2010-03-21, 19:19
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag förstår inte din poäng här faktiskt. Menar du att hon oplomberat skulle slå bort anklagelserna utan att ens fundera på det dottern sade bara för att det handlade om hennes make?

Jag menar att det är ganska sjukt att ens tänka den tanken, ja. Hon säger att hon "inte fick det att gå ihop"... och dessutom... så hade hon ju själv blivit anklagad.

Hur våldtäktsmatematiken hade summerats ihop om hon inte själv blivit anklagad vågar jag knappt tänka på.

Citat:
För mig är det självklart att man tar sig en funderare på vad som kan vara sant i det som sägs och utifrån det kan undanröja misstankarna -- det låter som en klok mamma som faktiskt gjort en aktiv bedömning av läget, vilket jag tycker är det minsta man kan begära när man hamnar i den situationen.

Är man en man så begriper man dock bättre. ALLA kvinnor har en våldtäktshistoria. Det är ofelbart. Tid + kvinna = krystad våldtäktshistoria.
Citera
2010-03-21, 19:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Jag menar att det är ganska sjukt att ens tänka den tanken, ja. Hon säger att hon "inte fick det att gå ihop"... och dessutom... så hade hon ju själv blivit anklagad.

Hur våldtäktsmatematiken hade summerats ihop om hon inte själv blivit anklagad vågar jag knappt tänka på.
Jag tror hon hade kommit till samma slutsats - däremot anser jag det självklart att man gör ett objektivt överslag när man hör sådana anklagelser och inte går på ren känsla.

Citat:
Är man en man så begriper man dock bättre. ALLA kvinnor har en våldtäktshistoria. Det är ofelbart. Tid + kvinna = krystad våldtäktshistoria.
Du har en konstig syn på kvinnor - det är din förlust, och jag kan bara beklaga den.
Citera
2010-03-21, 19:32
Medlem
milofos avatar
Citat:
Jag tror hon hade kommit till samma slutsats - däremot anser jag det självklart att man gör ett objektivt överslag när man hör sådana anklagelser och inte går på ren känsla.

Hon hade inte kommit till samma slutsats. Läser du vad hon säger så är slutsatsen ett addendum.

Citat:
Du har en konstig syn på kvinnor - det är din förlust, och jag kan bara beklaga den.

Varför drar alltid alla kvinnor till med just den? "Beklaga"? Vadå beklaga? Jag beklagar att du är kvinna och jag skulle inte vilja byta. Din tankevärld är uteslutande uppbyggd kring sensoriska förnimmelser, du har stora svårigheter till abstrakt tänkande och du kan inte dra rationella slutsatser av den information du tar in. DET är beklagligt. Du kan inte beklaga en man kvinna.

Här är förresten mitt egna möte med våldtäktens fula ansikte. Om någon från min gamla hemstad läser tråden vet dom exakt vilket fall det handlar om:

https://www.flashback.org/sp22048293
Citera
2010-03-21, 20:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hon hade inte kommit till samma slutsats. Läser du vad hon säger så är slutsatsen ett addendum.
Jag har läst vad hon säger, men kommer inte till samma slutsats som dig. Vi får helt enkelt vara oeniga i det, eftersom vi aldrig lär få veta hur ett alternativt förlopp hade utvecklat sig.

Citat:
Varför drar alltid alla kvinnor till med just den? "Beklaga"? Vadå beklaga? Jag beklagar att du är kvinna och jag skulle inte vilja byta. Din tankevärld är uteslutande uppbyggd kring sensoriska förnimmelser, du har stora svårigheter till abstrakt tänkande och du kan inte dra rationella slutsatser av den information du tar in. DET är beklagligt. Du kan inte beklaga en man kvinna.
Du drar väldiga slutsatser om mig utan att känna mig - det står dig fritt att göra det, jag tror återigen att det är du som förlorar mest på att göra sådana förhastade bedömningar av andra människor, och inte människorna som drabbas av dem - eftersom det är du som förnekar dig själv att lära känna något annat, så återigen - din förlust.

Jo, jag kan beklaga och har du den inställning som du ger uttryck för här IRL så beklagar jag dig, så mycket mer kan jag inte göra.

