2009-11-09, 21:37
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derangement
Tja, inte är det 3 veckor i alla fall. Jag tvivlar på att tjacket håller dig vid liv längre bara för att det håller dig vaken. Jag har mina pengar på 13-15 dagar innan man dör.

en människa klarar lätt 3 veckor med mycket vitaminer och bra mat. + mycket dricka..

EDIT: There are no documented cases of a healthy human dying from total sleep deprivation (excluding accidents), aside from those suffering from fatal familial insomnia. In carefully monitored experiments, several normal research subjects stayed awake for 10 days. While they all experienced cognitive deficits in memory, concentration, etc., none of them experienced serious medical, neurological, physiological or psychiatric problems .[10]. Total sleep deprivation in rats leads to death in around 28 days. Death occurs later if only REM sleep is eliminated. In humans, extended sleep deprivation causes microsleep sessions to develop. A person who has fatal familial insomnia may die after several months with no sleep at all; people without this condition may experience dementia or develop permanent personality changes within the first few weeks.

Står på Wikipedia.
Senast redigerad av Galadrin 2009-11-09 kl. 21:44.
Citera
2009-11-10, 16:15
Medlem
Pedersons avatar
Tjackade i helgen, hjärtat slår extra hårt fortfarande känns det som och jag blir lätt utmattad, när går det över?
Citera
2009-11-10, 16:47
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederson
Tjackade i helgen, hjärtat slår extra hårt fortfarande känns det som och jag blir lätt utmattad, när går det över?

Kan vi omöjligt svara på. Men ge det någon dag till och vila upp dig. Ät och drick ordentligt och lyssna på kroppen.
Sen brukar det vara så att ju mer man tänker på hjärtats slag ju hårdare/snabbare slår det, om du förstår vad jag menar.
Citera
2009-11-10, 16:47
Medlem
Galadrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederson

Slappa av och ät bra med mat och drick mycket. så ska det nog så över snart.
Citera
2009-11-10, 23:34
Medlem
1C0NSs avatar
Från igår kväll till ungefär 16.00 idag har jag snortat amf.
Min hjärna har alltså gått på högvarv igår, inatt och idag. Var tvungen att sjuk-skriva mig idag för jag vart så trött.

Till problemet iaf, jag är riktigt yr, känns fortfarande som att jag vore påverkad av tjacket fast på ett annorlunda sätt. Mår pissigt också, går runt och kan inte sova eller tänka alls fast jag är så jävla trött ändå.

Har dragit i mig ca 1g + en 36mg concerta.

EDIT : Nu har det bara gått och blivit värre och värre? Kan det ha nånting med att jag utlöst för mycket dopamin och/eller tröttheten? Skulle gärna vilja ha någon som kan svara snabbt!
Senast redigerad av 1C0NS 2009-11-10 kl. 23:59.
Citera
2009-11-11, 00:09
Medlem
MGMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1C0NS
Från igår kväll till ungefär 16.00 idag har jag snortat amf.
Min hjärna har alltså gått på högvarv igår, inatt och idag. Var tvungen att sjuk-skriva mig idag för jag vart så trött.

Till problemet iaf, jag är riktigt yr, känns fortfarande som att jag vore påverkad av tjacket fast på ett annorlunda sätt. Mår pissigt också, går runt och kan inte sova eller tänka alls fast jag är så jävla trött ändå.

Har dragit i mig ca 1g + en 36mg concerta.

EDIT : Nu har det bara gått och blivit värre och värre? Kan det ha nånting med att jag utlöst för mycket dopamin och/eller tröttheten? Skulle gärna vilja ha någon som kan svara snabbt!

Det låter som om du borde äta, dricka och sova. Det kan bli aktuellt med lite benso för att lugna ner dig lite.
Citera
2009-11-11, 00:20
Medlem
1C0NSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MGMT
Det låter som om du borde äta, dricka och sova. Det kan bli aktuellt med lite benso för att lugna ner dig lite.

Om man inte har tillgång till några benso då? Och inte får i sig något krubb, vad kan jag göra då? Börjar bli lite halv knäpp nu ärligt. Eller åtminstone i tanke-banan.
Citera
2009-11-11, 00:34
Medlem
weedsones avatar
Har gått i tjacktankar den senaste tiden faktiskt... ska iväg på en liten resa också, så funderar starkt på att ta med mig lite och se hur det funkar.

Det som alltid verkat opraktiskt med tjack är

x vakenheten
x den ständigt omskrivna AT'n

Det jag egentligen undrar är hur pass vaken jag kommer bli ifall jag drar en 0,2a vid 8-9 på kvällen, sen är ute å festar och dricker osv. samt hur grov min AT kommer bli? Jag är ganska noga med att dricka vatten osv, dessutom tränar jag jävligt mycket så jag äter regelbundet alltid och trycker i mig diverse proteinshakes med mineraler+vitaminer.

Det enda jag kan jämföra mot är kola och MDMA. Har aldrig haft någon riktig AT eftersom jag är ganska måttlig med det mesta.
Ifall det är självklart att jag inte kommer kunna sova på 12 timmar går det fetbort... benso finns ju alltid, men känns onödigt att trycka i sig mer droger pga att man ville festa lite kvällen innan.
Citera
2009-11-11, 00:54
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedsone
Har gått i tjacktankar den senaste tiden faktiskt... ska iväg på en liten resa också, så funderar starkt på att ta med mig lite och se hur det funkar.

Det som alltid verkat opraktiskt med tjack är

x vakenheten
x den ständigt omskrivna AT'n

Det jag egentligen undrar är hur pass vaken jag kommer bli ifall jag drar en 0,2a vid 8-9 på kvällen, sen är ute å festar och dricker osv. samt hur grov min AT kommer bli? Jag är ganska noga med att dricka vatten osv, dessutom tränar jag jävligt mycket så jag äter regelbundet alltid och trycker i mig diverse proteinshakes med mineraler+vitaminer.

Det enda jag kan jämföra mot är kola och MDMA. Har aldrig haft någon riktig AT eftersom jag är ganska måttlig med det mesta.
Ifall det är självklart att jag inte kommer kunna sova på 12 timmar går det fetbort... benso finns ju alltid, men känns onödigt att trycka i sig mer droger pga att man ville festa lite kvällen innan.
Hur vaken du kommer bli? Ptja, såhär:
{______(O.o)______}
Du tar ju till synes väldigt bra hand om dig i övrigt, så jag tror att en AT för dig inte behöver vara så jobbig. Troligtvis uteblir den nog nästan helt med tanke på den väldigt måttliga mängden du planerar att inta också.
Citera
2009-11-11, 03:17
Medlem
Araknofobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedsone

Jag själv har svårt att sova ca 24-30h efter sista dosen, men vad ska man med sömn till när man är påtänd? Benzo är fusket som fungerar om man måste.
Citera
2009-11-11, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Araknofobi
Jag själv har svårt att sova ca 24-30h efter sista dosen, men vad ska man med sömn till när man är påtänd? Benzo är fusket som fungerar om man måste.

+1
man betalar ju massa pengar för att bli sådär skev! varför då ta bort det roliga efter ynka 24h
Citera
2009-11-11, 05:22
Medlem
Macgarvers avatar
Någon som knaprar SNRI och höga doser benso och tycker dom får bra effekt av tjacket?

Jag har fått härlig eufori förut men nu kan jag dra i mig ett gram någorlunda bra tjack och det jag får ut är bara en manisk vakenhet utan dom härliga rysningarna och euforin...jag måste nog sluta knarka antidepp och benso...Helvete
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in