Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-07, 09:27
  #1
Medlem
hejsantests avatar
Håller på att bli tokig på dessa skitnans fiskmåsar, vad fick evolutionen att skapa detta elände till fågel. Är djurvän, men dessa flygande saker går mig på nerverna. Deras liv består av att flyga runt i luften och skrika ihjäl sin omgivning och samtidigt skita på nytvättade bilar, vilket resulterar att man snabbt måste åka till sina lokala "gör det själv" tvätt och betala änner mer pengar , eftersom skiten fräter på lacken. Alltid ska dom väcka en tidigt på morgonen med sitt skrika. Kan man göra något i området där jag bor för att bli av med dessa? Vill absolut inte ta livet av något djur, men man måste väl kunna skrämma dom?
Citera
2009-06-07, 09:44
  #2
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsantest
Håller på att bli tokig på dessa skitnans fiskmåsar, vad fick evolutionen att skapa detta elände till fågel. Är djurvän, men dessa flygande saker går mig på nerverna. Deras liv består av att flyga runt i luften och skrika ihjäl sin omgivning och samtidigt skita på nytvättade bilar, vilket resulterar att man snabbt måste åka till sina lokala "gör det själv" tvätt och betala änner mer pengar , eftersom skiten fräter på lacken. Alltid ska dom väcka en tidigt på morgonen med sitt skrika. Kan man göra något i området där jag bor för att bli av med dessa? Vill absolut inte ta livet av något djur, men man måste väl kunna skrämma dom?

Fiskmåsar är ett jävla aber; de är genomvidriga djur som enligt mig inte har något existensberättigande överhuvudtaget.

Har hört talas om att det går att skrämma iväg måsjävlarna genom att spela upp inspelade läten från havsörnar och andra rovfåglar, som ju är fiskmåsarnas naturliga fiender.

Utöver det så vet jag inte vad som skulle kunna fungera för att bli av med fanskapen.

Om du upplever att de skapar alltför stora problem så tycker jag att du ska vända dig till den lokala kommunalförvaltningen.
Citera
2009-06-07, 09:45
  #3
Medlem
Necrobutchers avatar
Det råkar händelsevis inte vara skrattmåsar du syftar på? Fiskmåsar låter sällan i onödan.
Citera
2009-06-07, 11:20
  #4
Medlem
hejsantests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrobutcher
Det råkar händelsevis inte vara skrattmåsar du syftar på? Fiskmåsar låter sällan i onödan.

Nej, detta är en fiskmås. Konstigt nog är det knappt aldrig någon skrattmås här...
Citera
2009-06-07, 11:24
  #5
Medlem
Liberaliss avatar
Mina första tanke är luftgevär.
Citera
2009-06-07, 11:29
  #6
Medlem
kaffis avatar
Fiskmåsar stör mig dagligen. Jag jobbar på ett rätt stort industriområde. Många byggnader och mycket tak,perfekt för måsarna att lägga sina ägg på. Tycker dom själva i alla fall.
Dom attackerar folk,skriker så man får tinnitus och skiter ner varenda bil som finns i närheten.

Häromdagen började en vidrig mås flyga mot mig när jag stog ute på balkogen och rökte. Blir så jävla förbannad på dom.
Inför jaktsäsong på smittobärarna.
Citera
2009-06-07, 11:29
  #7
Medlem
toxic90s avatar
Så jävla sant, Det värsta är att dem försöker verkligen pricka en också. Sommarn har knappt börjat och fick 2 klumpar jämte mej på en och samma dag ... förra veckan ngn dag

Om man är jägare, får man skjuta dem då ?
Citera
2009-06-07, 11:39
  #8
Medlem
BkKBs avatar
Jag är livrädd för dom... Har fått för mig att det finns fiskmåsgäng som attackerar i grupp. Finns det?
Citera
2009-06-07, 11:50
  #9
Medlem
kaffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BkKB
Jag är livrädd för dom... Har fått för mig att det finns fiskmåsgäng som attackerar i grupp. Finns det?

Samma här. Hoppas du skojar angående gängmåsarna.
Citera
2009-06-07, 11:52
  #10
Medlem
BkKBs avatar
Nej, jag läste det i tidningen för x antal år sedan (tror jag)
Citera
2009-06-07, 11:58
  #11
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toxic90
Om man är jägare, får man skjuta dem då ?

Skulle tro att jakt i tättbebyggt område är förbjudet i vilket fall som helst.
Citera
2009-06-07, 11:59
  #12
Medlem
YouAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BkKB
Jag är livrädd för dom... Har fått för mig att det finns fiskmåsgäng som attackerar i grupp. Finns det?

Nej det finns inte.

Måsar är rätt tysta och lugna. Antar att det som alla i tråden talar om är gråtrutar, en jälva skrikig och jobbig fågel.

http://www.bioresurs.uu.se/myller/st..._grasmatta.jpg

http://www.vgof.se/Galleri05/Varlden...galleri597.jpg

Enklaste sättet att minska stammen är att sticka hål på äggen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback