2018-03-30, 22:05
Medlem
FeedMyInfections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwiftykitty
Alltså enligt mig egen uppfattning så ska inte tjack lukta någonting, det ska vara vitt (har för mig det var produktionsfel ifall amfetaminet har annan färg än vitt. Man ska heller inte bli stissig och börja spänna käkarna.. då är det tecken på att det är baknat. Dem bästa amfetaminer jag tagit har kommit från darknet. Kommer aldrig att köpa tjack på gatan efter det. Och det bästa jag tagit har aldrig luktat så jätte skarpt och även smaken har varit mildare. Det svider till lite 7 näsan och i halsen när drippen väl kommer ner i svaljet, men uppfattade det inte som en illa smak. Mer en sur smak. Först köpte jag torkat - bästa jag någonsin tagigt. Nu denna gången köpte jag en himla massa klet, inte lika bra kvalite men ändå topnotch 👌

Låter ju i princip som mitt,blir till o testa de igen imorgon utan andra preparat i sig.

Att det ser lite skevt kan väl iofs ha med produktionen o göra.
Citera
2018-03-30, 22:12
Medlem
FeedMyInfections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwiftykitty
Har människor runt om mig som bryr sig om mig så dem hade inte tillåtit mig att ta några större doser av droger. Bara dem jag är van vid som jag vet kan hantera i sgörre mängder.. Benzo är rätt nytt för mig, använder det dock bara på comedown av tjack och när jag har grov ångest. Diggar inte att bänga på det.. man blir ju crazy.

Men en annan fråga, som du kanske inte vet 🙄 2cb och tjack? Tjack innan, under eller efter ruset? Tänkte ta någon lina om någon timme pch håller på till 6 kanske. Går det då bra att ta 2cb vid typ 9? Kanske ta en lina tjo under ruset för att hålla sig pigg? TIll comedownen blir det nog någon/några benny ikväll igen.

Aldrig testat, väldigt lite forskning om 2cb tydligen men efter grävande så hittade jag en del anteckningar om serotonerga effekter. Stod inte mycket mer än så dock, Personligen blandar jag inte tjack med något annat än benzo och skulle inte blanda med grejer som påverkar signalsubstansen serotonin.
Senast redigerad av FeedMyInfection 2018-03-30 kl. 22:14.
Citera
2018-03-30, 23:37
Medlem
Rasiermessers avatar
Lågdos amfetamin för studier (adderall substitut)

Hej,

eftersom Aderrall är svåråtkomligt i Sverige undrar jag om någon har erfarenhet av lågdos amfetamin för studier.

Stig Larsson har ju under många år som författare använt sig av detta för att skriva.

Hur stor dos tar man och vad är erfarenheterna?
Citera
2018-03-30, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasiermesser
Hej,

eftersom Aderrall är svåråtkomligt i Sverige undrar jag om någon har erfarenhet av lågdos amfetamin för studier.

Stig Larsson har ju under många år som författare använt sig av detta för att skriva.

Jag skulle säga att någon typ av concerta/ritalina (alltså add/adhd medicin) som är mindre euforisk, intensiv och beroendeframkallande men minst lika effektiv vid studier.
Ofta är dessa depå och varar längre också, eller Concerta iallafall.
Ber min vän med damp om dessa ibland när jag har deadline, har dock som regel att bara göra det om jag verkligen, verkligen inte orkar på egen hand. Två koppar kaffe och en belöning när det är klart funkar minst lika bra.

Dock så kan riktigt amfetamin ge en konstnärlig touch på det du gör som är svår att nå på fultjack, just saying.
Citera
2018-03-31, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasiermesser
Hej,

Köper du pulver blir det svårt att hålla sig på samma dos då alla inte har samma potens.
Sen så är det lätt hänt att du tar mer/oftare än du borde, tills allt skiter sig.

Skaffa metylfenidat eller dexamfetamin i tablettform istället så du kan hålla samma dos.
Senast redigerad av Etskimor 2018-03-31 kl. 03:27.
Citera
2018-03-31, 11:32
Medlem
Rasiermessers avatar
Tack för svaren!
Citera
2018-03-31, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeedMyInfection
Aldrig testat, väldigt lite forskning om 2cb tydligen men efter grävande så hittade jag en del anteckningar om serotonerga effekter. Stod inte mycket mer än så dock, Personligen blandar jag inte tjack med något annat än benzo och skulle inte blanda med grejer som påverkar signalsubstansen serotonin.

Drog två små linor tjack under ruset då jag ville bli lite piggare och jag tyckte det fick ner upplevelsen av 2cb:t en del & jag nyktrade till fortare än mina två vänner. Så njae, det gör jag inte om.
Citera
2018-03-31, 22:30
Medlem
Harbards avatar
Inte för detta hör hemma här men, tog en Microdosering utav ALD-52 och asså... blev nog fan mer speedad än vad jag blir av dåligt gatutjack.. Så sjukt var det, städade o snöade in mig. Mådde bra. Intressant att psykadelia ändå kan vara så centralstimulerande och totalt ångestfritt när man microdoserar. Nu tog jag 20ug ALD-52. Tripp är 100ug
Citera
2018-04-03, 02:54
Medlem
albinotomtens avatar
Fick aldrig svar på detta så frågar igen (editerat).

