Citat:
Crystal är inte helt ovanligt ibland vissa som gillar rap/trap musik kulturen.
Tror dock dom blandar det i drinkar men är inte säker. Har sett det på fester. Aldrig provat rent dock.
Jo det har skett en ändring i produktionen sedan 90 talets tjack då jag bombade en 0.25a och hoppade på dansgolvet till 10 på morgonen.
Det finns folk i tråden som vet exakt vilken ingrediens som bytts ut.
Nu på detta värdelösa orkar jag ju inte ens dammsuga utan att ta paus innan jag städar badrummet
Och den nya rave generationen kan ju glömma att uppleva Love Doves. Herregud vilka E det var.
Började med tjack för snart ett år sedan efter att ha gett upp kola i 10 år (avskyr kola nu) och den första batchen tjack som vi hade då var glittrig och vi festade i lätt i 24 timmar.
Men den som ordnade det har flyttat utomlands.
Hade jag vetat hade jag köpt en avsevärd mängd.
Sedan dess har det varit upp och ner på kvalitet men oftast lite meta i. Jag föredrar det. Spelar musik så jag gillar att ha 6-10 extra timmar för mig själv efter festen.
Det är oerhört varierande kvalitet på E. Vissa är farligt starka och vissa värdelösa. Jag tar inte men bor ihop med vänner som använder.
Jag spekulerar nu men tror en del av problemet är i att E/MDMA och tjack nu tillverkas till stor del av en ny generation. Den senaste RC batchen får mig att tro att det är samma ’fabrik/labb’ vad det nu kallas.
Jag vill hitta en som tillverkat sedan 90 talet. Den typen av ’kock’
Jag vill köpa bra tjack och sen om behövs så blandar jag hellre i själv vad jag vill ha.
Eftersom mina vänner som köper droger åt vår grupp vänner använder kola och 2cbd så jobbar dom inte så hårt på att hitta bra tjack. Jag kan inte språket då vi bara bor här tillfälligt pga covid och rese krångel så jag får helt enkelt fortsätta jaga på mina vänner.
Skall snoka lite på nästa fest hur vanligt crystal är. Ofta är ju musik kulturen början till nya och comeback av droger.
Jag har också tänkt tanken att jag blivit resistent men som du skriver, då hade man ju inte blivit i toppform av rätt produkt.
Det idag är så tråkigt men jag kan inte somna. 20 mg diazepam och 2 mg ritrovil har bara gjort mig avslappnad i kroppen.
Hoppas någon kunnig läser detta som vet lite mer vad som pågår på tillverknings fronten.
Tror dock dom blandar det i drinkar men är inte säker. Har sett det på fester. Aldrig provat rent dock.
Jo det har skett en ändring i produktionen sedan 90 talets tjack då jag bombade en 0.25a och hoppade på dansgolvet till 10 på morgonen.
Det finns folk i tråden som vet exakt vilken ingrediens som bytts ut.
Nu på detta värdelösa orkar jag ju inte ens dammsuga utan att ta paus innan jag städar badrummet

Och den nya rave generationen kan ju glömma att uppleva Love Doves. Herregud vilka E det var.
Började med tjack för snart ett år sedan efter att ha gett upp kola i 10 år (avskyr kola nu) och den första batchen tjack som vi hade då var glittrig och vi festade i lätt i 24 timmar.
Men den som ordnade det har flyttat utomlands.
Hade jag vetat hade jag köpt en avsevärd mängd.

Sedan dess har det varit upp och ner på kvalitet men oftast lite meta i. Jag föredrar det. Spelar musik så jag gillar att ha 6-10 extra timmar för mig själv efter festen.
Det är oerhört varierande kvalitet på E. Vissa är farligt starka och vissa värdelösa. Jag tar inte men bor ihop med vänner som använder.
Jag spekulerar nu men tror en del av problemet är i att E/MDMA och tjack nu tillverkas till stor del av en ny generation. Den senaste RC batchen får mig att tro att det är samma ’fabrik/labb’ vad det nu kallas.
Jag vill hitta en som tillverkat sedan 90 talet. Den typen av ’kock’
Jag vill köpa bra tjack och sen om behövs så blandar jag hellre i själv vad jag vill ha.
Eftersom mina vänner som köper droger åt vår grupp vänner använder kola och 2cbd så jobbar dom inte så hårt på att hitta bra tjack. Jag kan inte språket då vi bara bor här tillfälligt pga covid och rese krångel så jag får helt enkelt fortsätta jaga på mina vänner.
Skall snoka lite på nästa fest hur vanligt crystal är. Ofta är ju musik kulturen början till nya och comeback av droger.
Jag har också tänkt tanken att jag blivit resistent men som du skriver, då hade man ju inte blivit i toppform av rätt produkt.
Det idag är så tråkigt men jag kan inte somna. 20 mg diazepam och 2 mg ritrovil har bara gjort mig avslappnad i kroppen.
Hoppas någon kunnig läser detta som vet lite mer vad som pågår på tillverknings fronten.
Långt inlägg men väljer på att svara på två saker.
Amfetaminet upplevs som annorlunda pga att man använder sig av någon annan syntes än vad man använde sig av förr. Detta ska bero på att P2P är mycket svårare att få tag i nu för tiden. Det kan också vara så att det är syntesen och råvarorna man använder för att framställa P2P är det som är annorlunda och därför är det svagare. Är själv ingen inbiten kemist men något av dom två alternativen är det.
När det kommer till Ecstasy och MDMA så vet jag att rusen man får av dagens MDMA upplevs svagare/annorlunda pga att tillgången på safrololja från Asien är i stort sätt obefintlig nu för tiden. Man får alltså använda syntetisk safrololja istället för det naturliga som man utvann av något träd som växer där borta.
Min uppfattning (av min erfarenhet iallafall) är att dom sista guldåren med dunderecstasy var runt 2010-2013 (eller så) med batchar som röda defqon, blåa defqon, blåa decibel och gula triforce. Typ alla olika ecstasy jag tröck i mig under dessa år var kanon, även om dom givetvis varierade i antal mg MDMA dom innehöll.
Men det stämmer väl överens då det var runt 2004-2010 som det blev olagligt över hela Asien att framställa safrololja och fälla de träd som oljan utvinns från. Och Gula Triforce var runt 2011/2012, någonstans runt där.
De kristaller och ecstasy jag har tagit efter det har inte gett riktigt samma sorts rus. Även med tolerans inräknat så tycker jag ruset har en annan karaktär på något sätt. Undantaget är kristaller jag hade inne för typ 4-5 år sen.
Är dock ingen storknaprare av MDMA nu för tiden så kan egentligen uttala mig med allt för stor säkerhet. Tiderna kanske har förändrats och det är samma smällkarameller som fanns förr som finns nu.
För den som vill bekräfta det jag påstår här i tråden så googla runt och ni ska se att det jag säger stämmer överens med verkligheten.
Vissa saker så som exakta kemibegrepp kan vara fel då jag, som sagt, inte är någon kemist.
Med allt det sagt så är givetvis inte allt som produceras idag skräp, speciellt inte tjack, finns fortfarande kanontjack att få tag på. Men köper man tjack för 250kr/5g på FS så kanske man inte får det bästa direkt.
Har till och med beslagsprotokoll på det senaste tjacket jag hade inne och allt som fanns där var amfetamin och koffein. Precis som förväntat. Ingen RC, inga MD-analoger.
Så ja, det är väl mina 2 ören om situationen iallafall.
Är det något som är åt helvete fel så får någon mer kunnig gärna rätta men är nästan säker på att ska stämma.