2014-07-10, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xiz
Ja kan vara så att bara lite kom utanför också, men eftersom handen är ett väldigt ytligt ställe tycker jag du borde märkt det gott och väl, om det kom utanför alltså. Ja kör alltid i armvecket och sitt aldrig och stick som en mani, sluta efter max 3st misslyckade stick och vänta tills det ser ut och känns som att det är omöjligt att misslyckas, sen upprepar du samma regel. Venerna går oftast sönder på folk som använder helt jättedåliga verktyg (men märker knappt av det pga ingen känsel/bortdomnad osv). Y:et i armvecket är första bra stället, där du har två "grenar" att sjuta i. Den som ytterst (bort ifrån kroppen) tycker jag fungerar bäst men det är en smaksak - numera finns inte mitt Y på min vänsterarm utan jag måste ta uppe vid biceps precis ovanför Y:et eller i underarmen men det gillar jag inte. Så var rädd om ditt Y för det är det bästa ställe man kan ta på, så ta tillvara på ditt Y.

Buphedrone är den bästa icke-pyrrolidinen som någonsin släppts på RC-scenen. Mephedrone hann jag aldrig med att pröva så den kan jag inte jämföra med, men det går inte jämföra MDPV och buphedrone då de är så olika - var jag nykter och fick välja mellan båda dessa i ren form hade jag fått beslutsångest som ett litet barn i en hyrfilmsbutik, om du förstår vad jag menar.

Jag sköt i mitt högra armveck, inte Y:et, utan venen som går "ensam", den enda ven jag har som puttar ut lite från kroppen. Har olika venplaceringar på höger och vänster hand, på vänster är mitt Y mer synligt än den "raka" och så är dom lite på olika platser. Men jag föredrar den raka på båda armveck. Om man tittar på mina handleder är venerna mer synliga på höger och placeringarna är olika. Vi har nog olika venplaceringar. Nja, om jag använder en ny nål(vilket jag gör nästan alltid) så kommer det blod mellan pumpen och kanylen så man ser när man är i venen och så känner man ju också när man är i. Har dock grova problem med att dra svar, slutar alltid med att drar ut och in nålen utan att lyckas dea upp kolven. Men det kommer nog med tiden, har trots allt skjutit bara 3 gånger.

Ska nu till bibliotekets toalett och IV:a lite till. Återkommer hur det gick. Fan, kommer få märken vilket är dåligt, är ofta tvungen att vara i kortärmad, och kommer någon på att jag tar droger kommer mitt liv förstöras, bokstavligen talat. Fast gillar inte biblan, dom tar 5kr för toalettbesök.

Aha, förstår, men vet du vad som är bättre methamfetamin eller vanligt.
Citera
2014-07-10, 15:17
Medlem
skitifittabaknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikism
Tack du. För mig är det en självklarhet och har varit det i 4 år sedan jag först provade.
Problemet är väl egentligen avsaknaden utav självförtroende, tappar inte allting när jag dricker utan har fortfarande ganska bra koll på min omgivning, samt att jag inte hittar någon rythm eller vet hur jag ska röra mig.

Är det någon som brukar dansa på tjack och kan beskriva hur det är/känns?
Det är grymt som fæn att dansa på tjack! Hatar själv alkohol också främst för att man blir så vinglig och dålig på att dansa, jag som älskar att gå lös! Får riktigt härlig eufori och är pigg och energisk, snabba skor! Oh för att inte tala om när rysningarna går igenom kroppen
Citera
2014-07-10, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMetalist01
Jag sköt i mitt högra armveck, inte Y:et, utan venen som går "ensam", den enda ven jag har som puttar ut lite från kroppen. Har olika venplaceringar på höger och vänster hand, på vänster är mitt Y mer synligt än den "raka" och så är dom lite på olika platser. Men jag föredrar den raka på båda armveck. Om man tittar på mina handleder är venerna mer synliga på höger och placeringarna är olika. Vi har nog olika venplaceringar. Nja, om jag använder en ny nål(vilket jag gör nästan alltid) så kommer det blod mellan pumpen och kanylen så man ser när man är i venen och så känner man ju också när man är i. Har dock grova problem med att dra svar, slutar alltid med att drar ut och in nålen utan att lyckas dea upp kolven. Men det kommer nog med tiden, har trots allt skjutit bara 3 gånger.

Ska nu till bibliotekets toalett och IV:a lite till. Återkommer hur det gick. Fan, kommer få märken vilket är dåligt, är ofta tvungen att vara i kortärmad, och kommer någon på att jag tar droger kommer mitt liv förstöras, bokstavligen talat. Fast gillar inte biblan, dom tar 5kr för toalettbesök.

Aha, förstår, men vet du vad som är bättre methamfetamin eller vanligt.

