Jag hoppas att Minelie är kompetent som person och kan bidra till att fler blir liberala, direkt eller indirekt. Jag ser henne dock i första hand som liberal individ, inte kvinna. Men något som är positivt är att det finns färre saker för meningsmotståndare att klaga på när det gäller LP, som att "det är bara en klubb för inbördes beundran för teknologer, och det är bara grabbar". Inte för att det på något sätt är relevant för diskussionen, men i dagens samhälle måste ju allt vara jämställt, annars stannar diskussionen när det konstaterats att det bara är män i partiet.
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Instämmer även om det känns konstigt när den viktigaste frågan för en liberal person verkar vara kraftigt höjda straff även om jag i sak håller med om att en skärpning av straffen för våldsbrott vore önskvärd.
Jag tycker absolut höjda straff för
verkliga brott är önskvärt. Om någon stjäl min telefon på stan är sannolikheten stor att jag aldrig får se den igen, och inte ens får någon ersättning. Skulle jag däremot sitta hemma och exempelvis röka en joint kan jag riskera hårda straff. Det är bättre att resurser läggs på riktiga brott istället för icke-brott som att använda droger, så länge offerlösa brott fortfarande finns. Sen i ett helt liberalt samhälle skulle såklart inte offerlösa brott finnas alls, så då kan allt krut läggas på våldsbrott och stöld/bedrägeri.