2020-11-05, 20:52
Medlem
Kört några dagar på riktigt fint tjack som lämpat sig för just vardagsbruk. Inget stiss, ett lugnt rus i samma sväng som man mår allt bättre och till ro.
Påminner mig en del om den dex-dominerande ADHD medicinen, Elvanse.
Nu när påsen gått mot sitt slut har jag varit otroligt torr i hals/munhåla trots att jag dricker vatten för att få bukt på den ständigt återkommande torrheten. Detta är inget som tidigare gånger märkts av på samma sätt, vad jag minns åtminstone.
Citera
2020-11-06, 12:31
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serblovinhimself
Till er vardagslirare eller före detta sådana, hur många dagar räckte en gubbe tjack?

Har gått på tjack ca fyra år, kortare uppehåll då och då men sällan mer än nån vecka åt gången. I början drogs större mängder men sedan ett par år tillbaks så ligger jag ganska stadigt på 1 gubbe i veckan. Ibland mer, ibland mindre beroende på vad man har för sig.

Brukar dra en lina på förmiddagen, nån kring lunch och sen en lite senare på eftermiddagen. Ligger väl på runt 150 mg per dag en vanlig dag. Men som tidigare nämnts så skiljer det sig väldigt mycket från person till person. Och ifall man drar i ett ”vardagssyfte” eller ”partysyfte”, men party är inte riktigt min grej längre. Har nog växt ifrån det sen ett tag tillbaka. Kan vara kul ibland att dra ut på nåt äventyr med pojkvännen eller så men annars ligger jag på rätt låga doser för att tjacka dagligen
Citera
2020-11-06, 14:46
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Dagar?
Haha håller med.
Citera
2020-11-07, 22:39
Medlem
BEHÖVER INFO ASAP, hur sniffar man tjack för bästa möjliga effekt samt hur ere me att glida lite lite 25 mg tjo ungefär? Vartenda gång jag sniffats har vartenda gång blivit mke dålig effekt, typ så lite effekt där jag heller hade valt venlafaxine ist för tjo i näsan. Ska man dessutom snorta mke elr lite i taget......uppskattar hjälp fort men om så 1 mån jag får svaret så bryr jag mej ej men vill helst få redan på idag/natten. V H....
Citera
2020-11-08, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle527w7djd
BEHÖVER INFO ASAP, hur sniffar man tjack för bästa möjliga effekt samt hur ere me att glida lite lite 25 mg tjo ungefär? Vartenda gång jag sniffats har vartenda gång blivit mke dålig effekt, typ så lite effekt där jag heller hade valt venlafaxine ist för tjo i näsan. Ska man dessutom snorta mke elr lite i taget......uppskattar hjälp fort men om så 1 mån jag får svaret så bryr jag mej ej men vill helst få redan på idag/natten. V H....
25 mg är väl inte ens standarddos så effekt kan du glömma dratt i mig 3 g på ett dygn men d va nt så bra så
Citera
2020-11-08, 04:32
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Relativ tjacknoob här. Om man räkna bort några enstaka gånger för 10+ år sedan så har jag bara testat 4 olika batcher/varor som marknadsförts som amfetamin. Så vet inte om följande är normalt eller inte.

Känner av efter två små linor. Mindre än 0,1g.
Blir lite hyped och lätt euforisk på kanske 0,2g (inte vägt, men vägde en linje nu för att se ungefärlig vikt).

Men nu sista 12 timmarna har jag nog tryckt i mig 1g. Hälften sista 4 timmarna. Men ruset ökar inte i intensitet. Det är som att jag nått ett tak, och effekterna verkar inte öka hur mycket jag än trycker i mig.

Är detta normalt? Eller borde det öka mer och mer ju mer man tar?
Om nej, inte helt normalt - är det då amfetaminet som inte är amfetamin.
Eller är beror det på sinnesstämning, delar av hjärnan kan blockera om den är på ett visst sätt för tillfället - hade jag tagit samma mängd en annan gång så hade jag varit toktjackad.
Eller är det väldigt individuellt, en del blir inte så tjackade, typ som ADHD-medicin; en med ADHD blir lugn och fokuserad medan en "normal" blir lite hispig.
Eller har jag bara tagit för mycket tjack i det sista och har någon typ av mental tolerans?
Eller vad kan det bero på?
Senast redigerad av AnOldBeginning 2020-11-08 kl. 04:39.
Citera
2020-11-08, 07:00
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Relativ tjacknoob här. Om man räkna bort några enstaka gånger för 10+ år sedan så har jag bara testat 4 olika batcher/varor som marknadsförts som amfetamin. Så vet inte om följande är normalt eller inte.

Känner av efter två små linor. Mindre än 0,1g.
Blir lite hyped och lätt euforisk på kanske 0,2g (inte vägt, men vägde en linje nu för att se ungefärlig vikt).

Men nu sista 12 timmarna har jag nog tryckt i mig 1g. Hälften sista 4 timmarna. Men ruset ökar inte i intensitet. Det är som att jag nått ett tak, och effekterna verkar inte öka hur mycket jag än trycker i mig.

Är detta normalt? Eller borde det öka mer och mer ju mer man tar?
Om nej, inte helt normalt - är det då amfetaminet som inte är amfetamin.
Eller är beror det på sinnesstämning, delar av hjärnan kan blockera om den är på ett visst sätt för tillfället - hade jag tagit samma mängd en annan gång så hade jag varit toktjackad.
Eller är det väldigt individuellt, en del blir inte så tjackade, typ som ADHD-medicin; en med ADHD blir lugn och fokuserad medan en "normal" blir lite hispig.
Eller har jag bara tagit för mycket tjack i det sista och har någon typ av mental tolerans?
Eller vad kan det bero på?

