2026-04-11, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Snälla du, är du borderline? Försök ta ett djupt andetag och tänk på att det oftast inte är en god idé att svara så länge man är känslosam och upprörd.
FUNKAR INTE IDIOT

DRA ÅT HELVETE MED ERA DELULU TAKES

JAG TÄNKER SKRIVA SANNINGEN OCH DET FINNS INGENTING NI EFTERBLIVNA JÄVLA ÅSNOR KAN GÖRA ÅT SAKEN.
Citera
2026-04-11, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Jag har redan bemött det där i en annan tråd. Tomatkungen resonerade likadant.

Tankevurpa:
Det går inte riktigt att likställa "vanlighet" med "preferens". Att något är vanligare betyder att fler människor gör eller väljer något, men det innebär inte nödvändigtvis att det är deras första val eller att de har en preferens för något.

Det är olika saker.
Ok men då är det väl dags för dig att visa upp något underlag på att kvinnor väljer yngre män än de egentligen önskar?

Personligen tycker jag att det verkar rätt värdelöst med en mycket äldre man. Då ska man ta hand om honom när man äntligen kan sluta ta hand om barn. Och sen dör han och ingen partner tar hand om kvinnan när hon är gammal och behöver det.
Citera
2026-04-11, 11:40
Medlem
Citat:
Men förhelvete, att vara förälder innebär väl mer än att spruta?

Jag svarade på en fråga var männen är som vill befrukta kvinnorna.
Citera
2026-04-11, 11:42
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det ska ju tillsättas en utredning så vi får väl svar på om folk egentligen vill ha fler barn än de kan få vad det lider. Personligen tvivlar jag.

Ser vi på åldersrelaterade ansökningar av IVF, så ökar de ju ständigt. Så det ser ju ut som kvinnor trots ökad ålder vill ha barn och fler barn. Men intressant med utredningen, blir spännande att se hur den genomförs och vilka slutsatser man når.
Citera
2026-04-11, 11:43
Avstängd
Citat:
Ok men då är det väl dags för dig att visa upp något underlag på att kvinnor väljer yngre män än de egentligen önskar?

Bevisbördan ligger på dig. Jag bad om belägg för det du skrev och du skickade något som du menade på bevisar din poäng. Jag förklarade då skillnaden mellan preferens och att något är vanligare. Antingen diskuterar du och jag hur du har tänkt fel eller så tar du tillbaka det du skrev tills vidare. Svårare än så är det inte.

Vad väljer du?

Citat:
Personligen tycker jag att det verkar rätt värdelöst med en mycket äldre man. Då ska man ta hand om honom när man äntligen kan sluta ta hand om barn. Och sen dör han och ingen partner tar hand om kvinnan när hon är gammal och behöver det.

Du har tagit efter samma ovärdiga taktik som Tomatkungen. Du kör med en massa anekdoter för att försöka ge dina poänger tyngd.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-04-11 kl. 11:47.
Citera
2026-04-11, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Jag svarade på en fråga var männen är som vill befrukta kvinnorna.

Jo jag förstod det. Men de unga tjejerna/kvinnorna behöver en partner och bra pappa till sina barn. Vi diskuterar ju inte ligga här.
Citera
2026-04-11, 11:45
Avstängd
Citat:
Jo jag förstod det. Men de unga tjejerna/kvinnorna behöver en partner och bra pappa till sina barn. Vi diskuterar ju inte ligga här.

Men nu är inte alla män bra för vi lever inte i en oändligt god värld. Så vad behöver kvinna tänka på då? Att välja man med omsorg och kanske bli bättre på att välja bra män. Även kvinnor behöver ta ett större ansvar här ska tilläggas.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-04-11 kl. 11:47.
Citera
2026-04-11, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Undra på det, kvinnor idag är helt bortskämda av sina mammor och framförallt pappor.

De kan ju inte ens laga mat längre, på sin höjd tina en Findus färdgrätt i micron.

Hur ska dom klara av att föda och uppfostra barn, som vi alla sett är de är ju barn själva.

Ni vill bara sitta och filosofera på nätet med väninnorna, visa upp sig och kissen på OnlyFans, resten av tiden sitter de och klappar katten i flickrummet hos mamma eller på sitt Lssboende.
Enligt min x-man kan jag på min höjd koka te-vatten. Men jag har uppfostrat våra barn till ansvarsfulla personer i samhället.
Citera
2026-04-11, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Bevisbördan ligger på dig. Jag bad om belägg för det du skrev och jag förklarade då skillnaden på mellan preferens och att något är vanligare. Antingen diskuterar du och jag hur du har tänkt fel eller så tar du tillbaka det du skrev. Svårare än så är det inte.

Du har tagit efter samma ovärdiga taktik som Tomatkungen. Du kör med en massa anekdoter för att försöka ge dina poänger tyngd.
Ska jag förklara varför kvinnor väljer andra män än de de egentligen vill ha när det är du och inte jag som påstår det? Vilket märkligt resonemang.

Det är inte anektotiskt att äldre blir gamla och skröpliga tidigare än yngre. Det är ett biologiskt faktum.
Citera
2026-04-11, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xerati6565
Det är inget man väljer utan något man förväntas göra
Ja, så är det. Men det går faktiskt alldeles utmärkt att bortse från. En meteorit kommer inte automatiskt slå ner i en kvinnas huvud vare sig hon väljer att göra det som förväntas av henne eller ej.
Citera
2026-04-11, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/utredning-kopplar-okunskap-till-laga-fodelsetal-behover-tanka-tidigare

Jag trodde alla visste att gamlingar inte kan få barn? Vad beror denna okunskap på?

I största allmänhet, är de flesta relativt omedvetna och obildade kring hur biologin egentligen fungerar. Jag förstår inte, att det kan komma som en överraskning. På samma sätt som folk inte uppdaterar sig själva kring andra ganska allmänna ämnen, så uteblir uppdateringen helt när ämnet blir bara aningen djupare.

Även riskerna ökar avsevärt, i högre ålder. Att det har blivit så tror jag beror på att förutsättningarna har ändrats fundamentalt. Det finns inte boende bland annat för att skapa familjer längre exempelvis. Dessutom ska man ha en stabil arbetssituation och det kräver långa utbildningar på universitetet och många gånger flera titlar. Det är svårt att bo i en etta i hökarängen och jobba skift till 23 i en livsmedelsbutik eller liknande.
Citera
2026-04-11, 11:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Mycket kloka ord Jenny9!

Ge kvinnor medborgarlön när de gått ur gymnasiet och upp till de är 30. Så kan de skaffa barn mellan 20-30, som är de allra bästa åren för graviditet och förlossning och de är dessutom högfertila mellan 20-25. De kan ju rentav plugga på deltid i väntan på att träffa rätt man att skaffa barn med.

Tack Kungen!

Sant. Jag förvånas alltid över att hela den ekonomiska biten oftast utesluts ur de här diskussionerna. Kvinnor har varnat varandra för att bli ekonomiskt beroende av en man i flera årtionden nu och så vill politiker med flera att kvinnor redan i ung ålder ska göra sig ekonomiskt beroende av en man. Ingen bra start på vuxenlivet kan jag garantera.
Senast redigerad av Jenny9 2026-04-11 kl. 12:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in