Citat:
Här är förresten mitt egna möte med våldtäktens fula ansikte. Om någon från min gamla hemstad läser tråden vet dom exakt vilket fall det handlar om:

https://www.flashback.org/sp22048293
Att det finns tjejer som rider på våldtäktsbegreppet har jag inte förnekat, återigen så är runt 10% av anmälningarna falska - och det är 10% för många. Det innebär att de utgör ett problem som behöver adresseras -- men det innebär inte att alla våldtäktsanmälningar eller alla berättelser om våldtäkt gömmer ett falskt påstående.
Och det innebär definitivt inte att alla tjejer går runt och låtsas att de blivit våldtagna i en eller annan form.
Citera
2010-03-21, 21:21
Medlem
milofos avatar
Citat:
Jag har läst vad hon säger, men kommer inte till samma slutsats som dig. Vi får helt enkelt vara oeniga i det, eftersom vi aldrig lär få veta hur ett alternativt förlopp hade utvecklat sig.

Vi kan ganska säkert säga att mannen hade fått stora problem.

Citat:
Ursprungligen postat av micro123
Du drar väldiga slutsatser om mig utan att känna mig - det står dig fritt att göra det, jag tror återigen att det är du som förlorar mest på att göra sådana förhastade bedömningar av andra människor, och inte människorna som drabbas av dem - eftersom det är du som förnekar dig själv att lära känna något annat, så återigen - din förlust.

Jo, jag kan beklaga och har du den inställning som du ger uttryck för här IRL så beklagar jag dig, så mycket mer kan jag inte göra.

Wow. Du lyckas spela martyr, slänga ur dig en plattityd, prutta ur dig malplacerad skuldbeläggning, psykologisera och avsluta med ett par vädjande hundögon i ett och samma stycke.

Kvinnor, kvinnor...

Citat:
Ursprungligen postat av micro123
Att det finns tjejer som rider på våldtäktsbegreppet har jag inte förnekat, återigen så är runt 10% av anmälningarna falska - och det är 10% för många. Det innebär att de utgör ett problem som behöver adresseras -- men det innebär inte att alla våldtäktsanmälningar eller alla berättelser om våldtäkt gömmer ett falskt påstående.
Och det innebär definitivt inte att alla tjejer går runt och låtsas att de blivit våldtagna i en eller annan form.

Jag har hört att det är vanligare än man tror:

https://www.flashback.org/sp22060328
Citera
2010-03-21, 21:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vi kan ganska säkert säga att mannen hade fått stora problem.
Han fick väl stora problem oavsett fruns inställning eftersom han initialt dömdes för brottet.

Citat:
Wow. Du lyckas spela martyr, slänga ur dig en plattityd, prutta ur dig malplacerad skuldbeläggning, psykologisera och avsluta med ett par vädjande hundögon i ett och samma stycke.

Kvinnor, kvinnor...
Som sagt .... du har din tolkning av världen

Citat:
Jag har hört att det är vanligare än man tror:

https://www.flashback.org/sp22060328
Absolut - det är ca 10% av fallen som är falska, det har jag inte hymlat med. Jag tycker att även om man varit drabbad i ett avseende så måste man kunna förhålla sig det på ett objektivt sätt och utgå från de fakta som finns kring fenomenet -- att överdriva eller reagera hysteriskt hjälper ingen och för inget framåt. Att sakligt sätta sig in i vad som hänt, varför och utifrån det försöka arbeta för att det inte skall hända andra är mitt sätt att agera på.

Bästa sättet att kunna urskilja falska anmälningar är dessutom att kunna känna igen, identifiera de sanna - för då kan man ställa frågor till de tveksamma och utifrån det finna de falska. Men det är en process som jag inte tänker gå in på här.
Citera
2010-03-21, 22:21
Medlem
milofos avatar
Citat:
Absolut - det är ca 10% av fallen som är falska, det har jag inte hymlat med. Jag tycker att även om man varit drabbad i ett avseende så måste man kunna förhålla sig det på ett objektivt sätt och utgå från de fakta som finns kring fenomenet -- att överdriva eller reagera hysteriskt hjälper ingen och för inget framåt. Att sakligt sätta sig in i vad som hänt, varför och utifrån det försöka arbeta för att det inte skall hända andra är mitt sätt att agera på.

