2013-03-28, 18:00
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Har KLP någon plan på att ge ut en tidning?
Nej, inte i dagsläget.
Citera
2013-03-28, 18:34
Medlem
Imperators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Conservative
Har Lp någon form av officiell linje rörande konflikter i andra länder? T.ex. den arabiska våren, eller Israel-Palestina.
Nej, men det kan nog ändras på årsmötet om två veckor, där partiprogammet ska spikas.
Citera
2013-03-28, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imperator
Nej, men det kan nog ändras på årsmötet om två veckor, där partiprogammet ska spikas.

Nu vet jag inte hur LP jobbar internt, men måste det inte komma ett förslag om det först?
Citera
2013-03-30, 10:46
Medlem
Imperators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullConnor
Nu vet jag inte hur LP jobbar internt, men måste det inte komma ett förslag om det först?
Jo, och den senaste informationen är att partiprogrammet spikas nästa år istället, vilket var en nyhet för mig.
Citera
2013-03-31, 21:31
Bannlyst
Kommer KLP att ha något annat på sitt partiprogram än bara NV-stat?
Citera
2013-03-31, 23:10
Medlem
Imperators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandhill
Kommer KLP att ha något annat på sitt partiprogram än bara NV-stat?
Ja, partiprogrammets syfte är att komma med en politik som fungerar hela vägen från dagens välfärdsstat till målets nattväktarstat.
Citera
2013-03-31, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imperator
Ja, partiprogrammets syfte är att komma med en politik som fungerar hela vägen från dagens välfärdsstat till målets nattväktarstat.

Ett tips är att lägga fokus på det viktigaste, alltså en politik som bäddar för ekonomisk frihet. Tycker det är synd att libertarianismen ibland fastnar i de, enligt mig, mindre väsentliga principfrågor som exv droger och prositutituion.

Ett bra första steg på vägen mot NV kan vara platta skatter, nedläggning/privatisering av X-antal myndigheter etc.
Citera
2013-04-01, 17:37
Medlem
Imperators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandhill
Ett tips är att lägga fokus på det viktigaste, alltså en politik som bäddar för ekonomisk frihet. Tycker det är synd att libertarianismen ibland fastnar i de, enligt mig, mindre väsentliga principfrågor som exv droger och prositutituion.

Ett bra första steg på vägen mot NV kan vara platta skatter, nedläggning/privatisering av X-antal myndigheter etc.
Vi är på samma linje och jag kommer definitivt att arbeta för att det blir mer marginalskatt och mindre marijuana i programmet, men ytterst är det årsmötet som beslutar hur det kommer att bli.
Citera
2013-04-02, 00:13
Medlem
Är det inte dags för partiet att köra igång en insamling inför uppstarten till valet 2014?
50.000 borde gå relativt enkelt att samla ihop tycker jag under ett par veckors tid. Kanske i samband med att partiprogrammet blir färdigt? Eller att man har sin kongress eller vad det nu kallas.

Finns det något mål för 2014? 1500-2000 röster, kan det vara rimligt?
Citera
2013-04-02, 22:47
Medlem
utan.att.stannas avatar
Hur ska ni växa undrar jag? Det är en tilltalande tanke, men samtidigt om det är en "röst i sjön" varje gång man röstar på LP så blir man ju tveksam. Invandringsfrågan är ju en bra sak att annars ta SD väljare ifrån
Citera
2013-04-02, 23:47
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Hur ska ni växa undrar jag? Det är en tilltalande tanke, men samtidigt om det är en "röst i sjön" varje gång man röstar på LP så blir man ju tveksam. Invandringsfrågan är ju en bra sak att annars ta SD väljare ifrån
Är någon röst, någonsin, något annat än "en röst i sjön"?
Citera
2013-04-04, 00:21
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Är någon röst, någonsin, något annat än "en röst i sjön"?
Känslan att kasta en röst i sjön är inte lika närvarande när jag röstar på ett parti som kommer över gränsen, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in