Okej, nu har jag IV:at lite till, ca 400mg(0,4g). Slutsats: jag är en idiot som missar, behöver mer än 1 timme för att få i sig ett par ml, får en massa blåmärken och märken, gör sönder 2 nålar, missar 10=<(<=)... (Ja, jag vet, jag är en idiot som inte vet vad som är rätt =< eller <=...) Och får en bula med ett blåmärke som gör ont att röra och som förhoppningsvis försvinner snabbt utan att gode Gud blir en infektion/inflammation (vadan, vad skriver jag? Haha, gode Gud blir en infektion/inflammation).
Och sen fråga, varför VARFÖR FÅR JAG INGEN KICK? är nålen för tunn? Brun 26g 0,4mm 12-13mm.
Iaf här är en mitt(läs en tjackad idiot) vardagliga rutin när, före och efter jag(tjackade idioten) tar amfetamin IV:
15:35-15:40 jag går in i toaletten, tar av mig koftan, tar fram alla verktyg och pulvret, rengör pumpen.
15:40-15:50 färdig med rengöringen, tog lite tid eftersom jag maniskt ville få bort en "blodbit", men det ville inte den, så det blev lite krig mellan oss. Börjar göra en lösning av ca 0,25g amfetamin och ca 2ml vatten.
15:55-16:00 är klar med lösningen, tog också lite tid eftersom jag försökte värma den sen med händerna för att jag hade tagit kallt vatten och jag ville att vattnet skulle vara iaf ljumet(hade ingen tändare), det gick inget vidare så jag struntade i det, tillsätter ett par droppar mer vatten. Lägger i bomullen och suger upp allt, det blev ca 2,5ml, eftersom jag är övertygat att det ska vara 3ml, så håller jag på ett tag och försöker suga upp mer ur den. Går dåligt, får tanken att det kanske inte alls måste vara 3ml.
16:00-16:15 försöker skjuta i min "raka" ven på vänster armveck, får inget svar trots att jag sticker nålen ca 4-5 gånger där det är blott, försöker även med stassband i form av en trasig rosa iphone laddare/kabel, venen blir inte mer synlig. Men en av Y venerna blir det, sticker, får svar, skjuter. Efter ca 0,2-0,3ml märker jag att jag inte alls är i venen, det gör inte ont men det blir en liten bula/förhöjning brevid nålen. Det var ju bra!
16:15-16:20 har förlorat lite av läsningen när jag missade, gör lite mer lösning, 0,25g tjack och sen ett par droppar vatten ca 1ml. Något går snett så jag råkar hälla ca 2ml, fan. När jag drar upp allt så blir det ca 4,5ml, nästan hela pumpen, också jätte bra! Provar en sista gång i vänsta armveck och misslyckas åter igen. Beslutar att jag inte orkar hålla på och trixa mer, utan jag ska ta höger armveck. När jag tar ut nålen och läger den på handfaten stöter jag till med den så den blir helt sne, den åkte i min påse för änvända verktyg som jag sedan tar med till sprututbytet/brukarföreningen (fast misstänker att dom inte bryr sig så värst mycket). En till bra sak!
16:20-16:25 eftersom min "raka" ven på höger arm tycker jag är tillräckligt skadad så jag tar Y venen istället. Får svar men sedan åker kanylen ut igen. Är nu ganska så ordentligt trött på det här, så sätter på en ny nål för att det ska vara lättare att se svar.
16:25-16:40 prover igen i Y venen, yes, lyckas få svar utan att nålen åker ut, trycker. Pumpen verkar vara ganska sliten nu så det tar lite tid att skjuta dom där 4,5ml. När jag nästan IV:at hela lösningen börjar jag fundera över varför jag får ingen kick. När jag injicerade oxy slog det efter ett par sekunder. Fortsätter trycka, tar ut sprutan och känner inget. Men inget som förvånar mig, fick ju ingen kick på min första IV heller. Torkar blodet och sköljer av allt blod från mina ställen där jag har stuckit. Städar efter mig, plocka upp alla blodiga pappersbitar från golvet och tvättar bort blod från handfatet, lägger alla mina verktyg, både nya och gamla, i min påse. Smörjer in alla platser där jag stuckit med Hirudoid(enligt apoteket ska hjälpa mot proppar och blåmärken). Fyller min vattenflaska med vatten eftersom jag brukar få extrem muntorrhet (kan tom inte prata om jag inte tar en klunk). Sätter på mig min kofta, keps och solglasögon och går från toaletten.

Som en bonus upptäckte jag nyss att stället där missade har det blivit en bula som gör ont att röra som är blå(dvs blåmärke). Verkar ha punkterat min Y ven ock missat.

