2015-04-05, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FulFar
Snart 8 timmar sen sista intag och är fortfarande rätt påverkad. Känns som det där med att sova blir svårt.

Märkte nu att jag har svårt med balansen när jag går och har lite yrsel typ. Kan det bero på alprazolam en 2 mg, eller är det p g a mitt dåliga näringarna och brist på ordentlig sömn de senaste två dagarna? Drack endast en varma koppen igår och det är nog en bit från att vara tillräckligt.
Det beror säkerligen på båda, 2 mg alprazolam är rätt så mycket utan tolerans. Men få i dig näring så kommer du må bättre.
Citera
2015-04-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Det beror säkerligen på båda, 2 mg alprazolam är rätt så mycket utan tolerans. Men få i dig näring så kommer du må bättre.
Tänkte om amfetaminet motverkande alprazolam på något vis. Typ som att du inte blir full på samma sätt med amfetamin + alkohol.

Kollade status på mitt utseende i spegeln igen. Sist var jag ett vrak men nu tycker jag att det är helt ok. Kan det vara alprazolamen som fått mig att sluta nojja och tycker därför att det är lugnt men egentligen ser jag lika jävlig ut som jag tyckte från början? Har inte sovit en nåt sen igår morse... eller jag sov väl inte riktigt då Heller. Körde utan Benz då och blir ju det mest att man ligger och blundar lite halvsovande.
Citera
2015-04-05, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FulFar
Tänkte om amfetaminet motverkande alprazolam på något vis. Typ som att du inte blir full på samma sätt med amfetamin + alkohol.

Kollade status på mitt utseende i spegeln igen. Sist var jag ett vrak men nu tycker jag att det är helt ok. Kan det vara alprazolamen som fått mig att sluta nojja och tycker därför att det är lugnt men egentligen ser jag lika jävlig ut som jag tyckte från början? Har inte sovit en nåt sen igår morse... eller jag sov väl inte riktigt då Heller. Körde utan Benz då och blir ju det mest att man ligger och blundar lite halvsovande.
Ja alltså amfetamin är en uppåt-drog och Alprazolam nedåt så det påverkar effekten båda. Du hade blivit mer påverkad av alpran om du inte hade t.ex amfetamin i dig.

Tror det är att ditt mående är bättre pga alpran och nojan och eventuell ångest är mindre/borta så det är nog därför du känner dig bättre fysiskt. Vila, en varm dusch och näring är också viktigt!
Citera
2015-04-05, 14:15
Medlem
Ska käka lite rostade mackor och ta berocca nu.

Är det dumt att ta en lite amfetamin sen för att hålla igång till kvällen? Om pupillerna ser rätt normal ut nu blir dom större om jag tar en dos amf? Har fått för mig att det främst bristen på sömn som gör att pupillerna blir stora. Sover man lite varje natt så brukar dom inte bli yxmördargroteska, fast det kan ju bero på att intaget blir mindre med nån timmes uppehåll. Timmarna Bara flyger iväg så det meningslöst att försöka sova nåt nu.

Kom på en till sak and pupillerna. Om man nojjar och oroar sig för att pupillerna är stora och tror att alla ser det, kan inte det också göra att pupillerna utvidgas och blir extra stora? Tänkte eftersom pupillerna brukar utvidgas vid starka känslor? Oro och ångest är rätt starka känslor så...? För om det är så så hjälper ju Benz att oron inte förstorar pupillerna mer än nödvändigt
Citera
2015-04-05, 14:27
Medlem
Jag oroar mig ofta för pupillerna. En gång för länge sen när jag kom till jobbet och kollade mig i spegeln var ögonen helt svart. Det var i princip inget av iris kvar. Hade inte tänkt på det innan för det var minst 1,5 dygn sen jag tagit nåt så trodde ju det var lugnt. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Fick titta ner i golvet för att undvika att någon mötte min blick.

Sen oroar man sig mer än vad som behövs också kanske. Om det är 10 Pers som ser att någon har tefatspupiller så kanske det bara är 1 av dom som reflekterar över det och kopplar det till droger. Det är ju många som har väldigt stora pupiller normalt också, fast kanske inte riktiga riktiga monster där ingen iris syns.
Citera
2015-04-06, 14:50
Fungerar Lyrica bra som "avtändnings-mildrande", eller är benso bättre?
Citera
2015-04-06, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Fungerar Lyrica bra som "avtändnings-mildrande", eller är benso bättre?
Båda funkar bra.
Citera
2015-04-07, 15:59
Medlem
gultregns avatar
Halloj!

Jag har pulvertjack och när jag bombar 200mg så känner lite senare att jag liksom får en liten retlig hosta. Jag har dragit flera gånger och det blir alltid damma grej. Allt annat är hur fint som helt.

Är det andra som känt av något liknande och vad kan det bero på?

Ha det fint!
Citera
2015-04-07, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gultregn
Halloj!

Jag har pulvertjack och när jag bombar 200mg så känner lite senare att jag liksom får en liten retlig hosta. Jag har dragit flera gånger och det blir alltid damma grej. Allt annat är hur fint som helt.

Ha det fint!

Skjuter från höften nu men kanske har något att göra med att du blir torrare i mun/hals?
Citera
2015-04-07, 17:01
Medlem
Eisels avatar
Citat:
Halloj!

Ha det fint!

Nån snubbe gjorde en tråd om att han får hosta när han är på metamfetamin. Senast jag tog affe så hostade jag med lite då o då. Tror det var att jag blev torr och halsen blev lite tjock som den kan bli av cs. Får även hes röst.
Citera
2015-04-07, 21:52
Medlem
pill.patrols avatar
Citat:
Halloj!

Ha det fint!

Dos är förvisso en bronkodilaterare men samtidigt irriterar och torkar det ut dina slemhinnor (det är därför man ofta blir torr i munnen, t.ex). Detta orsakar en hyperreaktivitet i luftvägarna, om jag har fattat det rätt (sorry, är lite rörig i hjärnan för tillfället). Vanliga symptom är bl.a. hosta och ökad slembildning, och detta sker utan en förträngning av luftrören. Jag skulle gissa att det är detta som är orsaken till din hosta.
Citera
2015-04-08, 15:59
Medlem
suprorets avatar
Jag har aldrig någonsin använt någon typ av CS förutom ritalin, men oftast när jag provar nya droger så kan jag bli ganska darrig, ryckig, muskelspasmer osv och eftersom det finns epilepsi i släkten nojar jag ibland för krampanfall. Hur vanligt är ett stort krampanfall på amfetamin? Kan tillägga att jag aldrig haft ett anfall förut.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in