Citat:
Ursprungligen postat av albinotomten
För en timme sen började mina ögon helt plötsligt vobbla åt sidan och jag kunde inte stoppa det. Googlar fram något som heter nystagmus, men när jag rörde mig och tittade i spegeln osv försvann det. De kommer mest när jag försöker fokusera på något, så jag vet inte om det är ögonen eller min kropp som vibrerar. Riktigt skum känsla, och jobbig för det gungar även efter ett tag när jag blundar och det gör mig lite yr.

Min fråga är, är detta vanligt vid tjack (användning/avtändning)? Att synen skakar åt sidorna så mycket att man knappt kan läsa en text eller se något som inte gungar jävligt snabbt horisontellt?
Citera
2018-04-03, 03:29
Medlem
Citat:
Fick aldrig svar på detta så frågar igen (editerat).

Händer det när du tänder av och har sovit väldigt lite? händer det varje gång, även när du bara tar en lina?. Skulle inte säga det är normalt, men tjack vidgar dina ögon som andra stimulanter och låter extra ljus nå ditt öga, och det kanske kan ses som en vobbling effekt.

Bara gissar här, men är inget vanligt för mig vid använding eller avtänding. Händer det varje gång får du kolla upp det, eller så är det just det med pupilerna men du är extra känslig.
Citera
2018-04-03, 03:47
Medlem
albinotomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg
Händer det när du tänder av och har sovit väldigt lite? händer det varje gång, även när du bara tar en lina?. Skulle inte säga det är normalt, men tjack vidgar dina ögon som andra stimulanter och låter extra ljus nå ditt öga, och det kanske kan ses som en vobbling effekt.

Bara gissar här, men är inget vanligt för mig vid använding eller avtänding. Händer det varje gång får du kolla upp det, eller så är det just det med pupilerna men du är extra känslig.

Detta har hänt en gång när jag tagit tjack (denna gång jag frågar om) men det har hänt en gång tidigare, dock minns jag inte om jag hade tagit något då. Tror jag varit nykter då men att jag varit vaken länge. Har för övrigt brytningsfel och en liten synnedsättning men borde inte skapa detta fenomen.

Att jag tagit mdma 3 dagar innan jag tog tjack och detta hände borde väl inte spela någon roll tänker jag. Jag vet att bieffekter på mdma kan vara balansrubbning, käkspänningar, muskelspänningar osv, vilket skulle kunna påverka. Men effekterna av mdma ska vara max 24h efter det dalat ut vad jag vet så 72h + tiden jag var tjackad (ca 15h) borde jag vara safe från påverkan av eventuella mdma-effekter.

Jag har en del symptom i nyktert tillstånd som tillsammans med detta kan tyda på något jag inte vill att det ska vara så om detta inte är något vanligt för tjack/meth/mdma eller dylikt så bör jag kolla upp det. Jag hoppas dock att andra som tagit tjack upplevt liknande så jag inte behöver oroa mig i onödan.
Citera
2018-04-03, 03:53
Medlem
Citat:
Detta har hänt en gång när jag tagit tjack (denna gång jag frågar om) men det har hänt en gång tidigare, dock minns jag inte om jag hade tagit något då. Tror jag varit nykter då men att jag varit vaken länge. Har för övrigt brytningsfel och en liten synnedsättning men borde inte skapa detta fenomen.

Att jag tagit mdma 3 dagar innan jag tog tjack och detta hände borde väl inte spela någon roll tänker jag. Jag vet att bieffekter på mdma kan vara balansrubbning, käkspänningar, muskelspänningar osv, vilket skulle kunna påverka. Men effekterna av mdma ska vara max 24h efter det dalat ut vad jag vet så 72h + tiden jag var tjackad (ca 15h) borde jag vara safe från påverkan av eventuella mdma-effekter.

Jag har en del symptom i nyktert tillstånd som tillsammans med detta kan tyda på något jag inte vill att det ska vara så om detta inte är något vanligt för tjack/meth/mdma eller dylikt så bör jag kolla upp det. Jag hoppas dock att andra som tagit tjack upplevt liknande så jag inte behöver oroa mig i onödan.

Nej jag tror inte Mdma har betydelse här, annat än att din kropp och hjärna blev ännu tröttare och bidrog.

Tror du verkligen får kolla upp detta, speciellt om du fått antydningar på nykterkt tillstånd på något liknande. Från tjack och ingen sömn så ja man får sämre syn, men det är mer åt det blurriga hållet än att det skulle vobla, och man blir känsligare för ljus.

Kolla upp det hur som helst, kanske tjacker och ingen sömn bara drar fram något som i nyktert tillstånd skulle drabba dig själv senare. Ligg inte på problemet. Men vänta vad andra säger, jag har iaf aldrig fått balansrubbingar eller liknande på synfältet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in