2021-06-23, 10:25
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
En fråga bara, kan man få bestående men när man tagit tjack från och till i några år ? "Normalt" bruk dvs, alltså har alltid fungerat kring jobb och familj.

Det enda jag kan tänka mig är eventuellt att man kanske har ryckiga rörelser som aldrig försvinner.

Bestående skador på receptorer och annat i hjärnan tror jag inte man behöver oroa sig för om man inte har maxat doserna över en längre tid.

Men jag är heller inte superkunnig så ta inte mina ord som 100% fakta. Jag försöker bara tänka logiskt kring saker och ting.
Citera
2021-06-23, 11:27
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tourlife2020
Märkligt att urin provet visade meta. En bekant till en vän tog några E piller som på sjukhuset visade höga mängder av meta men ingenting annat och han hade tagit kokain och ngt mer jag inte minns men bara meta på blod provet.
Väldigt märkligt.

Jag tror meta är en rätt så egen procedur än amfetamin. Enklare men varför vi inte har det så mycket i Europa har jag läst beror på att det är svårt att få tag på billigt efedrin här.
Medans i US så är det lättare och billigare med efedrin.

Känslan på meta och amfetamin är väldigt olika varandra. Jag skulle inte kunna jobba på meta. Inte ens meta bankat tjack. För mig är meta bankat en party drog.
.

Är inte meta nåt som ofta blir felaktiga utslag på i drogtestning pga andra substanser, typ efedrin eller olika amfetaminliknande ämnen. Typ metkatinon.. har tom hört voxra kan ge false positive för meth
Citera
2021-06-23, 11:33
Medlem
Blue_berrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Är inte meta nåt som ofta blir felaktiga utslag på i drogtestning pga andra substanser, typ efedrin eller olika amfetaminliknande ämnen. Typ metkatinon.. har tom hört voxra kan ge false positive för meth

3,4-metylendioximetamfetamin, mer känt som MDMA bör ge utslag på metamfetamin på en multi-sticka då det är just det. Analysen kommer visa mer exakt att det är MDMA.
Citera
2021-06-23, 11:54
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blue_berry
3,4-metylendioximetamfetamin, mer känt som MDMA bör ge utslag på metamfetamin på en multi-sticka då det är just det. Analysen kommer visa mer exakt att det är MDMA.

Att MDMA syns som meth på UP är riktigt. Båda går under ”MET” på stickor. Vet inte om detta gäller alla men det är bara googla så kan man se att det är så.
Citera
2021-06-24, 00:17
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_driver
Det jag har nu och kommer köpa 2g till i morgon är vitt och kletigt jag älskar det då jag blir pigg glad och social det jag även har märkt av detta tjacket är att du behöver bara ta en 0,1 så håller du igång en hel dag sen för att dygna så tar du en till 0,1a på eftermiddagen/kvällen det jag gillar mest av allt med det är att jag inte blir speciellt pundig och nojar en massa på det du får ett jämt och ett skönt rus som håller i i ungefär 12 timmar det verkar inte heller ge speciellt mycket ångest när det går ur heller det enda negativa är att du svettas som en gris även fast du inte gör något speciellt ansträngande gör du dock det så kan du vrida svettem ur tröjan efter bara ett litet tag dock är det här tjacket det bästa jag fått tag på hittills och priset är helt ok 200kr per farbror. Vad är det jag fått tag på?

Kan vara den längsta meningen jag läst i denna tråd

Det där käre vän verkar vara potent tjack som inte förstörts av smutsbank.
Citera
2021-06-24, 15:52
Medlem
whosEHTs avatar
Om man har ADD, hur pass hållbart är det att under en kort period självmedicinerar med låga doser tjack? Hur kan det tänkas funka om man jämför med tex elvanse?
Citera
2021-06-24, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosEHT
Om man har ADD, hur pass hållbart är det att under en kort period självmedicinerar med låga doser tjack? Hur kan det tänkas funka om man jämför med tex elvanse?
Det funkar ju men det bästa är nog att köpa elvanse svart om man har tillgång till det. Ska du promt självmedicinera med tjack rekommenderar jag att du är noga med doseringen samt ”tvättar” tjacket innan bruk så du vet att du inte får i dig något annat skit och såklart att testa tjacket med ett testkit så du ser att tjacket är just tjack och inte något annat...

Sen hur hållbart det är inser du nog själv.
Citera
2021-06-24, 16:21
Medlem
whosEHTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Det funkar ju men det bästa är nog att köpa elvanse svart om man har tillgång till det. Ska du promt självmedicinera med tjack rekommenderar jag att du är noga med doseringen samt ”tvättar” tjacket innan bruk så du vet att du inte får i dig något annat skit och såklart att testa tjacket med ett testkit så du ser att tjacket är just tjack och inte något annat...

Sen hur hållbart det är inser du nog själv.
Jo självklart skulle det vara bättre med elvanse, men problemet är ju att det ör skrämmande dyrt att köpa svart
Citera
2021-06-24, 16:34
Medlem
Citat:
Jo självklart skulle det vara bättre med elvanse, men problemet är ju att det ör skrämmande dyrt att köpa svart
Jo det kostar en del pengar det stämmer. Hur länge skulle denna potentiella självmedicinering pågå?
Citera
2021-06-24, 23:13
Medlem
st33rs avatar
Citat:

Tja. Det förekommer väl att folk går på det och håller sig till någorlunda låga doser. Men det blir lätt nån sorts missbruk ändå. Även om misdbruket har karaktären av självmedicinering.

Jag körde dagligen i 1,5 år. Trots låga doser var det typ sömn 3.5/7 nätter och man började med benzo och annat för att mildra tjacket.

Det gick några månader att vara duktig men sen svårare att hålla fasaden uppe
Citera
2021-06-25, 03:56
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Jag har fått tag i något riktigt dåligt tjack för en gångs skull. Är som att man inte riktigt når någon höjd utan mår bara jävligt risigt om man trycker i sig för mycket. Får hjärtklappning och blir jävligt "mätt" och vill inte ens ha mer när jag försökt dra i mig skapliga mängder. Svider satan i snoken och snoret bara rinner i fan en halvtimme efter intag.

Tippar på att det är slaget med koffein och diverse, fyfan.

Inga problem att hålla sig vaken på, men är tamejfan omöjligt att få någon roligare effekt än svettningar och uttorkning i dessa tider.
Citera
2021-06-25, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Jag har fått tag i något riktigt dåligt tjack för en gångs skull. Är som att man inte riktigt når någon höjd utan mår bara jävligt risigt om man trycker i sig för mycket. Får hjärtklappning och blir jävligt "mätt" och vill inte ens ha mer när jag försökt dra i mig skapliga mängder. Svider satan i snoken och snoret bara rinner i fan en halvtimme efter intag.

Tippar på att det är slaget med koffein och diverse, fyfan.

Inga problem att hålla sig vaken på, men är tamejfan omöjligt att få någon roligare effekt än svettningar och uttorkning i dessa tider.

från gatan eller? glad att jag glömt av det pga hur länge sen.Det jag har nu måste vara lungt det cleanaste för bomba min vanliga dos men det var kl 15 och först kl typ typ 2 jag ser glömt jollen och låten jag skulle lyssna för något som jag ser från summan av mitt perfekta bög insulten jag måste tagit för mkt av tjacket för seriöst skämmigt för att ens posta ,aldrig blivit såhär fokuserad att glömma musik o dricka etc och in.får sluta bomba det, hatar snoken dock-

:P shiet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in