• 1
  • 2
2018-07-01, 03:31
Medlem
Ja. Nu har jag bestämt mig att ha ihjäl 2 fiskmåsungar på ett smidigt och diskret sätt. Jag har starka luftvapen som jag kan ha ihjäl fanskapen med men det låter mycket. samt att jag inte vill väcka för mycket uppmärksamhet

Har ni tips på vad som skulle kunna fungera?

Själv har jag funderat på att lägga ut bröd till dem indränkt i klorin och t-röd.

Samt bröd med myrr (sådant här pulver som dödar myror)

Lär det ta kål på fanskapen eller bör jag tänka om?

Till bakgrund.

Det är så att jag bor på bottenvåning och dessa 2 jävla fiskmåsar verkar vara exakt utanför hela jävla natten och jag får ingen sömn.

mod får flytta om det ligger fel
Senast redigerad av muhahaha94 2018-07-01 kl. 03:34.
Citera
2018-07-01, 03:38
Medlem
kraftfoders avatar
Du kanske ska ta och testa att stänga fönstret när du sover? (Blir det för varmt så kan du slå på AC:n)

Utan att raljera, för det gör väl måsungarna tillräckligt för dig, men tyvärr finns det inga "lagliga medel" att ha ihjäl skränande måsungar.. Vill absolut inte ge dig idéer om att lägga ut fisk på taket "spetsat" med råttgift, för sådant skulle vara totalt fel, och inget jag vill stå bakom..

(Warfarin ska du absolut INTE spetsa fisken med!)
Senast redigerad av kraftfoder 2018-07-01 kl. 03:43.
Citera
2018-07-01, 03:41
Medlem
Fotbollspucks avatar
Smäll till dom hårt i skallen med ett tillhygge.
Snabbt tyst och effektivt.
Citera
2018-07-01, 03:44
Medlem
Cannibalizations avatar
Du har ett luftvapen.

Frys ner små iskristaller och använd dem som ammunition.

I was not here.
Citera
2018-07-01, 03:48
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muhahaha94
Ja. Nu har jag bestämt mig att ha ihjäl 2 fiskmåsungar på ett smidigt och diskret sätt. Jag har starka luftvapen som jag kan ha ihjäl fanskapen med men det låter mycket. samt att jag inte vill väcka för mycket uppmärksamhet

Har ni tips på vad som skulle kunna fungera?

Själv har jag funderat på att lägga ut bröd till dem indränkt i klorin och t-röd.

Samt bröd med myrr (sådant här pulver som dödar myror)

Lär det ta kål på fanskapen eller bör jag tänka om?

Till bakgrund.

Det är så att jag bor på bottenvåning och dessa 2 jävla fiskmåsar verkar vara exakt utanför hela jävla natten och jag får ingen sömn.

mod får flytta om det ligger fel
Ge fan i att lägga ut mat med gift, det är inte bara måsar som äter bullbitar!
Sen är det ett djävla djurplågeri om du använder klorin, de lär frätas upp inifrån, dö långsamt, plågsamt och framför allt högljutt då de lär ligga på backen eller taket och skrika utav bara hellvete när deras tarmar fräts sönder.
Skjuta med luftgevär är heller inte att rekommendera, träffar du inte skallen så lär det ta en hel del skott att döda dem med, beroende på storlek.. måsungar kanske går fortare, än vuxna individer.
Citera
2018-07-01, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ge fan i att lägga ut mat med gift, det är inte bara måsar som äter bullbitar!
Sen är det ett djävla djurplågeri om du använder klorin, de lär frätas upp inifrån, dö långsamt, plågsamt och framför allt högljutt då de lär ligga på backen eller taket och skrika utav bara hellvete när deras tarmar fräts sönder.
Skjuta med luftgevär är heller inte att rekommendera, träffar du inte skallen så lär det ta en hel del skott att döda dem med, beroende på storlek.. måsungar kanske går fortare, än vuxna individer.

Vad du ska vara neggo då. Kom med en lösning istället, om TS har klorin och bullar och det funkar så är det ju en bra idé.
Citera
2018-07-01, 04:40
Medlem
Kontakta Jaktvårdskusulenten i din kommun så kan du få hjälp.

Det gjorde jag och det kom en gubbe som svingade sitt trollspö - sedan dess har fiskmåsarna aldrig vågat visat sig här, inte heller stört eller byggt bo här. Detta var för många år sedan.
Citera
2018-07-01, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisoscyra
Vad du ska vara neggo då. Kom med en lösning istället,
.

Hela det där höger-gänget är ju det, värre än gamla kärringar, är det inte motorcyklar som ska förbjudas så ska 13åriga grabbar som snattat arkibuseras.

Jag skulle kört luftgeväret och s.t.g. men vill du inte det kan du kolla om ni har någon stadsjägare där ni bor.
Citera
2018-07-01, 10:25
Medlem
borrizs avatar
Kanske fungerar det med en uvbulan.
Citera
2018-07-01, 12:07
Medlem
Ulvinnans avatar
Jag har hört från min sambo att hans pappa matade måsarna med superheta hela potatisar..och det funkade då de bara sväljer direkt så prova det...
Citera
2018-07-01, 12:12
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Skjuter du dem själv kommer någon neggo kärring ringa polisen, garanterat. Jag hade kontaktat hyresvärden och sagt att jag blivit attackerad av föräldrarna varje gång jag gått ut, då tar de förhoppningsvis in skyddsjägare.
Citera
2018-07-01, 12:42
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Skjuter du dem själv kommer någon neggo kärring ringa polisen, garanterat. Jag hade kontaktat hyresvärden och sagt att jag blivit attackerad av föräldrarna varje gång jag gått ut, då tar de förhoppningsvis in skyddsjägare.
Detta är ett klart första alternativ (inte så flashbackigt kanske men klart effektivt)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in