2018-07-30, 00:02
Medlem
notmybusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Ja, det är det värsta. När man snöar in sig på nojjerna. När man ex tror att det är någon bakom dörren eller utanför fönstret och börjar lyssna/kolla. Sen snöar man in sig på det i flera timmar och som resultat har nojjer i flera timmar. Händer mig hela tiden..... Nått man kan göra åt?

Som sagt min är ju rätt light men hade en gång då det sneade ordentligt för mig och vissa saker jag såg ändrade form fram och tillbaka och när jag la mig i sängen var jag övertygad på att jag skulle dö om jag blundade.

Om du läste det jag skrev igen, framförallt sista stycket i det inlägget så kanske det funkar för dig. Jag fick en snilleblixt om det precis och skrev ner det så inget jag provat än så länge men kommer att göra när jag väl är inne på 30h vaken på tjack.

Sen tror jag mycket har att göra med självkontroll, hur man styr sitt amfetaminrus. Veta om sina begränsningar och hur man funkar på amfetamin.

För egen del så har jag tider på dygnet jag inte ska ta för att då kommer jag tex inte kunna sova när jag planerar att sova eller att jag enkelt innan dos äter någon mat och sen bestämmer tidpunkter vad jag ska äta, vilken tidpunkt och sen sätter jag för att vara säker ett larm när jag bör äta.

Som idag så har jag tagit lite i snoken igen efter jag sovit ca 5h inatt vilket inte är en bra grund så tog min sista lina för ca 1h och av erfarenhet vet jag att i vanliga fall med mer sömn blir dåsig och småtrött framåt 02 tiden och lägger mig i sängen..Kollar något långt youtubeklipp jag redan sett eller helt enkelt något som inte är fullt av energi som gör att jag snöar in på saker och blir pigg. Igår natt när jag la mig så satte jag igång stand-up med Betnér som varade 1,5h ungefär och det var lagom för mig att bli "uttråkad" och somna.

Lär känna dig själv så blir kanske ruset mer njutbart och nojjorna blir bara varningstecken om att du bör sova. Framförallt innan ruset ska du inte tänka tillbaka på dina nojjor sen förra gången du tog för då kommer ditt fokus bara vara på det och du kommer tillslut säkert leta efter synvillor.
Citera
2018-07-30, 00:22
Medlem
ChemicalGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notmybusiness
Som sagt min är ju rätt light men hade en gång då det sneade ordentligt för mig och vissa saker jag såg ändrade form fram och tillbaka och när jag la mig i sängen var jag övertygad på att jag skulle dö om jag blundade.

Om du läste det jag skrev igen, framförallt sista stycket i det inlägget så kanske det funkar för dig. Jag fick en snilleblixt om det precis och skrev ner det så inget jag provat än så länge men kommer att göra när jag väl är inne på 30h vaken på tjack.

Sen tror jag mycket har att göra med självkontroll, hur man styr sitt amfetaminrus. Veta om sina begränsningar och hur man funkar på amfetamin.

För egen del så har jag tider på dygnet jag inte ska ta för att då kommer jag tex inte kunna sova när jag planerar att sova eller att jag enkelt innan dos äter någon mat och sen bestämmer tidpunkter vad jag ska äta, vilken tidpunkt och sen sätter jag för att vara säker ett larm när jag bör äta.

Som idag så har jag tagit lite i snoken igen efter jag sovit ca 5h inatt vilket inte är en bra grund så tog min sista lina för ca 1h och av erfarenhet vet jag att i vanliga fall med mer sömn blir dåsig och småtrött framåt 02 tiden och lägger mig i sängen..Kollar något långt youtubeklipp jag redan sett eller helt enkelt något som inte är fullt av energi som gör att jag snöar in på saker och blir pigg. Igår natt när jag la mig så satte jag igång stand-up med Betnér som varade 1,5h ungefär och det var lagom för mig att bli "uttråkad" och somna.

