2014-12-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kNarkluder
Hallå!
Har lite nybörjar frågor till min kära flashbackare,även om bilderna kanske är omöjliga att ge mig ett bra svar på,men jag ger det ett "GO".

Provat tjack några gånger,älskade det. Provade beställa från internet i veckan,från två vendors,provade ena,var helt suveränt.

Har nu fått EN VECKAS LEDIGT då jag jobbat så mycket enligt chefen. Och tänkte så klart redan ikväll prova på från den andra vendorn,
Anledningen till att jag är skeptisk är att,det liknar tjacket jag provade för många år sedan,och blev helt borta,började spy och däckade.
Jag har lagt i dextrosol i dom två olika leveranserna,och hackat ner.

Var väl den informationen jag har att ge,hoppas ni kan ge mig något svar,orkar verkligen inte må dåligt ikväll.

Har även beställt både "iktrovil,och xanor" som kom i fredags då det ska hjälpa somna/dagen efter.

den jag är "skeptisk till" http://www.ladda-upp.se/bilder/ouiqdduyrgqwan/
Bredvid varandra,den till vänster har jag "grönat" http://www.ladda-upp.se/bilder/qkizulqoibd/

Btw kanske värt att tillägga innan jag hackade ner "den skeptiska" med druvsocker,så var den lite mer rosa i färgen,har tom för mig att jag såg små röda prickar(?)

Tjack kommer i alla möjliga färger och former. Som besvaras på nästintill varje sida i den här tråden - det går inte att ge något svar på tjackets kvalitet utifrån utseendet utan man får helt enkelt prova.

Varför skulle du spä ut varan som du själv använder?
Citera
2014-12-09, 23:40
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akeeee
Tänkte höra lite om 4mg Iktorivil räcker för att landa imorgonbitti om jag tog sista linan på 0.2mg nu?.

Detta är även en av de försat gånger jag tar tjack, och jag får lite smått dysforisk/illamående/orolig känsla som växlar till ett välmående nu efter linan. Är detta vanligt?

Ja det borde räcka. Har du tagit någon benso nu? Bara en fjärdedels tablett skulle kunna lugna din oro lite. Om det blir värre skulle jag nog uppsöka sjukhus.
Citera
2014-12-10, 02:57
Medlem
ambigues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akeeee
Tänkte höra lite om 4mg Iktorivil räcker för att landa imorgonbitti om jag tog sista linan på 0.2mg nu?.

Detta är även en av de försat gånger jag tar tjack, och jag får lite smått dysforisk/illamående/orolig känsla som växlar till ett välmående nu efter linan. Är detta vanligt?

Om du inte har världen bensotolerans borde det funka bra. 4mg är ändå rätt mycket.
Citera
2014-12-10, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Ja det borde räcka. Har du tagit någon benso nu? Bara en fjärdedels tablett skulle kunna lugna din oro lite. Om det blir värre skulle jag nog uppsöka sjukhus.

Varför skulle han uppsöka sjukhus? Han mår som man oftast gör när man tänder av från doset utan att ha intagit benzo.
Citera
2014-12-10, 14:50
Medlem
krillepilles avatar
En tanke slog mig, jag har börjat styrketräna nu på senaste tiden pga av olika skäl. Iaf så kör jag rätt seriöst och då vet ju alla att föda och näring är a och o. Det som är problemet är att jag gillar ju att köra tjack på helgen vilket fuckar upp sånt rätt bra. Men borde det inte gå att konsumera proteinpulver, keso, vitaminpiller och andra lätt ätliga saker för att förhindra dom negativa effekterna av tjack? Förstår att man kommer bryta ner kroppen på någon nivå hur man än gör men hur minimerar jag den här nedbrytningen, är mina tankar om proteinpulver och andra ersättningspulver trams eller kan det funka och har någon fler tips?
Citera
2014-12-10, 15:06
Medlem
tjack jämfört med metylfenidat?

jag kan säga att jag tagit tjack för första gången på riktigt i slutet av november. Det var första och sista gången jag gör detta. Det tog mig 55 timmar att somna och då fick jag theralen på akuten, för att jag
börjat hallucinera kraftigt för att jag var så trött. I 21 timmar hade jag panikångestattacker i sträck
(aldrig haft detta) så jag trodde jag skulle dö flera gånger. Jag hade även ett krampanfall efter att legat 5 timmar första natten och försökt andas vanligt. Så fort jag försökte slappna av straffade kroppen mig med panikångest. Panikångesten och en extrem skevhet där jag såg omvärlden helt
annorlunda pågick i 5-6 dagar, innan jag började bli normal. Jag var näst intill sängliggande hela tiden.

själva ruset på tjack hade jag med 1-2 timmar mellanrum fyllt på med en lina under 12 timmar och ätit dåligt. Det påverkade såklart utgången av min avtändning.

