Citat:
Ursprungligen postat av milofo
10% leder inte till fällande dom. Lär dig skilja på äpplen och päron kvinna.
Nej, 10% av alla anmälningar som görs
är falska anmälningar -- det är många många fler som aldrig går till åtal ändå av olika skäl.
Det skulle du veta om du själv läste alla de där länkarna.
Citat:
Att båda du och jag har erfarenhet av falska våldtäktsanmälningar och att du mot bakgrund av det väljer selektiv information för att styrka att det är ett mindre problem än det faktiskt är, i en tråd som formligen travar statistik om felanmälningar, ser inte jag som hysteriskt från min sida iaf. Att det skulle vara rationellt från din sida är däremot verkligen något för genusvetarna att sätta tänderna i.
Vet du hur många våldtäktsanmälningar som görs på ett år? Hur många anmälningar om sexuella övergrepp som görs?
Jag vill definitivt inte kalla 10% för ett litet eller ett marginellt problem.
Däremot är nog skillnaden på dig och mig att jag väljer att ta del av den faktiska kartläggning som finns på området, och inte enbart av den propaganda som läggs ut. Jag vill ha saklig information.
Att svälja propaganda okritiskt uppfattar jag som ett irrationellt och hysteriskt beteende.
Citat:
En man skulle tveklöst uppleva en försämrad rättssäkerhet om han ställdes inför åtal med dig som domare och utan att veta om det så understryker bara din kvinnliga hjärna precis alla farhågor och fördomar som finns om det här. Du arbetar ideologiskt. Du tänker pk. Du agerar på känslor. Du sätter ner klackarna i golvet, håller för öronen, gallskriker och vägrar att lyssna på förnuft...
Återigen så drar du en massa slutsatser utan att veta någonting om mig som person, hur jag arbetar, eller i vilket syfte jag driver olika frågor eller ärenden. Det säger faktiskt mer om dig än om mig.
Citat:
Eftersom jag är manchauvinist förväntar jag mig inte att du ska inse detta och du bevisar mig rätt. Det som verkligen skulle CHOCKERA mig och vända min chauvinistiska världsbild helt på ända, skulle vara om du insåg att du hade fel. Men detta kommer aldrig hända. Du är precis så oansvarig, oberäknelig och irrationell som bara en kvinna kan vara.
Eftersom jag inte ens vet vem du är så hyser jag naturligtvis inget större intresse i att försöka göra något bestående intryck på dig -- för mitt vidkommande är du välkommen att tycka och tro precis vad du vill.
Jag skulle dock om jag vore du fundera över hur jag själv uttrycker mig, och hur rationell jag kan komma att uppfattas av dem som läser mina slutsatser om andra.