Lär känna dig själv så blir kanske ruset mer njutbart och nojjorna blir bara varningstecken om att du bör sova. Framförallt innan ruset ska du inte tänka tillbaka på dina nojjor sen förra gången du tog för då kommer ditt fokus bara vara på det och du kommer tillslut säkert leta efter synvillor.
Känner mig ok, men bryr mig bara om ruset och skjussen IV.
Alltså, jag helgknarkar inte eller så, om jag tar så tar jag konstant i veckor, månader. Blir lätt 8-10 dagar ibland utan sömn, men det har ingen större betydelse för hallisarn för mig, lite lättare att få för sig något konstigt bara. Men sover när jag tar opiater.
Är inte rädd för nojjerna, skiter i dem, men de käkar upp min tid och nerverna. Problemet är inte nojjerna, utan att jag snöar in mig på dem.
Citera
2018-07-30, 00:52
Medlem
notmybusinesss avatar
Citat:
Känner mig ok, men bryr mig bara om ruset och skjussen IV.
Alltså, jag helgknarkar inte eller så, om jag tar så tar jag konstant i veckor, månader. Blir lätt 8-10 dagar ibland utan sömn, men det har ingen större betydelse för hallisarn för mig, lite lättare att få för sig något konstigt bara. Men sover när jag tar opiater.
Är inte rädd för nojjerna, skiter i dem, men de käkar upp min tid och nerverna. Problemet är inte nojjerna, utan att jag snöar in mig på dem.

När jag läste det du skrev så känns det som att amfetaminet inte är den roliga grejen som det var den allra första gången du tog det. Låter inte heller så hälsosamt hur dina rus ser ut, att du tar konstant i flera veckor eller måader och så många dagar utan sömn. Ärligt talat så känns det som att du borde lägga amfetaminet åt sidan.

Varför jag säger som jag gör kan vi ju enkelt jämföra med mig kanske som helgknarkar sen ett år tillbaka ungefär för jag skulle säga att jag inte så djupt inne i tjacket som du verka att vara. Jag gjorde debut på tjackscenen för ca 1 år sen och redan då satte jag min standard för drogen. Jag snortar/bombar bara och håller det till helger eller om jag har något ledigt uppehåll så kan jag nån gång om året även ta mitt i veckan men aldrig då jag har saker att göra mellan måndag & fredag. Satte också som grej att om jag någon gång får för mig att sätta en nål i armen för att få mitt rus då lägger jag av för där känns det som att det iallafall för mig går för långt. Jag har som max varit vaken lite över två dygn räknat i antal timmar sen har jag bara sagt till mig själv att jag måste sova för det är inte hälsosamt.

Jag är ändå grön på detta så hur mitt bruk utvecklas vet jag inte än men att jag ändå i ett år följt mina egna råd och beslut som jag sa innan min allra första lina i livet känns som ett tecken på ett mer hälsosamt bruk än hur du har det. Och nyktert tillstånd så är jag ändå full av nedtryckt ångest, deprimerad och har vanan att göra på ett sätt som fått för mig tills jag tröttnar.. Kan exempelvis köra stenhårt på en och samma maträtt i flera veckor innan jag tröttnar och byter och så håller det på.

Jag menar inget illa i mina ord utan tänker mer för ditt eget bästa. Som sagt den dagen jag sätter en nål i armen eller tar amfetamin endast för det är den rutinen jag har då ska jag lägga ner för då är inte drogen något härligt och mysigt som det är just nu för mig och då ska man inte ta något.

Tänk iallafall på vad jag skrev för det är med omtanke jag skrivit detta inlägg. Jag ber om ursäkt om de är osammanhängande någonstans eller stavfel, ögonen börja bli trötta nu som jag trodde enligt min plan jag nämnde tidigare.
Citera
2018-07-30, 03:50
Medlem
Phobiazis avatar
Vad rekommenderar ni för dos på RP? Har försökt mig på IV men lägger ned, jag är för rädd att göra fel eftersom jag bara har nätguider att gå på så RP är väl det näst bästa.

Tolerans i snoken är väl iaf 0.3-0.4, är det typ samma i brunsnoken då eller?