nu till min fråga. Jag tänkte äta metylfenidat och dricka alkohol ovanpå därför att det ger en liknande effekt som tjack men absolut iiiinte den at:n!
är det någon av er som haft en vidrig upplevelse efter denna kombination? hur länge varade det?
kommer mitt tidigare intag av tjack i slutet på november påverka att AT:n på metylfenidatet blir värre? (menar att jag byggt upp någon form av känslighet med tjack att ha panikångest nära till hands under min tidigare resa)

jag har mest haft bakfylla efter att ha ätit metylfenidat med alkohol. Det brukar gå över när jag sovit. Ibland har jag ätit en imovane dagen efter för att få sova för metylfenidatet sitter ju i 12 timmar.

blir det en kraftig avtändning ger jag hellre fan i att äta det...
Citera
2014-12-10, 15:46
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
En tanke slog mig, jag har börjat styrketräna nu på senaste tiden pga av olika skäl. Iaf så kör jag rätt seriöst och då vet ju alla att föda och näring är a och o. Det som är problemet är att jag gillar ju att köra tjack på helgen vilket fuckar upp sånt rätt bra. Men borde det inte gå att konsumera proteinpulver, keso, vitaminpiller och andra lätt ätliga saker för att förhindra dom negativa effekterna av tjack? Förstår att man kommer bryta ner kroppen på någon nivå hur man än gör men hur minimerar jag den här nedbrytningen, är mina tankar om proteinpulver och andra ersättningspulver trams eller kan det funka och har någon fler tips?

Extra kalcium och magnesium är bra har jag hört.
Citera
2014-12-10, 16:09
Medlem
krillepilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Extra kalcium och magnesium är bra har jag hört.

Okej, så en proteinshake med fet mjölk, maler ner lite magnesium tabletter och kanske slänger i mig någon extra vitamintablett. Haha desperat försök men borde ju vara bättre än att svälta som det lätt blir när man är tjackad.
Citera
2014-12-10, 16:46
Medlem
esants avatar
Citat:
Okej, så en proteinshake med fet mjölk, maler ner lite magnesium tabletter och kanske slänger i mig någon extra vitamintablett. Haha desperat försök men borde ju vara bättre än att svälta som det lätt blir när man är tjackad.

Det är alldeles säkert bättre än att svälta
Citera
2014-12-10, 16:57
Medlem
getbusys avatar
någon som kör amfetamin på jobbet för att orka mer/längre och hur tycker ni det funkar isåfall, med att käka sova senare osv?
Citera
2014-12-10, 21:36
Medlem
Ocelots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
någon som kör amfetamin på jobbet för att orka mer/längre och hur tycker ni det funkar isåfall, med att käka sova senare osv?

Periodvis, körde från juli till november, fungerar bra, kör såpass låga doser så man inte blir ett frasmongo, maten har jag inga problem med alls längre, va vid debuten för en 15 år sen jag satt o stirra på en dl yoghurt...
Kör en dos på morgonen ca kl halv sex, en till mellan 11-13, sen sista runt femtiden... Äter frukost, mellanmål, frukt, lunch, mellanmål, frukt, middag o kanske en natt knäckebröd.

Började på en ny veva i förrgår, funkar bra men jag lurade mig själv lite o tog lite för mycket men det jobbade jag av mig ganska fort, arbetar som kock, dagtid... Med lite flyt så kör jag väl fram till trettondagen där någonstans...

Sover gör jag, trots jag har en dotter som busar ibland, brukar bli mellan 4-8h per natt, kanske nån timme extra på helgerna.. Ska dock tillägga att jag tar en propavan 3 timmar före läggdags...

Men i det stora hela så funkar det bra men viktigt med uppehåll på en månad el mer...mellan gångerna
Citera
2014-12-10, 21:38
Medlem
Citat:

Det är dosrelaterat, och då syftar jag inte enbart på tjacket. Läs på lite om näring och fysiologi och ta reda på lite rekommendationer (om du nu inte redan kan detta) vad gäller de olika näringsämnena. Du kan åstadkomma rejäla skillnader genom att se till att du får i dig hyfsade mängder protein och fett. Ännu större plus är ju om du lyckas sova någorlunda utöver en bra kosthållning.

Citat:
Ursprungligen postat av getbusy

Det funkar extremt bra i början, och i övervägande majoritet extremt dåligt efter ett tag. Toleransutveckling och kärlek till drogen är två, ofta översedda och underskattade, faktorer i sådana här frågor. Jag har själv sett det gå käpprätt åt helvete ett flertal gånger, men jag har fortfarande inte sett någon som tagit sig ur dagligt bruk med fler positiva än negativa effekter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in