• 1
  • 2
2007-06-23, 16:38
Medlem
Bengrots avatar
Vet inte riktigt om detta hör hemma i en vildmarkstråd då det handlar om fiskmåsar som härjar runt och skränar i en förort.

Ungefär kl 5 på morgonen, när solen precis har gått upp, så sätter de igång och skriker som besatta precis utanför mitt sovrumsfönster. De har verkligen röstresurser, lämpade för att kommunicera över havet och de börjar verkligen gå mig på nerverna. För att inte tala om de jävla skitkaskader som de bombarderar bilen med som står på parkeringen. Fattar inte att ett så, förhållandevis, litet djur kan få ur sig så mycket kack. Fräter på lacken gör det oxå.

Hade en plan på att preparera strömming med råttgift och lägga ut men det känns lite väl grymt. Dessutom så vet jag inte om det funkar.

Nån som har en idé om hur man beter sig för att bli kvitt dessa sjöfåglar från den idylliska förortsbetongen?
Citera
2007-06-23, 16:41
Medlem
NOiDs avatar
Doppade skogaholmslimpa i t-röd en gång och kastade ut småbitar till dom. En trillade nästan av en lycktstolpe iaf, det enda resultatet vi kunde se
Eller får du väl helt enkelt putsa av det gamla luftgeväret
Citera
2007-06-23, 16:45
Medlem
Bengrots avatar
Jag har inget gevär och tanken på att börja skjuta vilt omkring sig inne bland bostäderna känns inte helt rätt

Kan man lura dem med en uppstoppad havsörn eller nåt? Ackompanjerat av lite ljud.
Citera
2007-06-23, 16:49
Medlem
NOiDs avatar
Men kör på råttgiftet då
Eller kanske smyga till deras bo, placera ut ett fejk-ägg med någon blandning av kemiska ämnen i som sprängs när fiskmåsen sätter sig för att värma det

Eller bara lägga dit ett plastägg så undrar fågeljäveln varför det inte kommer någon unge. fiskmåsen blir helt knäckt och flyger in i ett hus
Citera
2007-06-23, 16:50
Moderator
Ruskigbusss avatar
Köp massa fiskrens och placera en bit bort. Upprepa varje morgon tills de lärt sej var detta finns.
Citera
2007-06-23, 17:02
Medlem
Bengrots avatar
Att föda dem med fiskrens varje morgon känns som en alltför jobbig uppgift. Då måste jag ju lik förbannat gå upp vid den tiden på morgonen. Det vill jag inte. Jag vill sova. Dessutom luktar fiskrens så förbannat illa.

Tror att jag ska testa råttgiftsvarianten. Det kanske är en grym metod men just nu upplever jag det som ett krig mellan mig och megafonfåglarna.
Citera
2007-06-23, 17:03
Bannlyst
Det finns nån myndighet som fixar det där. Dom snor äggen och annat. Hälsovårdsmyndigheten, kanske?
Citera
2007-06-23, 17:03
Medlem
tjaboooos avatar
bor du i hyreshus så kontakta hyresvärden.
Citera
2007-06-23, 17:05
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Att föda dem med fiskrens varje morgon känns som en alltför jobbig uppgift. Då måste jag ju lik förbannat gå upp vid den tiden på morgonen. Det vill jag inte. Jag vill sova. Dessutom luktar fiskrens så förbannat illa.

Tror att jag ska testa råttgiftsvarianten. Det kanske är en grym metod men just nu upplever jag det som ett krig mellan mig och megafonfåglarna.

Lägg ut det på natten då. Startar du krig så kommer du att förlora. Du är en person, de tillkallar förstärkningar på mils avstånd.

Och tänk dej själv vilket tråkigt liv en fiskmås har, så om nån tvåbening börjar bråka med dem så är det ju ett avbrott i den dagliga tristessen, något som alla och deras polare vill vara med om.

Ok, ett mer seriöst förslag: Kontakta din kommun/stadsdelsnämnds ansvarig för sånt här, de har lagliga möjligheter att decimera fågelstackarna.
Citera
2007-06-23, 17:09
Medlem
Bengrots avatar
Jag bor i hyreshus så då kanske jag ska börja med att kontakta hyresvärden och höra vad de kan bidra med. Känns lite bättre än att ge sig ut på en egen fågelmördarvendetta.

Tackar för tipsen. Ska ringa värden på måndag och diskutera saken.
Citera
2007-06-23, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ungefär kl 5 på morgonen, när solen precis har gått upp, så sätter de igång och skriker som besatta precis utanför mitt sovrumsfönster. De har verkligen röstresurser, lämpade för att kommunicera över havet och de börjar verkligen gå mig på nerverna. För att inte tala om de jävla skitkaskader som de bombarderar bilen med som står på parkeringen. Fattar inte att ett så, förhållandevis, litet djur kan få ur sig så mycket kack. Fräter på lacken gör det oxå.

Hade en plan på att preparera strömming med råttgift och lägga ut men det känns lite väl grymt. Dessutom så vet jag inte om det funkar.

Nån som har en idé om hur man beter sig för att bli kvitt dessa sjöfåglar från den idylliska förortsbetongen?

Har exakt samma problem...förbannade jävla fiskmåshelveten! Det värsta är att bostadsrättsföreningen inte verkar göra ett dyft åt saken, trots att det garanterat är många fler boende i husen runtomkring som irriteras över dessa avfödor till flygande dinosaurieättlingar.

Problemet är att sedan rovfågelspopulationen har minskat så har fiskmåsarna inga riktigt naturliga fiender som står över dem på skalan, vilket är väldigt synd. Mer rovfåglar åt folket, så vi blir av med de här vidriga fjäderfäna!
Citera
2007-06-23, 18:32
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Jag bor i hyreshus så då kanske jag ska börja med att kontakta hyresvärden och höra vad de kan bidra med. Känns lite bättre än att ge sig ut på en egen fågelmördarvendetta.

Tackar för tipsen. Ska ringa värden på måndag och diskutera saken.
du får tala om vad dom sa(vad dom skall göra åt det)
så vi vet... har samma problem med duvor fast dom är inte så skrikiga
skitar ner en massa på balkongen bara....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in