2010-09-02, 22:05
Medlem
Supersmurfens avatar
Ska kryssa för nr 10, vill att han ska bli statsminister. Gillar skarpt hans blogg: http://savecapitalism.wordpress.com/
Citera
2010-09-02, 22:33
Medlem
Valsedelsdistributionen är bra, men inte perfekt. Vi lär oss av våra misstag, så jag tar gärna emot klagomål och förbättringsförslag på tommie.gran@liberalapartiet.se.

Ni som placerar ut valsedlar får gärna kontrollera att röstmottagarna sköter sitt jobb och inte slänger valsedlarna efter dagens slut, eller har andra antidemokratiska beteenden. Rapportera i så fall till ovan nämnda e-postadress.
Citera
2010-09-04, 10:55
Medlem
Hur stort är liberala partiet i nuläget? Har de chans att påverka något i samhället?
Citera
2010-09-04, 11:27
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maci
Hur stort är liberala partiet i nuläget? Har de chans att påverka något i samhället?
De är extremt små. De fick ett par hundra röster i förra valet. Givet att inget tyder på någon större förändring i år så har de samma chans att påverka som Kalle Anka-partiet, Linda Rosing och liknande.
Citera
2010-09-04, 11:52
Medlem
rangels avatar
Men de kommer att växa som faaaaaan. Tro mig.
Citera
2010-09-04, 11:57
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rangel
Men de kommer att växa som faaaaaan. Tro mig.
Vad får dig att tro det?
Citera
2010-09-04, 12:19
Medlem
rangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Vad får dig att tro det?
Här tros ingenting. Jag vet, jag är en profet. Det är ju bara att snacka med folk. Det finns massor med liberaler där ute som inte vet om att de är liberaler och många andra människor som inte har någon koll eller ens bryr sig om politik som det inte är särskilt svårt att så frön hos.
Citera
2010-09-04, 12:51
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Här tros ingenting. Jag vet, jag är en profet. Det är ju bara att snacka med folk. Det finns massor med liberaler där ute som inte vet om att de är liberaler och många andra människor som inte har någon koll eller ens bryr sig om politik som det inte är särskilt svårt att så frön hos.
Hur förklarar du då att det går så spektakulärt dåligt för liberalerna? Det har ju gått folk och sått frön i många årtionden nu.
Citera
2010-09-04, 12:57
Medlem
Procinctus avatar
Citat:
Hur förklarar du då att det går så spektakulärt dåligt för liberalerna? Det har ju gått folk och sått frön i många årtionden nu.

Detta är det första året som LP ställer upp mer eller mindre på riktigt, med kompetent ledning och aktiva medlemmar, och hittils går det ganska bra. En fördubbling eller mer av rösterna är definitivt inte omöjlig och ju fler röster man får, ju lättare är det att plocka ännu fler.

Jag skulle vilja påstå att den liberala rörelsen i Sverige är ganska ny, iaf på någon seriösare nivå.
Citera
2010-09-04, 13:09
Medlem
rangels avatar
Citat:
Internet har inte funnits i årtionden.
Citera
2010-09-04, 14:17
Medlem
Gordon Gekkos avatar
Nr 7 på Liberala Partiets lista,Niclas Wennerdal,är anarkokapitalist och får min röst
Citera
2010-09-04, 14:28
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procinctu
Detta är det första året som LP ställer upp mer eller mindre på riktigt, med kompetent ledning och aktiva medlemmar, och hittils går det ganska bra.
Hela den här mandatperioden har ju präglats av inaktivitet och ledningen består i princip av ett gäng amatörer i 20-årsåldern. Det är bättre än i förra valet men knappast bra.

Partiet verkar kunna sammanfattas i följande inbjudan som fanns på hemsidan för inte särskilt många poster sedan:

"Mötesplats för mötet i Luleå på söndag, 18e april, kl 18:00
15 april, 2010 av Niclas Wennerdal

Nu har vi bestämt mötesplats till mötet den 18e april (nu på söndag) kl 18:00. Det blir hemma hos mig då vi inte förväntar oss ett enormt uppslutande. I framtiden bestämmer vi antagligen en fast möteslokal. Det blir alltså xgatan 84, första lägenheten till höger. Lättast att komma hit är att ta buss 6 eller 9 till ygatan. Hittar ni inte efter det är det bara att ringa mig på 0708-.
"
Citat:
En fördubbling eller mer av rösterna är definitivt inte omöjlig och ju fler röster man får, ju lättare är det att plocka ännu fler.
En fördubbling skulle bara betyda runt 400 röster. Räcker till en fullmäktigestol i någon liten obygdkommun.
Citat:
Jag skulle vilja påstå att den liberala rörelsen i Sverige är ganska ny, iaf på någon seriösare nivå.
På det glada 80-talet fanns det gott om nyliberaler inom moderaterna och närliggande organisationer. Idag finns liberalerna i princip ingenstans alls.
Citat:
Internet har inte funnits i årtionden.
Det har funnits hos allmänheten i åtminstone 15år och bland studenter och framåt folk längre än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in