2014-03-06, 09:22
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKovski
Hur brukar ni uppleva pulsen när ni rökt weed efter dragit en lina? Tänker i vanliga fall inte på att jag får högre puls när jag röker weed, men inte tagit tjack på ett tag. Är det en bra combo om man gillar röka?

beror på när du intog tjacket.
är du under AT o röker så kan du säkert få lite hjärtklappning osv men inge farligt.
blodtrycket som jiddrar bara
Citera
2014-03-06, 09:33
Medlem
DrKovskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shurda14
beror på när du intog tjacket.
är du under AT o röker så kan du säkert få lite hjärtklappning osv men inge farligt.
blodtrycket som jiddrar bara
Okej, rökat kommer rökas kort efter jag har dragit en lina.
Frågan kvarstår också från tidigare om någon har någon erfarenhet, hur långt mellanrum det borde vara mellan man tar tramadol efter man tagit amfetamin. 24h tillräckligt?
Citera
2014-03-06, 10:42
Medlem
kothics avatar
Citat:
Frågan kvarstår också från tidigare om någon har någon erfarenhet, hur långt mellanrum det borde vara mellan man tar tramadol efter man tagit amfetamin. 24h tillräckligt?

Jag skulle säga att du borde vänta tills du har sovit och ätit ordentligt, annars är risken för krampanfall relativt hög.
Citera
2014-03-06, 10:47
Medlem
DrKovskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kothic
Jag skulle säga att du borde vänta tills du har sovit och ätit ordentligt, annars är risken för krampanfall relativt hög.
Okej. Enligt wikipedia står det mellan 9 och 14 timmars halveringstid på amfetamin. Så två dygn hoppas jag gör det säkert nog.
Citera
2014-03-06, 18:17
Medlem
Det här med att dricka grapefrukt juice innan intag av tjack tänkte jag testa imorn MEN hur ser det ut om dricker juicen 2-4h in i ruset. Hjälper det något eller är det ingen effekt?
Citera
2014-03-06, 19:12
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:

fick för mej en gång att om jag käkade tram ca 1 timme efter sista tjack intag skulle de gå o slagga...
knappast.
blev bara sittande allmänt konstig o skrev men endå inte obehagligt.
Citera
2014-03-06, 21:19
Medlem
Nvm på min förra post

Olust känslorna och oron i bröstet började smyga sig på efter 12h på tjack med lite påfyllning(0.6-0.8g sammanlagt kanske~

Jag tog 1mg xanor vilket gör dunder-under för oron/ångesten (ej hög tolerans på benso)
Hur skulle det vara om jag skulle ta vi säger.. 150-300mg lyrica nu?

Peaaaace

Edit: Med tanke på kramper os.v?
Aldrig vart i närheten av att känna av ett krampanfall tidigare...eller känner man ens av att ett anfall som är på G? Jag har tidigare tagit större mängder av både tjack&lyrica än vad jag intagit idag och aldrig känt av mer än lite spasmer&ryckningar av lyrican.
Senast redigerad av bananskiva 2014-03-06 kl. 21:24.
Citera
2014-03-07, 00:19
Medlem
Bara jag som får sjukt stora pupiller när jag tar tjack? Vågar knappt gå till affären för att handla. Solglasögon kunde ju ha varit ett alternativ om det hade vart sommar...

Någon här som har lite tips?
Citera
2014-03-07, 00:23
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hnjn
Bara jag som får sjukt stora pupiller när jag tar tjack? Vågar knappt gå till affären för att handla. Solglasögon kunde ju ha varit ett alternativ om det hade vart sommar...

Någon här som har lite tips?

Det låter konstigt... Kan du inte berätta närmare?
Citera
2014-03-07, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Det låter konstigt... Kan du inte berätta närmare?

Detta gäller bara när jag är påverkad. Får inte sjukt stora som
man får på mdma. Men betydligt större än vad jag vanligtvis brukar ha.

Ska tydligen vara rätt vanligt när man tar tjack(?)

Är mest orolig över att man stöter på någon man känner. Blir att man
försöker undvika ögonkontakt och situationen blir bara jobbigare.
Citera
2014-03-07, 00:58
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hnjn
Detta gäller bara när jag är påverkad. Får inte sjukt stora som
man får på mdma. Men betydligt större än vad jag vanligtvis brukar ha.

Ska tydligen vara rätt vanligt när man tar tjack(?)

Är mest orolig över att man stöter på någon man känner. Blir att man
försöker undvika ögonkontakt och situationen blir bara jobbigare.

Det är roligt, för stora pupiller är antagligen vanligaste "bieffekten". Pupillen förstoras pga ökade nivåer noradrenalin, så sänk de värdena så minskar pupillerna.
Citera
2014-03-07, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Det är roligt, för stora pupiller är antagligen vanligaste "bieffekten". Pupillen förstoras pga ökade nivåer noradrenalin, så sänk de värdena så minskar pupillerna.

Okej Då vet jag det. Så hur ska man gå tillväga för att sänka noradrenalinet? Var någon som rekommenderade små doser opioider, vilket jag inte har tillgång till. Det finns inget annat?
Känns som om att jag kan dölja mitt rus riktigt bra, men gällande pupillerna så är det lite svårare.

EDIT: Har nu läst runt lite och det verkar som om att det inte finns så mycket att göra åt saken.
Tror ändå inte det är så många som märker att man är påverkad om dom själva inte har brukat/brukar själva.

Tack för svaren i alla fall
Senast redigerad av hnjn 2014-03-07 kl. 01:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in