Tjackgissar litegrann, men som jag upplever det så når man den där gränsen du beskriver med euforikänslan och mår topp. (Nåja, förr eller senare, kommer den, beroende på toleransen) i alla fall de två tre första åren på tjack fungerade det så för mig.

Trycker du i dig mer så ligger du fortfarande på samma nivå, tills du tryckt i dig tillräckligt mycket för att lyckas bli helt jävla mongoloidväck och då sitter man mest och flämtar och får koncentrera sig för att inte fastna i något repetetivt scrollflöde/klicka porrflikar samtidigt som man sitter i en näst intill omänskligt obekväm position och stelnar till. Alltså, tjacket är ingen bra grej om man vill ha en kick, det är mer som ett dovt brummande i bakgrunden samtidigt som man nästan glömmer bort eller tar för givet hur jävla bra man mår.

Sen har det plötsligt gått 3 dygn, kuken är som en svullen kotte och man har gåshud i hela hårbotten och av någon jävla anledning så har naglarna mjuknat och allt känns rätt B.
Citera
2020-11-08, 08:02
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Tjackgissar litegrann, men som jag upplever det så når man den där gränsen du beskriver med euforikänslan och mår topp. (Nåja, förr eller senare, kommer den, beroende på toleransen) i alla fall de två tre första åren på tjack fungerade det så för mig.

Trycker du i dig mer så ligger du fortfarande på samma nivå, tills du tryckt i dig tillräckligt mycket för att lyckas bli helt jävla mongoloidväck och då sitter man mest och flämtar och får koncentrera sig för att inte fastna i något repetetivt scrollflöde/klicka porrflikar samtidigt som man sitter i en näst intill omänskligt obekväm position och stelnar till. Alltså, tjacket är ingen bra grej om man vill ha en kick, det är mer som ett dovt brummande i bakgrunden samtidigt som man nästan glömmer bort eller tar för givet hur jävla bra man mår.

Sen har det plötsligt gått 3 dygn, kuken är som en svullen kotte och man har gåshud i hela hårbotten och av någon jävla anledning så har naglarna mjuknat och allt känns rätt B.
Tackar!
Så jag måste trycka i mig flera gram för att gå till nästa nivå (mongolidnivån) egentligen?

De 2-3 första åren. Hur fungerar det nu för dig?
Citera
2020-11-08, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deux2
25 mg är väl inte ens standarddos så effekt kan du glömma dratt i mig 3 g på ett dygn men d va nt så bra så
Hur mke ska man sniffa då?
Hur sniffar man, asså ska man ta den långt in i näsan o dra hårt eller typ tvärtom??
Citera
2020-11-08, 12:38
Medlem
karlsson911s avatar
Citat:
Hur mke ska man sniffa då?
Hur sniffar man, asså ska man ta den långt in i näsan o dra hårt eller typ tvärtom??

Börja med 150-200 det var den dosen jag började med när jag tog första.
Snortröret halvt upp i näsan och dra lagom försiktigt så du känner att det fastnat i slemhinnorna, drar du för hårt så är det chans att du bara dra förbi det
Citera
2020-11-08, 17:32
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
BEHÖVER INFO ASAP, hur sniffar man tjack för bästa möjliga effekt?

Skickar med ett svar från en annan tråd här ang nasalt intag och bästa möjliga råd jag kan erbjuda.

Om man drar för snabbt, för hårt eller för mycket i samma svep så tas en del upp av slemhinnorna i näsan men när det blir "fullt" så färdas resten ner i svalget och den delen tas då upp oralt när det kommer ner i magen istället. Då tappar man lite av effekten, sen är det inte alltid en sån trevlig smak heller.

Det optimala är att dra långsamt och oerhört försiktigt, det ska inte låta något från näsan och försök att andas in istället för att dra upp pulvret. Det tar naturligtvis lite längre tid med denna metod, men handlar ofta om 30-60 sek längre, en lina på 6-7 cm kan absolut ta fyra "drag" uppdelat på båda näsborrarna. Det kan även vara bra att doppa ett finger i lite vatten och dutta upp i näsan för att få fuktigare slemhinnor som då kan suga upp större mängd pulver och mindre mängd hamnar i svalget och magen.

Saltvattenspray från apoteket är guldvärt att införskaffa i detta syfte. Det hjälper även att rengöra och återfukta näsan.

Breda sugrör är att föredra, är det väldigt smalt så hamnar stor mängd av substansen på exakt samma ställe i näsan och resterande hamnar i halsen. Ett bredare sugrör sprider ut pulvret i hela näsan och större yta av slemhinnorna används.
Citera
2020-11-08, 23:31
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Tackar!
Så jag måste trycka i mig flera gram för att gå till nästa nivå (mongolidnivån) egentligen?

De 2-3 första åren. Hur fungerar det nu för dig?

Njae så hög tolerans vore orimligt om du är färsk. Det kan ju vara så att du fått tag i tjack som är slaget sjukt ojämt/slarvigt och att du i princip bara suttit och sugit i dig allt som inte är godbitarna så att säga... Dagsform kan variera rejält också, beroende på hur du sovit, käkat, druckit osv. En sak är i alla fall säker - vill du att det ska ta skruv i skallen så är det bara att öka dosen så kommer det. Under förutsättningen att det är okej grejer du har, men det säger ju sig självt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in