2023-06-23, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messlem
Från trådstarten

Jag tycker att det kan vara vettigt att börja med typ 0,2 om du tar i näsan. Har du t ex 1g så dela det i 5 lika stora linor. Tar du det oralt så kör 0.3-0.4. Det är att rekommendera att ha någon benso till hands också som du kan ta när det är dags att lägga ner. Se till att få i dig vatten under tiden, det är lätt att glömma men ack så viktigt och speciellt nu i värmen.

Ta det lugnt
Haha asså de helt sjukt, att ja typ inte känner av nått särskilt på tjack. Har både bombat och snortat idag. Minst 0,5g. Och absolut jag är pigg inte lika full som ja borde varit osv. Men ingen eurofori eller uppspelt. Va gör ja för fel??? Eller tar ja för lite. Nästa gång tänker ja bomba typ 0,5g sen snorta resteb
Citera
2023-06-24, 13:09
Medlem
Citat:
Yes, svälj ner med lite vatten eller vad du nu har till hands.

Mortla det i zippåsen som det ligger i gjorde jag. Det är väl bra?
Citera
2023-06-24, 13:11
Avstängd
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Haha asså de helt sjukt, att ja typ inte känner av nått särskilt på tjack. Har både bombat och snortat idag. Minst 0,5g. Och absolut jag är pigg inte lika full som ja borde varit osv. Men ingen eurofori eller uppspelt. Va gör ja för fel??? Eller tar ja för lite. Nästa gång tänker ja bomba typ 0,5g sen snorta resteb

Svaret på det är rövpanna..
En nollfemma borde göra susen.
Citera
2023-06-24, 13:42
Medlem
Ska man förvara zippåsen med tjacket på nåt särskilt ställe, i nån viss temperatur? Eller i vanlig rumstemperatur bara?

Tack på förhand!
Citera
2023-06-24, 14:59
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franssonswe
Ska man förvara zippåsen med tjacket på nåt särskilt ställe, i nån viss temperatur? Eller i vanlig rumstemperatur bara?

Tack på förhand!

Brukar förvara mitt mörkt, torrt och i rumstemperatur, oavsett om det är blött eller torrt osv.
Citera
2023-06-24, 15:07
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Det där med att titt som tätt skrivs lite om att det inte va euforiskt är för mig helt självklart.

Eufori har jag nog aldrig fått av en drog varken tjack, kola, 3-mmc, mdma, heroin med mera. Utan för mig så är eufori något som kan uppstå när varit nykär tillexempel.

Tycker inte någon drog heller gör mig mer glad eller gladare. Utan just stimulerad till ett väldigt otrevlig sätt faktiskt.

Tjack va roligt en kort stund i början när man drog det i näsan men slutade vara något märkvärdigt ganska snabbt. Samma när man senare fick den briljanta idén om att testa tjacket IV och det va ju faktiskt något extra ordinärt och väldigt lockade på ett sätt som att vara förälskad. Men nu är det helt ärligt totalt värdelöst men likt 99% av alla som testar tjack IV så är ju kicken som fortfarande lockar men på ett helt annat sätt nu.
Citera
2023-06-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice
Brukar förvara mitt mörkt, torrt och i rumstemperatur, oavsett om det är blött eller torrt osv.

Okej, tack.

En till fråga, kan man ta tjacket när det fortfarande är lite klumpigt men löst, alltså inte hårt? Försökte smula ner allting, men blev bara som en deg tillslut med vissa små klumpar.

Tjacket funkar väl fortfarande att inta då det inte är helt nermalet va?
Citera
2023-06-24, 15:18
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Okej, tack.

En till fråga, kan man ta tjacket när det fortfarande är lite klumpigt men löst, alltså inte hårt? Försökte smula ner allting, men blev bara som en deg tillslut med vissa små klumpar.

Tjacket funkar väl fortfarande att inta då det inte är helt nermalet va?

Det spelar ingen roll. Kanske kan vara lite svårare att uppskatta mängd om det är mer åt det klumpiga hållet.

Sen förstår jag fullt ut att man vill finfördela tjacket mer eller mindre om det ska in i snoken, men det är såklart inget måste av den anledningen heller.
Citera
2023-06-24, 20:30
Medlem
Citat:

Tack på förhand!
Kylskåpet funkar bra. Har all min metamina där.
Citera
2023-06-25, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice
Det spelar ingen roll. Kanske kan vara lite svårare att uppskatta mängd om det är mer åt det klumpiga hållet.

Sen förstår jag fullt ut att man vill finfördela tjacket mer eller mindre om det ska in i snoken, men det är såklart inget måste av den anledningen heller.

Fint, tack. Blev lite svårt att få ut allt i fint pulver, försökte mala ner det med en mortel på zippåsen. Men nu ser jag hur det degat ihop sig ännu mer.

Huvudsaken man får i sig tjacket kan man säga? Som att bomba verkar va poppis, men det handlar väl enbart om att slippa smaken av tjacket i käften?

Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Kylskåpet funkar bra. Har all min metamina där.

Läste lite om det nu, kylskåpet verkar funka bra, tack för tipset. Dock verkar det handla om större mängder som kanske inte kommer va använt på ett bra tag läste jag också. Men tror att det ändå är värt att ha det där.

Vill man få det till 100% pulver borde väl kylskåpet va bra kan jag tänka mig?

Första gången jag hanterar tjack själv, bara tagit det via andra som berättat hur jag ska göra osv. Alltid tagit det i munnen och gnuggat in i tandköttet. Så därav en del frågor!
Citera
2023-06-25, 07:46
Medlem
Citat:
Fint, tack. Blev lite svårt att få ut allt i fint pulver, försökte mala ner det med en mortel på zippåsen. Men nu ser jag hur det degat ihop sig ännu mer.

Huvudsaken man får i sig tjacket kan man säga? Som att bomba verkar va poppis, men det handlar väl enbart om att slippa smaken av tjacket i käften?

Läste lite om det nu, kylskåpet verkar funka bra, tack för tipset. Dock verkar det handla om större mängder som kanske inte kommer va använt på ett bra tag läste jag också. Men tror att det ändå är värt att ha det där.

Vill man få det till 100% pulver borde väl kylskåpet va bra kan jag tänka mig?

Första gången jag hanterar tjack själv, bara tagit det via andra som berättat hur jag ska göra osv. Alltid tagit det i munnen och gnuggat in i tandköttet. Så därav en del frågor!
Ta ut det ur påsen och låt det torka på en tallrik. I tidigare inlägg skrev du ju att det var första gången du tar tjack, hur ska du ha det?
Citera
2023-06-25, 09:59
Medlem
Citat:
Ta ut det ur påsen och låt det torka på en tallrik. I tidigare inlägg skrev du ju att det var första gången du tar tjack, hur ska du ha det?

Tack, gjorde det nu.

Det har du rätt i. Formulerade mig lite tokigt där. Känt på tjackkänslan ett antal gånger, åratal sedan nu. Men det är första gången jag fixar eget och självmant ska inta det, utan någon tjackpolare som håller i trådarna.

Men det slog rätt bra och skönt på mig. Hittade en video på youtube, Alex Ceesay snackar om tjackpåverkad snut, där de lagt tjack i snutens kaffe, som sedan gick omkring som en yr höna.

Så det borde väl funka bra? Tjack i kaffet, men frågan är då om det får vara jättevarmt kaffe eller svalt när man lägger ner tjacket där? Tusen tack för era svar, uppskattas!
Senast redigerad av Franssonswe 2023-06-25 kl. 10:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in