2010-09-02, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Är väl inte så mycket ansvar? När du går och röstar tar du med dig bunten och lägger den på något bord där. Givetvis bra om du inte gör det direkt innan vallokalen stänger förstås.

Nej det är mer för att jag bor hemma och inte riktigt delar åsikter med resten av hushållet, så det är mer ett själviskt beteende från min sida (och själviskhet är ju roten till all ondska!) för att slippa allt för mycket diskussioner. Jag tror nämligen inte att jag har tillräckligt finslipade argument för att propagera för frihet för min familj, som antagligen tror att jordens undergång skulle ske om man sänkte skatter med mer än hälften (om ens det).

Det kan kanske verka som ett trivialt skäl till att inte beställa hem valsedlar, men jag ämnar i vilket fall rösta på LP så konsekvenserna blir inte så värst drastiska. Får se hur det blir.

Fan, jag hatar hur politik och politiska åsikter splittrar folk
Citera
2010-09-02, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pimson
Någon som vet om partiet kommer ha röstsedlar i Norrköping? Nyfiken på om det kommer gå att personrösta eller om man får nöja sig med att skriva partinamnet på en blank valsedel.

Jag satte upp mig på ett gäng vallokaler i Norrköping, men fick bara tre valsedlar i kuvertet igår. Borde kanske kolla om de kan skicka fler eller om de har tagit slut. Vore ju bra ifall folk ser partinamnet så kanske någon enstaka kollar upp vad det är iallafall.
Citera
2010-09-02, 01:13
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Nej det är mer för att jag bor hemma och inte riktigt delar åsikter med resten av hushållet, så det är mer ett själviskt beteende från min sida (och själviskhet är ju roten till all ondska!) för att slippa allt för mycket diskussioner. Jag tror nämligen inte att jag har tillräckligt finslipade argument för att propagera för frihet för min familj, som antagligen tror att jordens undergång skulle ske om man sänkte skatter med mer än hälften (om ens det).

Det kan kanske verka som ett trivialt skäl till att inte beställa hem valsedlar, men jag ämnar i vilket fall rösta på LP så konsekvenserna blir inte så värst drastiska. Får se hur det blir.

Om du inte orkar diskutera med din familj så behöver du ju inte säga vad du röstar på.

Om du signar upp dig på din vallokal går det garanterat att skicka ett mail till LP och säga att du vill få hem valsedlarna i ett kuvert utan avsändare (avsändaren är dessutom rätt diskret i vilket fall).
Citera
2010-09-02, 02:12
Medlem
SyphaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelgam
Jag satte upp mig på ett gäng vallokaler i Norrköping, men fick bara tre valsedlar i kuvertet igår. Borde kanske kolla om de kan skicka fler eller om de har tagit slut. Vore ju bra ifall folk ser partinamnet så kanske någon enstaka kollar upp vad det är iallafall.

Har satt upp mig på en hel drös vallokaler/förtidsröstningsställen i min stad och fick också endast 3 valsedlar hemskickade.Skumt.
Citera
2010-09-02, 02:18
Medlem
Jrgens avatar
Citat:

Tänk i vart fall på att skriva namnet rätt om du skriver det på en blanksedel. Det ska alltså vara "Klassiskt liberala partiet" och inte "Klassiskt Liberala Partiet".
Citera
2010-09-02, 15:39
Medlem
Procinctus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyphaX
Har satt upp mig på en hel drös vallokaler/förtidsröstningsställen i min stad och fick också endast 3 valsedlar hemskickade.Skumt.

Hör med ledningen så att det inte blivit något misstag. Finns gott om valsedlar och de ska ju användas

Det jag kan tänka mig är att ni skrivit upp er till lokaler på själva valdagen och då får ni först sedlarna lite senare. Varför ni då fått ett par sedlar redan har jag ingen aning om.
Citera
2010-09-02, 15:58
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procinctu
Varför ni då fått ett par sedlar redan har jag ingen aning om.
De skickar ut till typ alla. Jag är inte ens medlem längre, och jag fick tre sedlar och en knapp.
Citera
2010-09-02, 16:13
Medlem
Citat:
Tänk i vart fall på att skriva namnet rätt om du skriver det på en blanksedel. Det ska alltså vara "Klassiskt liberala partiet" och inte "Klassiskt Liberala Partiet".

Inga versaler på "liberala partiet" alltså? Bara för att klargöra, såg ingen annan skillnad.
Citera
2010-09-02, 16:16
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Inga versaler på "liberala partiet" alltså? Bara för att klargöra, såg ingen annan skillnad.
Just det. Den enda versalen är den första bokstaven K

Citat:
Klassiskt liberala partiet
Citera
2010-09-02, 16:22
Medlem
Procinctus avatar
Citat:
De skickar ut till typ alla. Jag är inte ens medlem längre, och jag fick tre sedlar och en knapp.

Ah ok, där har vi förklaringen. Jag mailade och bad dem skicka några stycken och fick 10st+knapp.

Så ni som bara hade fått tre, ni kommer nog få ett större utskick nästa vecka.
Citera
2010-09-02, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla
Just det. Den enda versalen är den första bokstaven K

Okej, får komma ihåg det om jag ska skriva det på valsedeln, såvida ingen annan tar sig i kragen och delar ut valsedlar här då.
Citera
2010-09-02, 18:07
Medlem
SyphaXs avatar
Fick en till försändelse idag med en REJÄL bunt. Så nu är det bara ut och fördela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in