Vill bara tillägga att var 5-10 minut slocknade lampan i bibliotekets toalett som man måste öppna dörren nästan halvvägs för att den ska tändas igen. Ganska nervöst eftersom jag var tvungen att öppna dörren när jag hade sprutor runt om på golvet och handfatet som man kunde se när jag öppnade, om någon skulle sett in skulle personen nästan 100% förstå vad jag håller på med, uppkavlade ärmar och lite blodiga armveck och ett par gånger en spänd rosa laddare runt armen. Det var också extra irriterande när lampan inte ville tändas fast jag öppnat 5-8 gånger nästan helt, så jag tillslut blev tvungen att använda min mobil som ficklampa ett par minuter, men som tur var tändes lampan helt plötsligt utan att jag öppnat dörren efter ett par minuter (kanske lampan reagerade på något annat än dörröppning? Och jag bara är så efterbliven som inte fattade det). Väldigt roligt när man betalat 5kr för besöket (iofs var jag där över 1 timme..., så nja, vet inte).

Och trots allt lidande på grund av att jag injicerade, tänker jag fortsätta och hoppas på att få en kick(blev nog lite kicktorsk efter oxy). Är sprutkåt helt enkelt, men är rädd att jag tillslut förvandlar mina armar och händer till en enda står blåmärke efter ett tag som sprutnarkoman(är det bara jag som tycker sprutnarkoman låter roligt?). Kommer troligtvis (försöka) skjuta lite till tjack idag. Hoppas den där krämen Hirudoid och lite massage under varm vatten får min blåmärke försvinna innan någon märker den(jätte vanligt ju att få blåmärken runt armvecket och ha lite röda prickar), någon som vet hur länge en (kanske) punkterad ven, bula och ett blåmärke kommer att ta som tid att försvinna? Ca 3-4 cm2.

Är nästan säker på att ingen orkade läsa allt, men om OM någon människa från planeten Tellus läser allt det här tycker jag denne förtjänar ett förstaplats som världens tåligaste(tror det finns ett bättre ord, men ni fattar) människa och ett stort Tack från mig.
Puh, vad trött jag blev, det här tog visst lite tid att skriva, men det var inte tråkigt pga tjacket. Men känner att jag överdrev lite (eller jag gör det fortfarande med att skriva det här). Ska nog gå och testa plugga på tjack, sägs ju att det är super.
Oj, det här blev ju lite som en mini trippraport. Man blir ju så produktiv av tjack, varför tar inte vetenskapsmän det? Är nästan säker på att allt skulle gå snäppet snabbare.
Senast redigerad av SuperMetalist01 2014-07-10 kl. 18:35.
Citera
2014-07-10, 20:22
Medlem
Oh yeah, en till bula! Denna vid höger handled, håller på att bli blå, dvs till en bulblåmärke! Jag är jätte bra på IV!
Men seriöst, är det på något sätt farligt/ohälsosamt att få bulblåmärken?
Citera
2014-07-10, 21:55
Bannlyst
Ni som går på tjack dagligen (ofta), hur stora doser tar ni?
Citera
2014-07-10, 22:09
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonting

0.2 max. Vanligtvis 0.15 varje 2:a timma typ. IV
Citera
2014-07-10, 23:05
Medlem
Citat:

Försöker hålla mig till 0,5g om dagen (fast blir kanske ofta närmre 1) för att slippa att det ska bli så jävla dyrt, men då är det ju endel jobbiga timmar inräknade varenda dag. Vill inte göra som andra och snora i mig monsterlinor bara för att det är "coolt" så min tolerans går helt åt helvete sen.

Jag tar typ alltid så små linor jag kan med i alla fall för jag vet att när jag väl börjar komma upp i varv så hinner jag knappt lyfta på näsan innan jag vill dra en till och då är det rätt gött med småttingar. självdiciplinen är inte på topp längre...
Citera
2014-07-10, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chewbits
Försöker hålla mig till 0,5g om dagen (fast blir kanske ofta närmre 1) för att slippa att det ska bli så jävla dyrt, men då är det ju endel jobbiga timmar inräknade varenda dag. Vill inte göra som andra och snora i mig monsterlinor bara för att det är "coolt" så min tolerans går helt åt helvete sen.

Jag tar typ alltid så små linor jag kan med i alla fall för jag vet att när jag väl börjar komma upp i varv så hinner jag knappt lyfta på näsan innan jag vill dra en till och då är det rätt gött med småttingar. självdiciplinen är inte på topp längre...
heh. lider lite av samma problem. En lösning är väl att ta 0.25 i dubbelt så starkt kaffe (än de vanliga man tar) för att få lite bättre kick, ska testas imorgon (har dragit i mig ett helt g idag).

