalapartiet.se

/Benk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in