Citat:
Ursprungligen postat av
Engenberg
Händer det när du tänder av och har sovit väldigt lite? händer det varje gång, även när du bara tar en lina?. Skulle inte säga det är normalt, men tjack vidgar dina ögon som andra stimulanter och låter extra ljus nå ditt öga, och det kanske kan ses som en vobbling effekt.
Bara gissar här, men är inget vanligt för mig vid använding eller avtänding. Händer det varje gång får du kolla upp det, eller så är det just det med pupilerna men du är extra känslig.
Detta har hänt en gång när jag tagit tjack (denna gång jag frågar om) men det har hänt en gång tidigare, dock minns jag inte om jag hade tagit något då. Tror jag varit nykter då men att jag varit vaken länge. Har för övrigt brytningsfel och en liten synnedsättning men borde inte skapa detta fenomen.
Att jag tagit mdma 3 dagar innan jag tog tjack och detta hände borde väl inte spela någon roll tänker jag. Jag vet att bieffekter på mdma kan vara balansrubbning, käkspänningar, muskelspänningar osv, vilket skulle kunna påverka. Men effekterna av mdma ska vara max 24h efter det dalat ut vad jag vet så 72h + tiden jag var tjackad (ca 15h) borde jag vara safe från påverkan av eventuella mdma-effekter.
Jag har en del symptom i nyktert tillstånd som tillsammans med detta kan tyda på något jag inte vill att det ska vara så om detta inte är något vanligt för tjack/meth/mdma eller dylikt så bör jag kolla upp det. Jag hoppas dock att andra som tagit tjack upplevt liknande så jag inte behöver oroa mig i onödan.