Citat:
Ursprungligen postat av
Pandarn
Kan ju även vara stor skillnad på människor som har ADHD och tar tjack i jämförelse med folk som inte har det.
Men ja, att vara osäker på ifall man är påtänd får mig att verkligen ifrågasätta tjackets kvalité
Den allra första gången jag tog amfetamin var på en fest med erfarna peroner varav två iallafall jag kände och litade på. Jag tog totalt under den kvällen/natten en stor lina att börja med sen två mindre under natten (vet ej mängd dock). Detta pulver hade de testat och enda ordet jag hörde om kvalitén var 'dunder'.
Under kvällen frågade jag min polare om jag såg eller verkade påtänd och vid första anblick sa han direkt nej för jag varken tuggade, spände käkarna eller pratade ihjäl någon utan att det mer verkade som att jag var lite påverkad av alkohol. Men senare när vi kom hem från en stund på krogen sen två efterfester så märktes de tydligare sa han och även jag märkte då hur min mun var snustorr trots att jag precis druckit och då och då fick påminnelsen att slappna av med käkarna. Så jag var absolut påtänd inga frågetecken kring det men jag fick aldrig dendär 'jag är verkligen påtänd' känslan efter jag hade snortat mitt pulver. Var ett flertal personer som tog av samma pulver och mängd vid första linan som blev märkbart påtända dessutom som snackade extremt mycket och svarade på frågor de själva ställt (kan ju också vara så enkelt som att jag var färsk och inte visste 100% hur det skulle kännas).
Nuförtiden när jag kör så märker direkt att jag är påtänd utav det vilket jag tycker är lite synd för den första gången utan att känna det och bara mådde bra i stunden var faktiskt helt magiskt.
Förövrigt så har jag ingen ADHD diagnos eller ens haft någon utredning. Så kanske liten släng utav det utan att veta om det.