2010-03-19, 02:33
Medlem
Jag blir upprörd av allas oerfarenhet. Jag kan säga så här - jag har suttit förra året inne på anstalt, fyra månader i häktet - ville ta livet på mig så dåligt mådde jag - för n¨got jag inte hade gjort. Ja jag satt för våldtäckt. mitt liv e förstört - kan inte söka jobb..människor som kollar konstigt på dig - som gör att du vill ta ditt liv - släktingar som du har tappat kontakten med.

Ni tjejer o killar som tror att tjejer alltid talar sanning - ni kan dra åt helvete - och ni kan prova o se va som händer om eran tjejkompis skulle anmälla er för våldtäckt efter ni haft sex. kolla o se va som händer behövs inga bevis.

Rättsystemet fäller hellre än friar - så e de nu förtiden- tjejer e ett offer vi killar e avskum. Alla vet ju att alla killar e sexgalna o kriminella o våldsamma- Jag va kriminell och våldsamm men aldrig sexgalning o skulel aldrig våltdta någon särskilt inte en ful brud som va min målsägare.

Prata me dem som vet. Poliser som ljuger för att sätta dit dig hårdare än n¨ågonsin. vittnen som inte får komma-
Citera
2010-03-19, 07:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latino84
Jag blir upprörd av allas oerfarenhet. Jag kan säga så här - jag har suttit förra året inne på anstalt, fyra månader i häktet - ville ta livet på mig så dåligt mådde jag - för n¨got jag inte hade gjort. Ja jag satt för våldtäckt. mitt liv e förstört - kan inte söka jobb..människor som kollar konstigt på dig - som gör att du vill ta ditt liv - släktingar som du har tappat kontakten med.

Ni tjejer o killar som tror att tjejer alltid talar sanning - ni kan dra åt helvete - och ni kan prova o se va som händer om eran tjejkompis skulle anmälla er för våldtäckt efter ni haft sex. kolla o se va som händer behövs inga bevis.

Rättsystemet fäller hellre än friar - så e de nu förtiden- tjejer e ett offer vi killar e avskum. Alla vet ju att alla killar e sexgalna o kriminella o våldsamma- Jag va kriminell och våldsamm men aldrig sexgalning o skulel aldrig våltdta någon särskilt inte en ful brud som va min målsägare.

Prata me dem som vet. Poliser som ljuger för att sätta dit dig hårdare än n¨ågonsin. vittnen som inte får komma-

Du satt fyra månader i häkte -- blev du fälld i rättegången? För det är i rätten som det avgörs om du blir trodd eller inte -- inte under utredningstiden.

Anledningen till häktningen kan lika gärna ha varit din tidigare kriminalitet och att du har våld bakom dit -- då man utredningshäktar personer som man befarar kan störa utredningen genom att t ex hota målsägare eller vittnen, som att man ansåg att bevisningen var särskild stark, osv osv.

Nej, alla är inte skyldiga och alla fälls inte för att de anmäls för våldtäkt -- vilket också statistiken visar, de allra flesta anmälningar går inte ens till åtal, och de flesta som går till åtal frias.

Ca 10% handlar om falska anmälningar, därom råder ingen tvekan -- men också för dessa 10% råder utredningsskyldighet för polisen --på ont och på gott. Ont därför att en utredning är jobbig, gott därför att en utredning som visar att brott inte föreligger, och att personen inte är skyldig - ju faktiskt friar personen på alla punkter - och det kan vara bra att ha med sig efteråt.

För alla dem som råkar ut för en falsk anmälan vet jag att livet blir ett helvete tills det är över - jag har själv en anhörig som råkat ut för detta, men det innebär inte att vi kan misstro alla kvinnor som anmäler en våldtäkt. Man får försöka hålla sig objektiv som möjligt - och ta till sig det bevisen säger, och vad som verkar rimlig helt enkelt.

Edit:
För min anhörige var polisen dock mycket bra - de skötte sitt jobb, och de var raka under hela utredningen, vilket också innebär att de faktiskt också spräckte den uppdiktade historien och därmed hjälpte de i sitt korrekta agerande och i sin noggranna utredning till med att ge det hela ett snabbt förlopp -- de hade snabbt läget klart för sig, och var öppna med det även om åklagaren fattar beslut -- åklagaren fattade dock inte beslut i ärendet förrän flera månader senare.
Senast redigerad av micro113 2010-03-19 kl. 07:57.
Citera
2010-03-19, 10:25
Medlem
narlysimpeltons avatar
För alla tjejer med tunn ekonomi eller om du har andra uppförsbackar i livet kan jag rekommendera att anmäla en kille ur bekantskapskretsen. Ta gärna en kille du haft en romans med och som dumpat dig. Då slår du flera flugor i en smäll. Hur går du till väga. Inte svårt alls. Har ni varit oense anmäler du för våld har ni haft sex anmäler du för våldtäkt. Gör gärna listan så lång som möjligt vilket ökar dina chanser att träffa rätt på en del detaljer och det skapar också en ingen rök utan eld bild. Kom ihåg att systemet är uppbyggt kring dig som tjej och du kommer att tillges målsägandebiträde och stödpersoner. Killen sätts under isolering medans du och dina systrar kommer överens om berättelserna.

Att få dina berättelser att gå ihop ordnar polisen i samarbete med åklagaren. De berättelser som inte går att få ihop försummas enkelt. Därav vikten av att ha en lång lista. Vittnen som talar emot dig ordnar polisen med yttranden som: vittnet har duckat utredningen. Hur det går till rent praktiskt är ett mysterium. Andra vittnen som är starkt emot dina berättelser kommer enligt polisen inte gå att hitta. Istället tar polisen in dina systrar som aldrig varit på plats och som du har haft god tid på dig att gå igen historierna med. Kom ihåg att under denna tid sätts killen under isolering med argumentet att han kan störa utredningen. Så det finns gott om tid att få historierna att verka trovärdiga.

Att prata mycket skit om killen en tid innan anmälan lönar sig också. På så vis kan åklagaren tvinga in neutrala personer som tvingas repetera dina historier under hot om juridiska konsekvenser. Om dom inte repeterar dina historier riskerar dom bla böter. Dessa repetitioner tolkas nu som styrkande bevis för dina historier. Släng gärna upp något gammalt ärr från barndomen mitt i allt och nämdemän och domare gör en professionell medicinsk bedömning på 3 meters avstånd direkt under förhandlingen. Läkarintyg behövs inte.

Riskerar du som tjej något för att göra detta. Svar nej. Du riskerar inga juridiska konsekvenser av att ljuga. De historier som är FÖR märkliga avfärdas med att du har det svårt i livet. Falsk tillgivelse finns på papper men tillämpas i princip aldrig. Dessutom anses det inte som ett brott att döma en oskyldigt kille till fängelse. Det är sånt som killar få ta. Om inte annat har han säkert gjort nåt annat fult någon gång.

Vad har du att tjäna. Det finns mycket stora lätta pengar att tjäna. Du får stor uppmärksamhet av din omgivning. Och alla fel du begått under romansen kan du nu officiellt lasta över på honom.
Citera
2010-03-19, 23:06
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Det här skulle ju kunna starta en ny häxjakt i Sverige fast istället är det männen som jagas och kvinnorna ljuger och blir alltid trodda.

Deras tid kommer, var så säker. I dagsläget blir män inte trodda när dom bedyrar att kvinnan ljuger om de sexuella trakasserierna/våldtäkterna, men kärringsvinen ska inte sitta säkert i framtiden. Vi blir alltmer medvetna om det naturliga beteendet hos psykopatiska kvinnor i arbetslivet, och det rör sig om en överväldigade majoritet kvinnliga psykopater därute i samhället. Utan minsta ifrågasättande, tillåts första bästa snyftkärring att göra karriär genom att använda sexuella argument i maktkamperna.

Se det som maktkamper startade av psykopatiska feminissvin, och kan du inte vinna rättvisa den vanliga vägen...låt dom smaka på den ovanliga vägen istället.
Citera
2010-03-20, 10:22
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, alla är inte skyldiga och alla fälls inte för att de anmäls för våldtäkt -- vilket också statistiken visar, de allra flesta anmälningar går inte ens till åtal, och de flesta som går till åtal frias.
Det där är fel. I över 90 % av de fall där åtal väcks meddelas fällande dom. Att de flesta anmälningar inte leder till åtal är dock sant.
Citera
2010-03-21, 11:53
Medlem
DapperDanMans avatar
Ett aktuellt fall där en far stått falskt anklagad för sexuella övergrepp på sin dotter:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/hanna-anklagade-sin-pappa-for-overgrepp-nu-atalas-hon-1.1064900

Citat:
Någon annan bevisning än dotterns berättelse fanns inte. Men tingsrätten tog starkt intryck och fann inget skäl till att hon skulle ljuga.

Inkompetensen och rättsosäkerheten sitter djupt inrotad i det svenska rättssystemet. Vem blir den nästa på de anklagades bänk? Det kan vara du eller jag...
Senast redigerad av DapperDanMan 2010-03-21 kl. 11:56.
Citera
2010-03-21, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Det där är fel. I över 90 % av de fall där åtal väcks meddelas fällande dom. Att de flesta anmälningar inte leder till åtal är dock sant.

Jag känner en kille som satt häktad för gruppvåldtäkt men det lades ner. Han använder det som argument för att tjejer ljuger om våldtäkt. Problemet är bara att han med all säkerhet faktiskt var skyldig. Så jag tar killar som påstår att dom är ett levande bevis på falska våldtäktsanklagelser med en stor nypa salt. Det finns en tråd om den våldtäkten jag pratar om här på flashback.
Citera
2010-03-21, 11:58
Medlem
Oj jag skulle inte citera någon...
Citera
2010-03-21, 12:01
Medlem
DapperDanMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Se det som maktkamper startade av psykopatiska feminissvin, och kan du inte vinna rättvisa den vanliga vägen...låt dom smaka på den ovanliga vägen istället.

Jag förstår dig. Det är just där det kommer att hamna om inte rättsväsendet gör sitt.
Citera
2010-03-21, 13:09
Bannlyst
Naturligtvis finns det kvinnor som anmäler våldtäkt när det inte förekommit en sådan.

Sluta med dumma frågor.
Citera
2010-03-21, 18:26
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DapperDanMan
Ett aktuellt fall där en far stått falskt anklagad för sexuella övergrepp på sin dotter:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/hanna-anklagade-sin-pappa-for-overgrepp-nu-atalas-hon-1.1064900

Inkompetensen och rättsosäkerheten sitter djupt inrotad i det svenska rättssystemet. Vem blir den nästa på de anklagades bänk? Det kan vara du eller jag...

"Så småningom häktades Klas. Han och Lena ansåg att anklagelserna var absurda.

– Jag var förstås tvungen att försöka tänka om det kunde ligga något i anklagelserna mot Klas, men jag fick det inte att gå ihop."

Ja det var hon tvungen att göra... förstås. Men hon fick det inte att gå ihop.

"Dessutom visste jag att anklagelserna mot mig var fel, berättar Lena."

Gonatt...

Låter som att kvinnor är särskilt lämpade att avgöra om andra kvinnor ljuger eller? Hur många kvinnliga domare har vi i våra svenska rättsalar?
Citera
2010-03-21, 19:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
"Så småningom häktades Klas. Han och Lena ansåg att anklagelserna var absurda.

– Jag var förstås tvungen att försöka tänka om det kunde ligga något i anklagelserna mot Klas, men jag fick det inte att gå ihop."

Ja det var hon tvungen att göra... förstås. Men hon fick det inte att gå ihop.

"Dessutom visste jag att anklagelserna mot mig var fel, berättar Lena."

Gonatt...

Låter som att kvinnor är särskilt lämpade att avgöra om andra kvinnor ljuger eller? Hur många kvinnliga domare har vi i våra svenska rättsalar?

Jag förstår inte din poäng här faktiskt. Menar du att hon oplomberat skulle slå bort anklagelserna utan att ens fundera på det dottern sade bara för att det handlade om hennes make?

För mig är det självklart att man tar sig en funderare på vad som kan vara sant i det som sägs och utifrån det kan undanröja misstankarna -- det låter som en klok mamma som faktiskt gjort en aktiv bedömning av läget, vilket jag tycker är det minsta man kan begära när man hamnar i den situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in