2011-03-22, 23:44
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrooman
http://www.liberalapartiet.se/content/minelie-keltvik-ledare-samhallsgruppen

Minelie Keltvik blir ledare för LP's samhällsgrupp.
Jag tycker det är jättebra att det nu finns en kvinna i ledningen. Jag tror det är en fördel att visa att LP även är för kvinnor.
Är såklart emot att kvotera in 50/50, men jag hoppas fler kvinnor går med i LP!

Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Jättekul att LP har fått en företrädare som gått teaterutbildning! Det behövs som kontrast till alla inrökta filosofikursare
Sannerligen. Dels är det mycket bra att få lite kvinnlig representation, jag kan tänka mig att en presumtiv kvinnlig medlem tvekar att engagera sig i ett parti enbart bestående av män i universitetsåldern, vilket ger lite intryck av klubb för inbördes beundran.

Samtidigt bör inte "slå på kvinnotrumman" i någon högre grad. Presentationen av Minelie tar endast upp frågan om kvinnorepresentation i en punkt långt ned. Hon bör framställas som gruppledare och partimedlem i första hand och som kvinna endast i fjärde/femte (eller vadsomhelst) hand.

Liksom Fri noterar jag hennes humanistiska bakgrund med glädje. Just "filosofikursare" har jag inte tänkt på som överrepresenterade dock, snarare tekniker/jurister/ekonomer.
Citera
2011-03-23, 17:35
Medlem
Jag hoppas att Minelie är kompetent som person och kan bidra till att fler blir liberala, direkt eller indirekt. Jag ser henne dock i första hand som liberal individ, inte kvinna. Men något som är positivt är att det finns färre saker för meningsmotståndare att klaga på när det gäller LP, som att "det är bara en klubb för inbördes beundran för teknologer, och det är bara grabbar". Inte för att det på något sätt är relevant för diskussionen, men i dagens samhälle måste ju allt vara jämställt, annars stannar diskussionen när det konstaterats att det bara är män i partiet.

Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Instämmer även om det känns konstigt när den viktigaste frågan för en liberal person verkar vara kraftigt höjda straff även om jag i sak håller med om att en skärpning av straffen för våldsbrott vore önskvärd.

Jag tycker absolut höjda straff för verkliga brott är önskvärt. Om någon stjäl min telefon på stan är sannolikheten stor att jag aldrig får se den igen, och inte ens får någon ersättning. Skulle jag däremot sitta hemma och exempelvis röka en joint kan jag riskera hårda straff. Det är bättre att resurser läggs på riktiga brott istället för icke-brott som att använda droger, så länge offerlösa brott fortfarande finns. Sen i ett helt liberalt samhälle skulle såklart inte offerlösa brott finnas alls, så då kan allt krut läggas på våldsbrott och stöld/bedrägeri.
Citera
2011-03-28, 21:12
Medlem
Procinctus avatar
Min årliga medlemsavgift genom paypal avbröts för några dagar sen. Vet någon varför?
Citera
2011-03-28, 21:34
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procinctu
Min årliga medlemsavgift genom paypal avbröts för några dagar sen. Vet någon varför?
Ingen aning om varför men jag kan bekräfta att det även hände mig.
Citera
2011-03-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Procinctu
Fick ett mail om varför i morse.
Citera
2011-03-30, 20:46
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irrepressible
Fick ett mail om varför i morse.
Vill du upplysa oss andra om vad anledningen uppgavs vara?
Om inte har jag svårt att se poängen med ditt inlägg.
Citera
2011-03-30, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla
Vill du upplysa oss andra om vad anledningen uppgavs vara?
Om inte har jag svårt att se poängen med ditt inlägg.
Ah, sorry!
Byte till nytt paypal-konto p.g.a problem med det gamla.

Samt att:
Citat:
Du behöver inte göra något speciellt utan vi kommer att skicka ut en påminnelse till dig nästa gång det är dags för dig att betala in medlemsavgiften.
Citera
2011-09-16, 15:16
Medlem
therifs avatar
EU Gruppen, intressant att LP startat upp en EU grupp, hoppas bara dem kommer med en vettig EU politik. Fredrik Nyqvist, var det någon de raggade upp på Mälardagen, eller?
Citera
2011-09-16, 15:42
Medlem
kaffies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therif
EU Gruppen, intressant att LP startat upp en EU grupp, hoppas bara dem kommer med en vettig EU politik. Fredrik Nyqvist, var det någon de raggade upp på Mälardagen, eller?

Nä, han var med redan innan. Vet inte hur länge dock.
Citera
2011-09-16, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therif
Eh, det var väldigt konstigt. Den enda vettiga EU-politiken är att verka för ett omedelbart utträde ur unionen och för det behöver man knappast en särskild EU-grupp. Någon som kan förklara det här?
Citera
2011-09-16, 18:36
Medlem
Kheperas avatar
Den dyrköpta tryggheten, knasig text av Emanuel Palm.
Citera
2011-09-17, 00:06
Medlem
therifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DustyZiggy
Eh, det var väldigt konstigt. Den enda vettiga EU-politiken är att verka för ett omedelbart utträde ur unionen och för det behöver man knappast en särskild EU-grupp. Någon som kan förklara det här?
En vettig EU politik är i min mening att värka för att lämna skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in