Ursäkta den speedade 4 på natten frågan...
Citera
2018-07-30, 04:03
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Vad rekommenderar ni för dos på RP? Har försökt mig på IV men lägger ned, jag är för rädd att göra fel eftersom jag bara har nätguider att gå på så RP är väl det näst bästa.

kör ett halvgram.
Citera
2018-07-30, 04:31
Bannlyst
Citat:
Ja, det är det värsta. När man snöar in sig på nojjerna. När man ex tror att det är någon bakom dörren eller utanför fönstret och börjar lyssna/kolla. Sen snöar man in sig på det i flera timmar och som resultat har nojjer i flera timmar. Händer mig hela tiden..... Nått man kan göra åt?
Det enda jag kan rekommendera dig är att äta mat - stor portion med kött, potatis/pasta/ris och grönsaker. Eller köp en pizza. Vad som helst egentligen bara det mättar.
Citera
2018-07-30, 04:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi

Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
kör ett halvgram.
Ja - ett halvt gram gör nog susen.
Citera
2018-07-30, 04:47
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
Det enda jag kan rekommendera dig är att äta mat - stor portion med kött, potatis/pasta/ris och grönsaker. Eller köp en pizza. Vad som helst egentligen bara det mättar.
en fin medium-rare köttbit är så jävla gött på dos. Pepparchips är också otroligt gott då.
Citera
2018-07-30, 09:04
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
Ja, du var utan tvekan påtänd. Första gången man tar en drog är effekten oväntad och amfetamin är klurigt i många fall. Jag tror detta är ett tydligt exempel på positiv valens med hög arousal. Jag misstänker att en undermedveten försvarsmekanism som skyddade ditt medvetande mot rusets extrema känslostorm. Jag återkommer med en djupare analys.

Ja på påverkad var jag definitivt, inget snack om saken.

Men, för mig som heeeelt grön, är det svårt att förvänta sig något när man ofta läser "DRA EN 0.2 SEN JÄVLAR HÅLLER DET I TIMMAR".

Jag stod där då, efter 0.2 och velade mellan att jaha ok, de andra vill kanske alltså inte ha mer skjuts än såhär i skallen. Som att ta en stark kaffe typ, fine.

Ska tilläggas att jag drog tot. 0.8 från ca 07:00 till 14:00 dagen efter, väldigt sparsam effekt. Och utav det lilla jag läst, den dosen på en oerfaren ska SLÅ!

Vi talar nu 2g på 24h..

Mår idag bättre än efter en vanlig alkoholhelg, så ATn lyser (lyckligtvis) med sin frånvaro
Citera
2018-07-30, 09:27
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Ja på påverkad var jag definitivt, inget snack om saken.

Men, för mig som heeeelt grön, är det svårt att förvänta sig något när man ofta läser "DRA EN 0.2 SEN JÄVLAR HÅLLER DET I TIMMAR".

Jag stod där då, efter 0.2 och velade mellan att jaha ok, de andra vill kanske alltså inte ha mer skjuts än såhär i skallen. Som att ta en stark kaffe typ, fine.

Ska tilläggas att jag drog tot. 0.8 från ca 07:00 till 14:00 dagen efter, väldigt sparsam effekt. Och utav det lilla jag läst, den dosen på en oerfaren ska SLÅ!

Vi talar nu 2g på 24h..

Mår idag bättre än efter en vanlig alkoholhelg, så ATn lyser (lyckligtvis) med sin frånvaro

Då säger jag att det med allra största sannolikhet var något skittjack du fått tag på, för så ska det inte vara baserat på det du beskrivit
Citera
2018-07-30, 09:31
Medlem
st33rs avatar
Första gången jag tog pulver var det som en dörr öppnades till en perfekt värld. Har väldigt svårt att identifiera mig med folk som inte ens är säkra på om de är påtända eller ej första gången dom tar.

Det kanske beror lite på personlighet? Är man en seg innåtvänd person med låga halter av serotonin och dopamin kanske tjacket gör större skillnad?
Citera
2018-07-30, 09:54
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Första gången jag tog pulver var det som en dörr öppnades till en perfekt värld. Har väldigt svårt att identifiera mig med folk som inte ens är säkra på om de är påtända eller ej första gången dom tar.

Det kanske beror lite på personlighet? Är man en seg innåtvänd person med låga halter av serotonin och dopamin kanske tjacket gör större skillnad?

Kan ju även vara stor skillnad på människor som har ADHD och tar tjack i jämförelse med folk som inte har det.

Men ja, att vara osäker på ifall man är påtänd får mig att verkligen ifrågasätta tjackets kvalité
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in