2026-06-28, 21:04
Medlem
Varför skjuter vi inte av alla fiskmåsar? Vad bidrar de med? Vi har motat bort och avlivat andra djur som inte anpassar sig till vårt samhälle. (Björn, varg, vildsvin)

Det dyker upp fler och fler såna här historier:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Gxw2zl/christian-50-skadades-i-masattack-som-en-torped

Jag har själv blivit utsatt, och jag har inte en enda bra erfarenhet av dessa jävla cp-djur. Varför avrättar vi inte bara varenda jävla fiskmås?

Man skulle kunna mata änder ifred. Man slipper lackskador på bilen. Dessutom skulle fiskbeståndet öka. Jag kan inte se något negativt i detta alls.
Att jaga dessa djur skulle skänka glädje till många deprimerade människor som saknar mening med livet.
Citera
2026-06-28, 21:29
Medlem
Turkmostafas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldmust
Varför skjuter vi inte av alla fiskmåsar? Vad bidrar de med? Vi har motat bort och avlivat andra djur som inte anpassar sig till vårt samhälle. (Björn, varg, vildsvin)

Det dyker upp fler och fler såna här historier:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Gxw2zl/christian-50-skadades-i-masattack-som-en-torped

Jag har själv blivit utsatt, och jag har inte en enda bra erfarenhet av dessa jävla cp-djur. Varför avrättar vi inte bara varenda jävla fiskmås?

Man skulle kunna mata änder ifred. Man slipper lackskador på bilen. Dessutom skulle fiskbeståndet öka. Jag kan inte se något negativt i detta alls.
Att jaga dessa djur skulle skänka glädje till många deprimerade människor som saknar mening med livet.
hahhaha utbilda lss boenden till att jaga fiskmåsar Ulla skötaren vart skjuten i ögat 30gånger

Jag håller med dig dom är för många nu!
Citera
2026-06-28, 21:34
Medlem
Vad hindrar dig från att stoppa lite råttgift i en korvbit och mata måsarna?
Citera
2026-06-28, 21:37
Medlem
Fiskmåsarna ja.. riktiga mobbare. De har terroriserat de andra fåglarna i vår badsjö i flera år. Spatserar en vacker gråhäger i vassen? Aggressivt skrikande, flaxande och dykattacker direkt. En rovfågel som majestätiskt glider uppe i det blå? Luftwaffe mobiliserar sig direkt och går till skoningslöst anfall. De tror de äger allt! Naturens babbar.

De kanske har fina sidor också men fan va de är duktiga på att dölja dem i så fall.
Citera
2026-06-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Vad hindrar dig från att stoppa lite råttgift i en korvbit och mata måsarna?

När jag var tonåring övernattade jag en midsommar i skärgården med en vän. Vi tog all överbliven mat och dränkte den i bensin och alla möjliga kemikalier vi hittade i ett förråd och lämnade ute över natten.
Allt var slut när vi vaknade på morgonen. Detta hade säkerligen ihjäl ett par fiskmåsar.

Jag har även googlat och införskaffat det "kraftfullaste vattengeväret", och lockat till mig fiskmåsar med bröd för att sedan headshotta dem.

Men jag tänker mer storskaligt. Typ tredje riket.
Som någon tidigare drog upp borde vi träna upp och betala folk från lss-boenden eller samhall att utrota de där jävla asen. Jag förstår inte att det inte varit på tapeten tidigare.
Citera
2026-06-28, 21:47
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Problemet med måsar inne i städer och bostadsområden har definitivt gått för långt. Något måste ju göras. Inte klokt att de är så många överallt.
Citera
2026-06-28, 21:49
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Det är den fågel jag hatar mest av alla, för ett sånt jävla liv nästan dygnet runt. En sommar jobbade jag med att rikta järnvägsspår i en hamn och fann en hel del bon med ägg i, det kändes rätt befriande att kasta dom hårt mot en vägg.
Citera
2026-06-28, 22:00
Medlem
Citat:
När jag var tonåring övernattade jag en midsommar i skärgården med en vän. Vi tog all överbliven mat och dränkte den i bensin och alla möjliga kemikalier vi hittade i ett förråd och lämnade ute över natten.
Allt var slut när vi vaknade på morgonen. Detta hade säkerligen ihjäl ett par fiskmåsar.

Jag har även googlat och införskaffat det "kraftfullaste vattengeväret", och lockat till mig fiskmåsar med bröd för att sedan headshotta dem.

Som någon tidigare drog upp borde vi träna upp och betala folk från lss-boenden eller samhall att utrota de där jävla asen. Jag förstår inte att det inte varit på tapeten tidigare.

Jag tror en enskild person skulle kunna dra ner beståndet rejält genom text mat med gift i.
Säg det är 200 måsar på en ö, jag tror du skulle kunna ta död på de flesta av dom inom 1 vecka bara genom att låta dom äta förgiftad mat.

Glykol kanske?
Man vill ju undvika farliga saker som andra djur också kan drabbas av när måsen väl är död.

Vi hade massa måsar i stugan för flera år sedan men skjöt bort alla under sommaren, sedan dess har dom inte återvänt.
Citera
2026-06-28, 22:10
Medlem
Citat:

Såg en YouTube video där en tjej poppade en magnum som träffade en fågel i huvudet av ren slump.
Citera
2026-06-28, 22:11
Medlem
Ejricks avatar
Kan inte ha fönstret i sovrummet öppet på natten, har blivit väckt minns 3 gånger runt 04 av att de skriker så in i helvete. Är sugen att skjuta dem med luftgevär från fönstret. Lagligt?
Citera
2026-06-28, 22:18
Medlem
GormDenGamles avatar
Tyvärr inte lagligt. Men någon måste göra något åt måsarna. De tar sig längre och längre in i städerna.
Citera
2026-06-28, 22:18
Medlem
Fiskmåsar är tyvärr fridlysta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem