Citat:
Ursprungligen postat av
Upp-till-bevis
Jag följer deras barn varje år denna tid på
året. Måsarna som bor vid oss är inte ett dugg argsinta. De små dunbollarna håller till på samma ställe, sover tätt ihop. Det
är en fröjd att beskåda medan de växer och lär sig flyga. Ger dem vatten varje dag att bada i.
Förra året följde jag en unge i flera veckor, när jag kom hem från arbetet en dag möttes av en sån tråkig syn; måsungen låg platt död med vingarna utfällda på trottoaren. Människor klev bara rätt över den. Blev så jäkla sorgsen. Begravde den.
Måsarna låter mest under en begränsad period, det får ni fan stå ut med. Hatar människor som är grymma mot djur.
Jag har en sån här idiot i mitt grannskap, idioten är uppe i tid och tid och vaktar de förbannade fåglarna, spanar från sina fönster och balkong, så att förgifta dem känns lite svårt ifall man blir påkommen. Har funderat på att kasta ut korvbitar med gift i om nätterna men då det rastas hundar och katter i området finns en risk att dessa råkar få i sig något, det vill jag också undvika.
Sitter här kl 0330 och kan inte somna för naturens babbar som någon kallade dem (spot on) har gapat hela jävla sommaren, det tar aldrig slut, det är helt seriöst ett evigt tjatter dygnet runt, det kan bli tyst i 5-10 minuter innan det börjas igen, jag undrar om de aldrig sover själva??
Det är inte ett par stycken heller, vi snackar om ett 10-tal ungar enbart på min innergård, det är kaoz.
Jag har fem minuter långa inspelningar från varje timma på dygnet för att skicka till hyresvärden så att de gör något åt problemet, gör de inget samplar jag alla inspelningar och sätter upp en ljudanläggning utanför VD's hem så han också kan njuta av deras framfart.
Är det istället myndigheter som sätter stopp så får jag väl blasta fiskmås-pop hos statsministern.
Jag känner mig extrem som spelar in fanskapen och ska skicka in till hyresvärden men jag blir galen av detta, att inte kunna sova pga ljudet.