• 1
  • 2
2015-07-18, 02:26
Medlem
Varje år sen 2008 har det kommit fiskmåsar till vårat hyreshus mitt i stan.

2008-2010 var det ett jävla liv på måsarna på morgon så man inte kunde sova mellan 04-06.00
Varje gång någon från hyreshuset skulle gå ut från huset så kom dom och attackerade oss och flög precis över oss varje gång ca 1 meter från våra huvud, snacka omobehagligt, måsarna sket även ner bilar som stod nära hyreshuset.
Just 2008-2010 var även vaktmästaren upp på taket och plockade ägg men hjälpte fan inte.

2011, 2012 samma visa och vi ringde även till kommunen och hoppades någon kunde komma och skjuta måsarna, men nej det var för tätbebyggt område och haglet fick inte komma här om man skulle skjuta dem.

2013 fick en mås sätta livet till
2014 fick 2-3 måsar sätta livet nu

2015 ge tips hur man kan få bort dem?

2016 ska fan inte en måsjävel vara här, kommer köpa in allt som finns
Citera
2015-07-18, 02:28
Medlem
PyramidTes avatar
gift?
Citera
2015-07-18, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyramidTe
gift?

Kan ej lägga ut gift här, alla möjliga djur springer säkert här på nätterna, just nu finns det inga barn som springer här i trädgården och leker men man vet aldrig, så gift vågar jag mig ej på.
Citera
2015-07-18, 03:20
Medlem
357.Magnums avatar
Jag tar dem med luftgevär, men så bor jag ute på vichan också, det blir ju lite svårt att skjuta ner dom då du bor i stan. Öronproppar är nog den bästa lösningen tills kommunen rycker in, tråkigt nog. Doppa brödbitar i gift å kasta åt dem kanske?
Senast redigerad av 357.Magnum 2015-07-18 kl. 03:22.
Citera
2015-07-18, 04:08
Medlem
Jobba förebyggande istället. Upp på taket och plocka bort gamla bon. Sätt upp skydd så att de inte sätter sig på taket, Blockera med nät och vajer. Sätt upp roterande måsskrämma. Helst bör detta göras på grannhusen också. I april/maj när de lägger ägg så får man gå upp och plocka bort ägg och bon.
Citera
2015-07-18, 04:15
Bannlyst
Slangbella om det går att smyga med det. Fåglar lär sig fort att ett område kan vara farligt och undviker det.

Ska inte erkänna hur många kajor jag knäppt. Fiskmåsar har jag inte ont av då vant mig vid dom sen barnsben.
Citera
2015-07-18, 05:05
Bannlyst
Vet ej om dom äter det men prova bröd indränkt i någon stark sprit, får dom i sig ett par brödbitar så blir dom apraka och då är det bara att vrida nacken av dom flygande råttorna som snubblar omkring
Citera
2015-07-18, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Jobba förebyggande istället. Upp på taket och plocka bort gamla bon. Sätt upp skydd så att de inte sätter sig på taket, Blockera med nät och vajer. Sätt upp roterande måsskrämma. Helst bör detta göras på grannhusen också. I april/maj när de lägger ägg så får man gå upp och plocka bort ägg och bon.

De två senaste åren har de lagt sina bon i träd som står jämte huset, ska klättra gärna inte upp där
Citera
2015-07-18, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuhlmeyn
Slangbella om det går att smyga med det. Fåglar lär sig fort att ett område kan vara farligt och undviker det.

Ska inte erkänna hur många kajor jag knäppt. Fiskmåsar har jag inte ont av då vant mig vid dom sen barnsben.

Slangbella har jag tittat på så blir att köpa in en sådan till nästa säsong
Citera
2015-07-20, 22:10
Medlem
är fan problem med måsarna här med, idag när ja skulle gå hem kommer 3 st. åh lågflyger mot en åh skriker som fan, vill fan inte att dom skiter på mig så valde annan väg!

Sitter åh funderar på, kan ett gashorn skrämma dom? Har ett hemma som låter som fan åh funderar på att ta med de ut imorn!
Citera
2015-07-20, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JB190892
är fan problem med måsarna här med, idag när ja skulle gå hem kommer 3 st. åh lågflyger mot en åh skriker som fan, vill fan inte att dom skiter på mig så valde annan väg!

Sitter åh funderar på, kan ett gashorn skrämma dom? Har ett hemma som låter som fan åh funderar på att ta med de ut imorn!

jag vet hur det är, ett rent helvete efter de har lagt ungar som springer omkring runt husen här.
de flyger ca 1 meter över huvudet och skriker som fan, man blir galen på det, men nästa år ska alla bort från detta stället det är en sak som är säkert, slangbella fram =)
Citera
2015-07-23, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av winning2
jag vet hur det är, ett rent helvete efter de har lagt ungar som springer omkring runt husen här.
de flyger ca 1 meter över huvudet och skriker som fan, man blir galen på det, men nästa år ska alla bort från detta stället det är en sak som är säkert, slangbella fram =)

Bra initiativ

Dessa flygande skadedjur har gjort livet surt för mig också då dom tycks invaderat halva jävla stan där jag bor.

3 ggr blev jag attackerad av måsjävlarna på väg till jobbet för ett tag sen, detta mitt i stan, och utanför där jag jobbar gör dom störtdykningar emot en hela jävla tiden. I grannhuset har en person fått besöka sjukhus då dom äckliga kräken rent gått till attack mot en person

Inte helt lätt att försvara sig med rikliga mängder sten ( vilket jag gjort med framgång på mer avlägsna platser vid andra tillfällen)då man inte vill riskera att träffa någon annan människa, något fönster eller bil..

Nu kan man dock se att deras fula ungar lärt sig flyga, så nu har dom lugnat ned sig en aning. Men flygande ohyra är vad dom är, äckliga, aggressiva och obehagliga är dom och i stan skall man fan i mig få vara ifred för dom.

Ser man till att taga några kullar av dom av daga kanske dom lär sig att ge fan i att ha sina jävla bon mitt i stan

Rena upprensningsaktioner som du beskriver vore en ide, kanske kan man lägga ut lite fällor och annat smått och gott

Det värsta av måsplågan tycks vara över för detta år, men skall försöka vara lite innovativ och komma på nått sätt att ge dom kräken en riktig minnesbeta när dom störtdyker emot mig nästa år
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in