2026-04-11, 11:27
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
FRIHET KOMMER MED ANSVAR VILL NI HA FRIHET MÅSTE NI BETE ER OCH SLUTA BELASTA VÅR VÄLFÄRD JÄVLA ÅSNA

Kvinnor blir stressade av att dom tvingas att bli utan inkomst och tillslut hemlösa om dom inte stångas med män på mäns hemmaplan (arbetsplatser). På vilket sätt menar du här att kvinnor inte beter sig? Menar du att deras stress är självförvållad?

Sen undrar jag VARFÖR DU SKRIKER DIN LILLA HORUNGE?
Citera
2026-04-11, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Så kvinnor har en preferens för jämnåriga män? Belägg detta gärna.
SCB säger att 2,5 års åldersskillnad är vanligast https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2022/varierande-aldersskillnader-bland-svenska-hjartan/
Citera
2026-04-11, 11:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Skulle säga att det där inte stämmer. Män vill ha barn även i 20 årsåldern men är begränsade av pengar och etablering på arbetsmarknaden. Just därför män studerar och fokuserar på karriär. De har liksom inget annat val för att lyckas träffa en bra kvinna och försörja en familj. Kvinnor väljer aktivt att prioritera karriär, resa , festande före familj.

Min erfarenhet av de kvinnor som redan vid 19,20 hade som högsta livsmål att skaffa barn är att de lyckats innan fyllda 30. För män ser det annorlunda ut.

Har aldrig någonsin träffat en 20-årig man som vill ha ungar. I den åldern vill man flytta hemifrån, tjäna pengar, festa, knulla, backpacka i Asien, köra bil, härja osv.

Nu för tiden är 35-årsåldern en lämplig ålder för att skaffa barn. Då har de flesta lekt av sig, skaffat en vuxenlägehet, stabilt jobb osv.
Citera
2026-04-11, 11:31
Avslutad
Citat:
Skulle säga att det där inte stämmer. Män vill ha barn även i 20 årsåldern men är begränsade av pengar och etablering på arbetsmarknaden. Just därför män studerar och fokuserar på karriär. De har liksom inget annat val för att lyckas träffa en bra kvinna och försörja en familj. Kvinnor väljer aktivt att prioritera karriär, resa , festande före familj.

Min erfarenhet av de kvinnor som redan vid 19,20 hade som högsta livsmål att skaffa barn är att de lyckats innan fyllda 30. För män ser det annorlunda ut.

De flesta killar i 20 års åldern väljer också aktivt att plugga, resa, festa och annat framför att skaffa familj.

Låt oss nu inte skuldbelägga tjejer i 20 års åldern för att de inte vill börja föda ungar och tyngas av mega-ansvaret för barnen framför att njuta av att vara unga och fria. Speciellt inte idag då det hade kastat dem rakt in i ett ekonomiskt beroende och en väldigt sårbar situation.
Citera
2026-04-11, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Fast, det där stämmer ju delvis. Barnlösheten har ju ökat över tid, särskilt bland vissa grupper, men det är även förändringen i fertilitet som oftast kommer från att de som redan är föräldrar får färre barn än tidigare generationer. Den viktiga faktor är att första barnet skjuts upp i ålder, vilket minskar sannolikheten att hinna få fler barn. Vilket artikeln i Ts påvisar, det är inte ett val, utan fertiliteten som avgör.

https://www.oecd.org/en/publications/2024/06/society-at-a-glance-2024_08001b73/full-report/fertility_748a5055.html
Det ska ju tillsättas en utredning så vi får väl svar på om folk egentligen vill ha fler barn än de kan få vad det lider. Personligen tvivlar jag.
Citera
2026-04-11, 11:32
Medlem
Märkligt att beskriva problemet som dåliga bostadsförhållanden, inte ovanligt på 1800-talet att man fick 8-10 ungar och 2 kanske överlevde. Man bodde trångt och jävligt, dåligt med mediciner osv.

Där pratar vi om dåliga förhållanden, dagens samhälle är en dröm i jämförelse.

Under Covid ökade barnfödandet markant då familjer jobbade hemifrån och knullade på arbetstid.

När kvinnor blir "hemmafruar" så spenderar man tiden att knulla mer. Detta kan man se över hela världen i länder där kvinnor sköter hemmet och mannen arbetar.
Citera
2026-04-11, 11:33
Medlem
Citat:

Så då är det männen som är bromsklossarna gällande barnafödande?
Citera
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
Du är en riktig idiot. Män biter ihop och sjukskriver sig inte för minsta lilla trams. Av alla sjukskrivningar så är det kanske 0,2% av kvinnorna som verkligen är sjuka.

