2012-05-05, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Jag vet inte vilken bild icke-medlemmar får av partiet. Ett delat intryck, med viss fördel för partiet, att döma av de som skrivit här.

Ingen hånar "utsatta människor i samhället som blivit utsatta för grova övergrepp". Det är enbart trist och sorgligt om du blivit det. Det är de lögner du sprider om partiet och lättidentifierade partimedlemmar som inte uppskattats av mig och andra.Partistyrelsen har inget inflytande över diskussioner på Flashback, och är ej heller något slags förälder som skall gripa sina olydiga barn om örat. Hur långt det går beror helt och hållet på hur långt du vill ta det.Är det meningen att vi skall spekulera kring styrelsens suspekta motiv nu? Fråga dem.Du tycker inte att du drar den självgoda martyrrollen lite väl långt?

KLP sjunker bara mer och mer i mina ögon ju längre detta fortsätter. Å andra sidan är jag inte förvånad med tanke på att ni faktiskt inte verkar bry er så mycket om eventuella röster inför valet.

En som inte personligen har någon förbindelse med denna händelse (i brist på bättre ord) är inte intresserad utav det och ni bör därför hålla det borta ifrån denna tråd som, gissningsvis, är den bästa och mest direkta kommunikationskanal som ni faktiskt har.

Jag är inte intresserad av att ta ett ställningstagande i ovanstående konflikt för jag bryr mig inte om den. Jag är däremot intresserad av KLP som parti och vilka politiska åsikter dess medlemmar har.
Senast redigerad av TheStriptease 2012-05-05 kl. 17:53.
Citera
2012-05-05, 18:56
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
KLP sjunker bara mer och mer i mina ögon ju längre detta fortsätter. Å andra sidan är jag inte förvånad med tanke på att ni faktiskt inte verkar bry er så mycket om eventuella röster inför valet.

En som inte personligen har någon förbindelse med denna händelse (i brist på bättre ord) är inte intresserad utav det och ni bör därför hålla det borta ifrån denna tråd som, gissningsvis, är den bästa och mest direkta kommunikationskanal som ni faktiskt har.

Jag är inte intresserad av att ta ett ställningstagande i ovanstående konflikt för jag bryr mig inte om den. Jag är däremot intresserad av KLP som parti och vilka politiska åsikter dess medlemmar har.
Jag tror inte heller att utomstående bryr sig speciellt mycket om personliga uppgörelser. Det har inte handlat om att hålla diskussionen borta från tråden eller ej, eftersom Wuornos startade den här. Det har handlat om huruvida hennes inlägg skall bemötas eller passera obemötta. Med tanke på anklagelsernas natur mot mig och andra har jag prioriterat bemötandet över andras fullt förståeliga ointresse. Jag är förstås ingen formell talare för Liberala partiet, utan skriver här på sin höjd i egenskap av partimedlem.
Citera
2012-05-05, 19:03
Medlem
Giulianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease

Instämmer.

Att partiets företrädare sitter och förolämpar en belackare i ett halvdant försök att försvara sig är bara pinsamt och väldigt oproffsigt enligt mig.
Citat:
Absolut. Men är det rimligt att styrelsen skall kontrollera vad medlemmar skriver på Flashback?
När företrädare för partiet inte klarar av att uppföra sig ordentligt, kanske?
Citera
2012-05-05, 19:18
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giuliani
Wuornos är den enda här som varit företrädare för partiet.
Citera
2012-05-05, 19:31
Medlem
Antmoralists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Jag tror aldrig att man någonsin kan åstadkomma något vettigt genom ett program som Debatt. Som liberal så är ens allra starkaste argument de moraliska, och de fungerar inte alls när man är omringad av tio "experter" som skriker ut sin "fakta" i munnen på varandra. För moraliska argument behövs ett forum där man kan tala ostört.

Kan förresten inte begripa vad Aron Modig sa som lät vettigt, jag får syrebrist i hjärnan av att lyssna på sådana som honom. Håller på att utveckla en särskilt stark antipati mot just KD...