Mycket av mitt problem är att jag är så jävla kass på att dosera "neee de ddär ser för lite ut" och så pillar man in några smulor extra men jag märker efteråt när jag ser på tjackpåsen (har som tur var 8g kvar 1g i varje påse vilket gör att jag har "nästan" bra koll på hur mycket jag tar).
Citera
2014-07-10, 23:57
Medlem
Citat:
Mycket av mitt problem är att jag är så jävla kass på att dosera "neee de ddär ser för lite ut" och så pillar man in några smulor extra men jag märker efteråt när jag ser på tjackpåsen (har som tur var 8g kvar 1g i varje påse vilket gör att jag har "nästan" bra koll på hur mycket jag tar).

Åh, vet exakt den känslan. Och sen sitter man som jag gjort ett tag nu, och har ingenting kvar, och går istället igenom vartenda korn man hällt upp den senaste veckan och tänker att om man bara hade låtit bli de där extrasmulorna varje gång så hade jag kunnat ta en jävel nu också. Den typen av abstinens kan få mig att minnas för stora linor som jag gjorde för flera månader sen, eller någon påse jag tappade förra sommaren ungefär. Härligt att man inte är patetisk i alla fall...
Citera
2014-07-11, 03:08
Medlem
Folk, något konstigt händer nu (eller jag tycket det är konstigt, fast det kanske är vanligt?).
Har fått 2 konstiga biverkningar. Ska försöka skriva kortfattad eftersom ni har förmodligen tröttnat på mig.

Biverkning 1: börjat typ överreagera på ljust ljus. Ibland "blixtrar det till", ibland starkare och ibland svagare, allt jag ser blir vitt förutom saken jag fokuserar på. Det beror förmodligen på TV:n, eftersom det brukar hända när bilden byts snabbt till en annan(ljusare bild), men skulle nog också reagera på samma sätt på andra hastiga ljuskällor. Desto större skillnad i ljus mellan bilderna på TV:n, desto mer blir vitt. Det kanske låter som något helt normalt när man är i mörker med TV på, men i vanliga fall reagerar jag mildare på ljus. Min teori är att eftersom mina ögon nu nästan inte reagerar på ljus blir allt ljusare pga konstant stora pupiller som tar upp mer ljus. Dock är pupillerna också stora i mörker normalt sett och dom hinner omöjligen byta storlek på ett par millisekunder. Så vet inte....

Biverkning 2: finns inte mycket att säga. En av mina tänder har blivit lite lite vajig och gör lite ont, det känns tydligt att den är lite lös. Hos alla tänder uppe på höger sida är roten/tandköttet ont. Får extrem muntorrhet, det bildas bokstavligen talat inget saliv. Har druckit hela tiden, tagit ett par klunkar varje 5-15min. Det verkade dock inte rädda mina tänder.
Kommer min tand bli bättre eller är det bara att säga hejdå till den?

Såklart kan ni inte veta exakt, men vad tror ni, eller någon tom varit med om samma?
Citera
2014-07-11, 17:00
Medlem
Jaggermeisters avatar
Tjack som luktar typ som "almonds". Är det ett tecken på att syntesen är från Benzaldehyde eller? Är det bra/dåligt? Är inte så insatt i Benzaldehyde
Citera
2014-07-11, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMetalist01
Folk, något konstigt händer nu (eller jag tycket det är konstigt, fast det kanske är vanligt?).
Har fått 2 konstiga biverkningar. Ska försöka skriva kortfattad eftersom ni har förmodligen tröttnat på mig.

Biverkning 1: börjat typ överreagera på ljust ljus. Ibland "blixtrar det till", ibland starkare och ibland svagare, allt jag ser blir vitt förutom saken jag fokuserar på. Det beror förmodligen på TV:n, eftersom det brukar hända när bilden byts snabbt till en annan(ljusare bild), men skulle nog också reagera på samma sätt på andra hastiga ljuskällor. Desto större skillnad i ljus mellan bilderna på TV:n, desto mer blir vitt. Det kanske låter som något helt normalt när man är i mörker med TV på, men i vanliga fall reagerar jag mildare på ljus. Min teori är att eftersom mina ögon nu nästan inte reagerar på ljus blir allt ljusare pga konstant stora pupiller som tar upp mer ljus. Dock är pupillerna också stora i mörker normalt sett och dom hinner omöjligen byta storlek på ett par millisekunder. Så vet inte....

Biverkning 2: finns inte mycket att säga. En av mina tänder har blivit lite lite vajig och gör lite ont, det känns tydligt att den är lite lös. Hos alla tänder uppe på höger sida är roten/tandköttet ont. Får extrem muntorrhet, det bildas bokstavligen talat inget saliv. Har druckit hela tiden, tagit ett par klunkar varje 5-15min. Det verkade dock inte rädda mina tänder.
Kommer min tand bli bättre eller är det bara att säga hejdå till den?

Såklart kan ni inte veta exakt, men vad tror ni, eller någon tom varit med om samma?

Bägge två är "vanliga" bieffekter utav tjack. Ökad ljuskänslighet är inget konstigt, och det är ingen nyhet att tänderna blir sämre heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in