Vet en granne som verkar leva helt normalt liv och är sjukskriven på livstid. Hon cyklar, tränar, verkar må bra psykiskt och lever som vanligt. Men sjukskriven ska hon vara och utnyttja till varje pris.
Ni kärringar ska ha stryk för de vidriga och äckliga fittor ni är.

Såja lilla du. Glöm nu inte att tänka på din karma när du ljuger sådär så att tungan blir svart. Ditt överbelastade negativa karmakonto kommer bita dig i baken snarare än du tror.

Men för att återgå: Om jag skulle gissa, så skulle jag nog tro att män är dom som oftare manipulerar till sig sjukskrivningar fast dom inte är sjuka. Män har högre nivåer av anti-sociala personlighetsdrag.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
SCB säger att 2,5 års åldersskillnad är vanligast https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2022/varierande-aldersskillnader-bland-svenska-hjartan/

Jag har redan bemött det där i en annan tråd. Tomatkungen resonerade likadant.

Tankevurpa:
Det går inte riktigt att likställa "vanlighet" med "preferens". Att något är vanligare betyder att fler människor gör eller väljer något, men det innebär inte nödvändigtvis att det är deras första val eller att de har en preferens för något.

Det är olika saker.
Citera
2026-04-11, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Tejer under 18 är inte barn biologiskt utan de är juridiskt minderåriga. En 7-åring är ett barn, en 17-åring är det inte.

Jag är inte emot att kvinnor jobbar. Men min bild är att det tvingats fram normer och kultur som går ut på att kvinnor inte bara ska jobba, utan helt främja sig ifrån män och istället satsa på långa utbildningar och s.k. "karriärer". I samma normförändring har det ingått att måla upp unga kvinnor som småbarn, demonisera all manlig heterosexualitet där normal attraktion benämns som "sexualiserande" eller "objektifierande". Normal maskulinitet har ansetts "problematisk" eller "toxisk", och istället har feminina, trans och hbtq-män lyfts fram som någonting positivt. Kärnfamiljen har utmålats som en fälla och som något förlegat. Att mörklägga det faktum att fertiliteten sjunker för kvinnor redan från 25, ingår i det ideologiskt styrda narrativet.

Du ingår själv i detta narrativ, då du konsekvent vägrar yppa sann biologisk fakta som motsäger ditt narrativ.

Bästa åldern för graviditet och förlossning är mellan 20-30. Detta vet du att jag har skrivit mängder med gånger. Så vad håller du ens på med?

Kvinnor mellan 20-30 vill dock ha jämnåriga män. Och det är långt ifrån alla jämnåriga män som är sugna på att skaffa fast fru och barn. Så ser det ut. Uppmuntra unga män mellan 20-30 att satsa på den första unga kvinna som vill ligga med dem och som de själva vill ligga med. Satsa seriöst på henne, så ska du se att barnafödandet kommer öka.

Men om unga män mellan 20-30 bara vill "knulla lite" eller vara i halvseriösa relationer. Då blir det inga barn gjorda!

Och jo: 17 åringar är barn. Både juridiskt och biologiskt. En 17-årig tjej är varken färdigutvecklad i sina repruduktiva organ eller i sin hjärna.

Det normala är att heterosexuella män vill sätta på vackra vuxna kvinnor. Dvs. Från cirka 20 och uppåt.

Det är inte normal manlig sexualitet att vilja sätta på barn i sin pubertetsutveckling. Det är en parafil störning: hebifili.
Citera
2026-04-11, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruitCombo
Det är ju mest kvinnor själva som står i media och berättar hur alla kvinnor kan bli astronauter och forskare. Det förekommer knappt att kvinnor i västvärlden står i media och säger att det är bra att satsa på att hitta en man som kan försörja dem så de kan skaffa barn.

Det är på grund av att det är en väldigt sårbar situation att vara ekonomiskt beroende av en annan människa. Detta har kvinnor varnat varandra för de senaste 100 årtiondena.
Citera
2026-04-11, 11:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Du har rätt. Men män hade nog inte kunnat åstadkommit dessa saker om dom inte hade fått fitta. Män är som små hjälplösa hundvalpar om dom inte får stilla sitt psyke med fitta ibland under livets gång.

Jag köper inte era resonemang, och könskriget är bland det blindaste och mest högmodiga jag kan föreställa mig, men du fångade mitt intresse - vad åstadkommer kvinnan genom att låta mannen ha samlag med henne? Inte vad mannen kan åstadkomma pga av det, utan vad kvinnan åstadkommer.
Är det vad kvinnan är villig att utsätta sig för menar du? En klassiker i detta i så fall, det är ju i princip omöjligt för en man att föreställa sig vad samlag är för en kvinna (och faktiskt också tvärtom). Och numera tycker jag det verkar som att det även gäller en stor del av kvinnorna. Det kanske blir så när man inte får gehör…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in