2026-04-11, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Vem har sagt att det är viktigt för mig personligen? Jag konstaterar bara vartåt det barkar. Men jag förstår att ni som tillhör den egocentriska delen av befolkningen måste ha egenintresse i något för att kunna bry er, och därmed inte kan relatera.

Trend? 1,43 är lägst någonsin sen mätningarna började på 1700-talet.

Klimatförändringarna råder det delade meningar om. Mycket propaganda som är svår att ta på allvar. De problem som eventuellt finns kommer såklart lösas mha tekniska innovationer och annat långt innan någon betydande skada är skedd.

Vad som dock är ett faktum om nuvarande trend fortsätter är att Sverige så småningom kommer få en muslimsk majoritet. Att den svenska befolkningen blir allt mindre, osv. Men det kommer säkert bli trevligt för dina barnbarns barnbarn att få uppleva en annan kultur än den trista svenska.

Om du inte hade brytt dig, så hade du inte ens varit intresserad av att påpeka detta.
Citera
2026-04-11, 13:25
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
du fångade mitt intresse - vad åstadkommer kvinnan genom att låta mannen ha samlag med henne? Inte vad mannen kan åstadkomma pga av det, utan vad kvinnan åstadkommer.

Förutom dom uppenbara sakerna (typ att det är skönt för kvinnan med sex och att hon kanske älskar mannen och vill vara intim etc), så får man som kvinna en viss makt då det går att styra och påverka män genom sex eller insinuera att han ska få sex.
Citera
2026-04-11, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Bara för att man konstaterar att män är ointresserade av att bilda familj och skaffa barn är man inte manshatare och feminist.

Att en majoritet av män i 20års åldern skulle sitta och hungra efter familjeliv är ju bara struntprat. På sin höjd är de intresserade av att ha en extramamma som de kan ha sex med.

Okej då, du är inte feminist och manshatare enligt dig själv. Du bara råkar generalisera negativt om hälften av jordens befolkning. Tjenare...
Citera
2026-04-11, 13:27
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Det kan du tacka feminism för.

Du menar jämställdheten?
Citera
2026-04-11, 13:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Förutom dom uppenbara sakerna (typ att det är skönt för kvinnan med sex och att hon kanske älskar mannen och vill vara intim etc), så får man som kvinna en viss makt då det går att styra och påverka män genom sex eller insinuera att han ska få sex.

Jo såklart, men det var inte svaret på min fråga.
Citera
2026-04-11, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Okej då, du är inte feminist och manshatare enligt dig själv. Du bara råkar generalisera negativt om hälften av jordens befolkning. Tjenare...

Nej då, bara svenska män. Ni är knappast hälften av jordens befolkning.
Citera
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Du säger att kvinnor inte villa ha barn.

Enligt utredningen som finns länkad i TS så står:
”Majoriteten vuxna vill ha två eller fler barn”.

Det måste finnas någon att vilja ha barn med också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ganska lätt att se sånt. Ta en kille som inte verkar så populär så minskar risken för detta markant. Annars får hon väl vänta med sex till äktenskapet då. Så man löste det förr.

Inte direkt jättesvårt att komma runt detta problem som du målar upp.

Om hon ligger med en kille som "inte är så populär", kommer han tro att han har chans på även andra kvinnor. Och vilja prova att "sprida sin säd". Dvs.: dålig taktik. Dessutom har hon ju inte valt honom av intresse, utan utifrån en dålig taktik.

Så bättre att mediokra Stina 19 år, väljer mediokra Petter, 22 år. Som hon ju faktiskt är riktigt attraherad av och intresserad av. Och att Petter har fått höra från sina äldre släktingar "satsa på den unga kvinna som visar dig intresse och som du är intresserad av!". Så ska du se att det blir parbildande och barnalstrande av!
Citera
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Jo såklart, men det var inte svaret på min fråga.

Nehe då har jag inte förstått din fråga? Kan du förklara?
Citera
2026-04-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vi älskar varandra och är tända på varandra. Då vill man ha sex med varandra. Även vaginalsex. Det är fysiskt skönt, stressreducerande, kittar ihop oss som par. Och när vi hånglar eller bara har en flirtig erotisk stämning mellan oss när vi sitter och pratar över en kopp the´(och kidsen sover), så blir vi i regel sugna och varför ska vi då låta bli att ha sex med varandra?

Nu finns det p-medel och då är det bra att kunna använda detta för att undvika graviditet som riskerar att leda till missfall (oerhört stor risk i vår höga ålder) med allt vad detta innebär i fysisk och psykisk påfrestning. Och ekonomisk påfrestning på samhällsnivå i form av garanterad sjukskrivning pga. just den fysiska och psykiska påfrestningen av missfall hos den av oss som är kvinna. P-medel förebygger sådana risker, eftersom risken då är mycket låg att det blir graviditet.

Eller tänk om det skulle bli en graviditet som håller hela vägen. Det är en stor påfrestning på en kvinnas kropp och hälsa att vara gravid och föda barn vid närmre 50 års ålder! Högriskgraviditet! Och stor risk också för avkomman!

Så återigen: varför ska vi undvika sex, för att undvika dessa risker. När det finns p-medel som gör att vi kan njuta sexuellt av varandra, med minimal risk för högriskgravidtet?

Vi är inte mellan 20-30 och vill undvika frisk graviditet.

Ni får väl jobba på er självkontroll då helt enkelt.

Jag menar, det finns många män som också tycker det är skönt, stressreducerande osv men som endast kan få det genom att köpa sexuella tjänster. Dessa förväntas och tvingas utöva självkontroll. Så att något är skönt är uppenbarligen inte ett giltigt argument för att det ska vara tillåtet. Drabbar det samhället negativt, vilket man kan argumentera för att preventivmedel också gör, så går det före, uppenbarligen.
Citera
2026-04-11, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej då, bara svenska män. Ni är knappast hälften av jordens befolkning.

Svenska mäns försörjningsgrad ligger högt globalt sett.
Citera
2026-04-11, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja jättemånga män kan tänka sig att bli pappor men hur många av dem i 20 års åldern förstår vilket stort ansvar det är och vad som krävs av dem på hemmafronten?

Det finns massor av kvinnor världen över som får barn närmre 40. Förstår inte din fråga riktigt.

Jag tror de flesta män innebär vilket ansvar det är att bli far. Och vad som krävs för det.

Jag tror att många kvinnor tänker att om vissa kan få det över 40 så är det ingen brådska för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in