Citat:
Ursprungligen postat av Procinctu
Detta är det första året som LP ställer upp mer eller mindre på riktigt, med kompetent ledning och aktiva medlemmar, och hittils går det ganska bra.
Hela den här mandatperioden har ju präglats av inaktivitet och ledningen består i princip av ett gäng amatörer i 20-årsåldern. Det är bättre än i förra valet men knappast bra.
Partiet verkar kunna sammanfattas i följande inbjudan som fanns på hemsidan för inte särskilt många poster sedan:
"
Mötesplats för mötet i Luleå på söndag, 18e april, kl 18:00
15 april, 2010 av Niclas Wennerdal
Nu har vi bestämt mötesplats till mötet den 18e april (nu på söndag) kl 18:00. Det blir hemma hos mig då vi inte förväntar oss ett enormt uppslutande. I framtiden bestämmer vi antagligen en fast möteslokal. Det blir alltså xgatan 84, första lägenheten till höger. Lättast att komma hit är att ta buss 6 eller 9 till ygatan. Hittar ni inte efter det är det bara att ringa mig på 0708-."
Citat:
En fördubbling eller mer av rösterna är definitivt inte omöjlig och ju fler röster man får, ju lättare är det att plocka ännu fler.
En fördubbling skulle bara betyda runt 400 röster. Räcker till en fullmäktigestol i någon liten obygdkommun.
Citat:
Jag skulle vilja påstå att den liberala rörelsen i Sverige är ganska ny, iaf på någon seriösare nivå.
På det glada 80-talet fanns det gott om nyliberaler inom moderaterna och närliggande organisationer. Idag finns liberalerna i princip ingenstans alls.
Citat:
Ursprungligen postat av rangel
Internet har inte funnits i årtionden.
Det har funnits hos allmänheten i åtminstone 15år och bland studenter och framåt folk längre än så.