Bästa sättet att kunna urskilja falska anmälningar är dessutom att kunna känna igen, identifiera de sanna - för då kan man ställa frågor till de tveksamma och utifrån det finna de falska. Men det är en process som jag inte tänker gå in på här.

10% leder inte till fällande dom. Lär dig skilja på äpplen och päron kvinna.

Att båda du och jag har erfarenhet av falska våldtäktsanmälningar och att du mot bakgrund av det väljer selektiv information för att styrka att det är ett mindre problem än det faktiskt är, i en tråd som formligen travar statistik om felanmälningar, ser inte jag som hysteriskt från min sida iaf. Att det skulle vara rationellt från din sida är däremot verkligen något för genusvetarna att sätta tänderna i.

En man skulle tveklöst uppleva en försämrad rättssäkerhet om han ställdes inför åtal med dig som domare och utan att veta om det så understryker bara din kvinnliga hjärna precis alla farhågor och fördomar som finns om det här. Du arbetar ideologiskt. Du tänker pk. Du agerar på känslor. Du sätter ner klackarna i golvet, håller för öronen, gallskriker och vägrar att lyssna på förnuft...

Eftersom jag är manchauvinist förväntar jag mig inte att du ska inse detta och du bevisar mig rätt. Det som verkligen skulle CHOCKERA mig och vända min chauvinistiska världsbild helt på ända, skulle vara om du insåg att du hade fel. Men detta kommer aldrig hända. Du är precis så oansvarig, oberäknelig och irrationell som bara en kvinna kan vara.
Citera
2010-03-21, 23:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
10% leder inte till fällande dom. Lär dig skilja på äpplen och päron kvinna.
Nej, 10% av alla anmälningar som görs är falska anmälningar -- det är många många fler som aldrig går till åtal ändå av olika skäl.
Det skulle du veta om du själv läste alla de där länkarna.

Citat:
Att båda du och jag har erfarenhet av falska våldtäktsanmälningar och att du mot bakgrund av det väljer selektiv information för att styrka att det är ett mindre problem än det faktiskt är, i en tråd som formligen travar statistik om felanmälningar, ser inte jag som hysteriskt från min sida iaf. Att det skulle vara rationellt från din sida är däremot verkligen något för genusvetarna att sätta tänderna i.
Vet du hur många våldtäktsanmälningar som görs på ett år? Hur många anmälningar om sexuella övergrepp som görs?

Jag vill definitivt inte kalla 10% för ett litet eller ett marginellt problem.
Däremot är nog skillnaden på dig och mig att jag väljer att ta del av den faktiska kartläggning som finns på området, och inte enbart av den propaganda som läggs ut. Jag vill ha saklig information.
Att svälja propaganda okritiskt uppfattar jag som ett irrationellt och hysteriskt beteende.

Citat:
En man skulle tveklöst uppleva en försämrad rättssäkerhet om han ställdes inför åtal med dig som domare och utan att veta om det så understryker bara din kvinnliga hjärna precis alla farhågor och fördomar som finns om det här. Du arbetar ideologiskt. Du tänker pk. Du agerar på känslor. Du sätter ner klackarna i golvet, håller för öronen, gallskriker och vägrar att lyssna på förnuft...
Återigen så drar du en massa slutsatser utan att veta någonting om mig som person, hur jag arbetar, eller i vilket syfte jag driver olika frågor eller ärenden. Det säger faktiskt mer om dig än om mig.

Citat:
Eftersom jag är manchauvinist förväntar jag mig inte att du ska inse detta och du bevisar mig rätt. Det som verkligen skulle CHOCKERA mig och vända min chauvinistiska världsbild helt på ända, skulle vara om du insåg att du hade fel. Men detta kommer aldrig hända. Du är precis så oansvarig, oberäknelig och irrationell som bara en kvinna kan vara.
Eftersom jag inte ens vet vem du är så hyser jag naturligtvis inget större intresse i att försöka göra något bestående intryck på dig -- för mitt vidkommande är du välkommen att tycka och tro precis vad du vill.

Jag skulle dock om jag vore du fundera över hur jag själv uttrycker mig, och hur rationell jag kan komma att uppfattas av dem som läser mina slutsatser om andra.
Citera
2010-03-21, 23:50
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakenhans
Detta skrev jag till Rapport som en kritik till dem. Deras nyhetsrapportering är under all kritik när det gäller rapporteringen om sexuella övergrepp och liknande. Jag uppmanar lla att skriva och klaga till Rapport, Aktuellt och Agenda som verkar till att vara hårdast drabbade av feminismens vansinne. Det är utmärkt att vässa argumenten härpå Flashback men det är ute i "verkligheten" som det gör störst nytta!

Kampen mot feminsimen har bara börjat!

Feminismen ska avlöjas som den hatideologi den är!

Citat:

Jag undrar varför ni bara rapporter flertalet gånger endast om sexövergrepp endast begågna av män?

Jag undrar också varför ni använder Roks som trovärdig uppgiftslämnare? Efter SVT dokumentären har Roks INGEN trovärdighet utan ska betraktas som en terrorgrupp jämförbar med koranskolor under talibanstyre.

Läs denna artikel! Lägg märke till formuleringar som

"Hon framhåller att det här inte är någon drift med männen eller någon sorts symbolik, utan det hela är bokstavligt allvar.
Scum säger att mannen har förverkat sin rätt att leva. Han ska utrotas. ”Mannen är av naturen en blodsugare, en emotionell
parasit, och förtjänar därför av moraliska skäl inte att leva.”

Eller

"Kvinnorna är en överlägsen ras. De ”vet instinktivt att det enda som är fel är att skada andra och att meningen med livet är kärlek”. Fast inte till män förstås."

Var någonstans finns jämlikheten? Toleransen? Demokratin? I denna feministiska realism?

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/sa-utrotar-vi-mannen_398951.svd

I genusvetenskapen ingår begreppet könsmaktsordningen som är en beskrivning av att män är överordnade och kvinnor underordnade och det vill feministerna vända på. I alla rasistiska och förtryckande kulturer är indelning i bättre och sämre en grundbult! Ni måste avslöja deras lögner. Män är inte alltid perverterade förövare och kvinnor oskyldiga offer! Lär dessa axplock av de hundratalet artiklar jag har samlat på mig ocm falskanmälande kvinnor. Kvinnor som anmäler män för våldtäckter som de aldrig har begått och deustom blivit dämda för dessa faslkanmälningar i domstol. Varför rapporterar ni aldrig om detta? Eller delar feministernas grundsyn som manifesteras i SCUM manifestet?

http://www.friatider.se/skulle-salja-villan-falskanmaldes-for-valdtakt
Hämnd för att villan såldes för billigt

http://www.nyhetsverket.se/nyhet/3682/Gruppv%C3%A5ldt%C3%A4kt-misst%C3%A4nks-vara-p%C3%A5hittad
Påhittad gruppvåldtäckt

http://www.sr.se/cgi-bin/vastmanland/nyheter/artikel.asp?artikel=1379742
Ville ha pengar som brottsoffer

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=879841&from=rss
Åtalad

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.505778

http://www.folkbladet.se/nyheter/finspang/artikel.aspx?articleid=4994958
Tydligen ska man spela in sexakten för att kunna bevisa at man är oskyldig? När ska ni rapportera om detta?

http://helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=5517231
Dömd att betal 75 000 kronor i skadestånd!

När ska ni börja förmeddla sådanahär nyheter? Eller de är inte feministisk politiskt korrekta? När ska ni granska den feministiska diktaturen? Jag har många exempel. Nätet är fullt a kritiska röster som kommer att kräva granskning!

Tacksam för svar!

Slut citat

Det är sannerligen en skrämmande läsning för oss män som vet hur kvinnan fungerar. Det här var lite kul dock:

"Ovanligt åtal
Kvinnan riskerar nu fängelse när hon i oktober ställs inför rätta i Södertörns tingsrätt. Och hon nekar till anklagelserna om falsk tillvitelse och falsklarm.

