Citat:
Ursprungligen postat av
winning2
jag vet hur det är, ett rent helvete efter de har lagt ungar som springer omkring runt husen här.
de flyger ca 1 meter över huvudet och skriker som fan, man blir galen på det, men nästa år ska alla bort från detta stället det är en sak som är säkert, slangbella fram =)
Bra initiativ
Dessa flygande skadedjur har gjort livet surt för mig också då dom tycks invaderat halva jävla stan där jag bor.
3 ggr blev jag attackerad av måsjävlarna på väg till jobbet för ett tag sen, detta mitt i stan, och utanför där jag jobbar gör dom störtdykningar emot en hela jävla tiden. I grannhuset har en person fått besöka sjukhus då dom äckliga kräken rent gått till attack mot en person
Inte helt lätt att försvara sig med rikliga mängder sten ( vilket jag gjort med framgång på mer avlägsna platser vid andra tillfällen)då man inte vill riskera att träffa någon annan människa, något fönster eller bil..
Nu kan man dock se att deras fula ungar lärt sig flyga, så nu har dom lugnat ned sig en aning. Men flygande ohyra är vad dom är, äckliga, aggressiva och obehagliga är dom och i stan skall man fan i mig få vara ifred för dom.
Ser man till att taga några kullar av dom av daga kanske dom lär sig att ge fan i att ha sina jävla bon mitt i stan
Rena upprensningsaktioner som du beskriver vore en ide, kanske kan man lägga ut lite fällor och annat smått och gott
Det värsta av måsplågan tycks vara över för detta år, men skall försöka vara lite innovativ och komma på nått sätt att ge dom kräken en riktig minnesbeta när dom störtdyker emot mig nästa år