Håller med, men varför öht titta på debatt? De minnerna jag har ifrån det programmet (på den tiden då jag såg på det) är när de ska diskutera något ämne, så bjuder de in 10 personer ifrån den sidan som är PK och 1 ifrån den lite halvt motsatta sidan. Påminner lite om mobbning. Ganska så självklart att den kommer bli överkörd eller ignorerad, och oftast får idioterna mest mediautrymme, exempelvis någon som har haft någon egen upplevelse och ur det ska dra allt och alla över en kam. Vill man se en rationell debatt så ska man söka sig någon annanstans.
Citera
2012-05-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antmoralist
Håller med, men varför öht titta på debatt? De minnerna jag har ifrån det programmet (på den tiden då jag såg på det) är när de ska diskutera något ämne, så bjuder de in 10 personer ifrån den sidan som är PK och 1 ifrån den lite halvt motsatta sidan. Påminner lite om mobbning. Ganska så självklart att den kommer bli överkörd eller ignorerad, och oftast får idioterna mest mediautrymme, exempelvis någon som har haft någon egen upplevelse och ur det ska dra allt och alla över en kam. Vill man se en rationell debatt så ska man söka sig någon annanstans.

Jag tittade bara för att jag hörde att en snubbe från LP var med. Han fick ju dock knappt säga något alls... Och när han väl fick öppna munnen så hann han bara dra typ ett halvt moralargument som tyvärr gick långt över huvudet på de flesta i studion innan han blev avbruten av någon gammal DDR-romantiker från Göteborg. Som sagt...

Jag brukade också kolla på Debatt förut, när jag fortfarande var i Moderaterna-stadiet och mer än lovligt naiv. Nu kan jag knappt ens kolla på Aktuellt längre, för alltid är det någon människorättsaktivist med i studion som helt utan begrepp om konsekvenser förklarar varför vi måste förbjuda billiga importvaror från U-länder. Att lyssna på sådant trams känns lite som att klia sig på hjärnan med ett rivjärn...
Citera
2012-05-06, 07:07
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giuliani
Instämmer.

Att partiets företrädare sitter och förolämpar en belackare i ett halvdant försök att försvara sig är bara pinsamt och väldigt oproffsigt enligt mig.

Men kan man egentligen ha samma måttstock för liberaler som för andra partier? Liberaler vill inte påverka. Man vill leva i sin bubbla och prata om sin nonsensmoral med sig själva.

Det är hela poängen med LP. Och som svt debatt-snacket här visar så faller liberalers argument platt till marken, ingen bryr sig ens om vad liberaler säger.

Liberal reaktion: kör på som tidigare.
Citera
2012-05-06, 11:31
Medlem
Citat:
Wuornos är den enda här som varit företrädare för partiet.

Jag vill inte skriva några detaljer om turerna kring Wuornos.. Men vill bara säga att för att få en bild av hennes trovärdighet/person så gör en koll i användarens tidigare inlägg på flashback.

Mvh

C
Citera
2012-05-14, 21:14
Medlem
Supersmurfens avatar
Saxat från LP:s hemsida:"Sthlm: Frihet efter jobbet - After work med LpSthlm
När
ons, den 16 maj, 18:00 – 21:00
Var
The Bishops Arms, Folkungagatan 105, Stockholm, Sweden (karta)
Beskrivning
Nu är det dags för Liberala partiet Stockholms after work igen!
Vi umgås, har trevligt och pratar politik, frihet och aktivism tillsammans.

Välkommen!"

Jag ska dit, drar en öl eller två. Eller tre eller fyra, är ju ledig dan efter eftersom det är Jesus flying to heaven-day på torsdag!
Citera
2012-05-17, 13:49
Medlem
Kheperas avatar
Foton från Liberala partiets 1:a maj-demonstration i Stockholm, de flesta tagna av mig:
http://www.flickr.com/photos/liberalapartiet/sets/72157629768679776/detail/
Citera
2012-05-17, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyff-datakille
Men kan man egentligen ha samma måttstock för liberaler som för andra partier? Liberaler vill inte påverka. Man vill leva i sin bubbla och prata om sin nonsensmoral med sig själva.

Det är hela poängen med LP. Och som svt debatt-snacket här visar så faller liberalers argument platt till marken, ingen bryr sig ens om vad liberaler säger.

Liberal reaktion: kör på som tidigare.

Vilka argument är det som faller platt på marken?
Citera
2012-05-17, 15:36
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revolator
Vilka argument är det som faller platt på marken?
Rätt att göra vad man vill med sin egen kropp o.dyl. antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in