Det är mycket ovanligt att kvinnor åtalas för falsk tillvitelse av våldtäkt, så ovanligt att varken Brottsförebyggande rådet eller Riksåklagarens kansli har några siffror. Kammaråklagare Nils Lundberg med 25 år i yrket har aldrig väckt ett sådant åtal förr. Ingen av hans kollegor vid Södertörns åklagarkammare har heller gjort det.

"Var snäll och gå"
-Det är den samlade bilden av vad som sägs vid telefonsamtalen och vad grannarna iakttagit, som gör att jag finner bevisningen tillräcklig för åtal, säger Lundberg.

Det framgår av de inspelade larmsamtal som kvinnan ringde att mannen i bakgrunden säger ungefär: "Vad håller du på med, var snäll och gå härifrån".

Extremt tragiskt
Vidare visar det sig att kvinnan inte var inlåst som hon påstod. När polisen i telefon frågar henne vad det står för namn på lägenhetsdörren hörs det tydligt att hon går ut i trapphuset för att läsa på namnskylten."

Kvinna vs kvinna.
Citera
2010-03-21, 23:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är sannerligen en skrämmande läsning för oss män som vet hur kvinnan fungerar. Det här var lite kul dock:

"Ovanligt åtal
Kvinnan riskerar nu fängelse när hon i oktober ställs inför rätta i Södertörns tingsrätt. Och hon nekar till anklagelserna om falsk tillvitelse och falsklarm.

Det är mycket ovanligt att kvinnor åtalas för falsk tillvitelse av våldtäkt, så ovanligt att varken Brottsförebyggande rådet eller Riksåklagarens kansli har några siffror. Kammaråklagare Nils Lundberg med 25 år i yrket har aldrig väckt ett sådant åtal förr. Ingen av hans kollegor vid Södertörns åklagarkammare har heller gjort det.

"Var snäll och gå"
-Det är den samlade bilden av vad som sägs vid telefonsamtalen och vad grannarna iakttagit, som gör att jag finner bevisningen tillräcklig för åtal, säger Lundberg.

Det framgår av de inspelade larmsamtal som kvinnan ringde att mannen i bakgrunden säger ungefär: "Vad håller du på med, var snäll och gå härifrån".

Extremt tragiskt
Vidare visar det sig att kvinnan inte var inlåst som hon påstod. När polisen i telefon frågar henne vad det står för namn på lägenhetsdörren hörs det tydligt att hon går ut i trapphuset för att läsa på namnskylten."

Kvinna vs kvinna.
Artikeln är från 2007 - de sista åren har kvinnor både åtalats och fällts för falsk tillvitelse. Dock inte i den utsträckning de borde - eftersom inte alla fall som man vet och kan visa är falska anmälningar går till åtal, men det har blivit bättre.

I övrigt vet jag inte riktigt vad du vill ha sagt. Att 10% av anmälningarna är falska är som sagt var redan känt, och det är vad man får arbeta med.
Att 10% är falska anmälningar innebär inte att alla är det -- så jag förstår inte riktigt din grova generalisering.
Citera
2010-03-22, 00:02
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Artikeln är från 2007 - de sista åren har kvinnor både åtalats och fällts för falsk tillvitelse. Dock inte i den utsträckning de borde - eftersom inte alla fall som man vet och kan visa är falska anmälningar går till åtal, men det har blivit bättre.

I övrigt vet jag inte riktigt vad du vill ha sagt. Att 10% av anmälningarna är falska är som sagt var redan känt, och det är vad man får arbeta med.
Att 10% är falska anmälningar innebär inte att alla är det -- så jag förstår inte riktigt din grova generalisering.

10% är dock helt SJUKT mycket. Kan allvarligt talat inte förstå vad det är för hänsynslösa jävla idioter som falskanmäler. Men människan är ju sjuk
Citera
2010-03-22, 00:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
10% är dock helt SJUKT mycket. Kan allvarligt talat inte förstå vad det är för hänsynslösa jävla idioter som falskanmäler. Men människan är ju sjuk
Jag instämmer - det är sjukt mycket, och absolut inte något marginellt problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in